Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel Bearlake med DDR3-stöd i nästa år

Permalänk
Melding Plague

Intel Bearlake med DDR3-stöd i nästa år

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har ju inte ens DDR2 än:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv

inte jag heller....men jag fattar inte riktigt grejjen. Dom bara höjer frekvenserna hela tiden, men ökar samtidigt latenserna! Varför inte bara jobba mot lägre latency och högre frekvens, och inte höjsa så mycket? eller är det för att folk vill köra 1:1 mot systembussen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
inte jag heller....men jag fattar inte riktigt grejjen. Dom bara höjer frekvenserna hela tiden, men ökar samtidigt latenserna! Varför inte bara jobba mot lägre latency och högre frekvens, och inte höjsa så mycket? eller är det för att folk vill köra 1:1 mot systembussen?

Kanske beror på att det lilla extra (lägre latency) inte är värt pengarna.
http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=3319

Permalänk

Den verkliga fördröjningen bli ju inte lika stor , CAS 4 bör vid DDR800 bör ju vara samma som CAS 2 vid DDR400

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk

DDR2, minnesstandarden som försvann...

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Hoppas Micron får ner det till Cl3

Permalänk
Avstängd

ddr2 är inte alls lika beroende av timings som ddr.

ddr2 har funnits länge bara att alla amd fanboys som kört vanliga ddr igonrerat det totalt.
det kommer finnas ddr2 minnen i över 1 år till,förmodligen 2år minst.

micron har redansina d9or o cl3 är inte så viktigt utan hög frekvens så cl4 duger utmärkt o köra på.

Permalänk

Jag har fan inte ens DDR än!

Permalänk
Medlem

dregel... nästa år tycks vara en gyllende tid... QuadCore och DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Jag har fan inte ens DDR än!

Det kan man kalla true...

Permalänk
Medlem

men ingen tvingar er att skaffa det, ni kan stanna på DDR 10 år till om ni vill, men jag håller mig uppdaterad varje minut.

Permalänk
Medlem

Innan core 2 duo fanns det väl ingen anledning att köra ddr2? Inte så konstigt att det har blivit ignorerat när det inte funnits nån anledning att använda det. (AM2 räknas inte)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
men ingen tvingar er att skaffa det, ni kan stanna på DDR 10 år till om ni vill, men jag håller mig uppdaterad varje minut.

Jävlar va cool du är!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Jävlar va cool du är!

Tack, Jag vet!!

Permalänk
Medlem

ddr3, det kommer få vänta minst 2 år innan jag uppdaterar. OM det inte ruskigt billigt, men det lär det knappast bli.