Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ati RD600 i nästa månad?

Permalänk
Melding Plague

Ati RD600 i nästa månad?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Party party.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jag har hört att release ska ske sent Oktober i över ett år nu, så beslutet att släppa den nästa månad är inget nytt.

"IF YOU are developing a RD600 board you are definitely getting more headaches than with any other chipset before. Intel doesn’t want to provide any support for the chipset as it doesn't produce, it while ATI is getting under sourced on this project.

We heard that motherboard manufacturers - at least some of them - are backing off the RD600. The partners complain about support as it takes ages to resolve even the smallest problem. ATI simply has limited sources for this project and its new owner AMD won't devote too many people to a doomed project.

Technically, Intel has a beef with the RD600 as it is even faster and better overclocker than Intel's own flagship 975 chipset. Luckily for Intel, there won't be many boards based on this chipset and it looks like the motherboard manufacturers won't be eager for ATI's possible future Intel chipsets either.

Motherboard manufacturers like the consistency and the business stability and this is exactly what ATI can not guarantee to anyone, including their internal divisions. The new owner will make a lot of unpopular decisions as this is the way acquisitions work. "

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34481

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

gamebit var inte så jävla negativ! du har fan ingen anning det där är bara spekulationer

Permalänk

Hoppas AMD kommit ut med nått konkuranskraftigt innan det blir dax för nytt system så man slipper Intels daddafasoner och man kan få sig riktiga grejjer utan en massa klabb.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

någon som vet något om priser för rd600 plankorna?

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint

Permalänk
Inaktiv

Sägs att Intel hotade dom flesta tillverkarna som ville använda RD600 chippet så många har packat... DFI är dock stenhårda och kommer ge ut ett riktigt moderkort! Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
gamebit var inte så jävla negativ! du har fan ingen anning det där är bara spekulationer

Uhm har jag sagt något för "fan" som ens kan tolkas som att jag vet eller spekulerat om något??? Jag säger bara att detta är gamla nyheter.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Kan man köra kentsfield på rd600?
Tänker nog invänta Core 2 Quadro, nån som har koll på vad en Q6600 kommer kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nike54
Kan man köra kentsfield på rd600?
Tänker nog invänta Core 2 Quadro, nån som har koll på vad en Q6600 kommer kosta?

There is no announced ship date of Kentsfield yet, though Intel has announced that the processor will ship for $999 -- the same as every other "Extreme" processor the company has announced.

Typ det jag kunde hitta.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Avstängd

väntade faktiskt på detta rd600 ett tag. Men blev ett ds3 och en e6300.
Aja, billigt var det iaf.
Sen så undrar jag, kommer ngn bios update kunna göra så att mitt kommande ds3 kan stöda fyrkärninga proppar? Elelr stöder den redan?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Om det skiter sig med min nuvarande rigg så blir det givet köp. Förutsatt att det kommer något moderkort runt 1500kr som klockar fint

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Favius
någon som vet något om priser för rd600 plankorna?

En ren gissning är att räkna med nånstans mot tre stora för Dfi:n. Det var länge sen en bräda var så här eftertraktad så folk kommer nog betala det som krävs och Dfi är nog mer än medvetna om detta. Dfi har släppt brädor med den prislappen innan.

Men om t ex Ecs släpper en så kan du nog få en för 1300 spänn. Men räkna inte med nån hög klock.