Permalänk
Medlem

Guild Wars - Nightfall

Har bokat ett ex av Nightfall Preorder Bonus Pack och undrar om någon som gjort likadant har ett hum om när det kommer ut i Sverige?
Enligt Guild Wars sidan släpptes det den 15 september i USA.
http://www.guildwars.com/press/releases/pressrelease-2006-08-...

Kan tänka mig att det blir lite senare här och på Webhallen står det 27/10, ett datum som säkert bara är höftat.
Den svenska leverantören kanske inte har ett datum än?
Man kan ju tycka att det ska släppas snart då själva spelet släpps snart.

Fredagen den 22 september bjuds det på en preview som vi sett tidigare år. Detta håller då på hela helgen, till och med söndag.
http://www.guildwars.com/events/ingame/nightfallworldpreview....

Permalänk
Medlem

Det kommer ut 27:e Oktober, det står på officiella hemsidan skulle vara lite jävligt om dom inte gör så vi får lira det samtidigt som jänkarna

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

ny exapnsion eller vad är det som händer?
Har inte lirat GW på 7månader

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
ny exapnsion eller vad är det som händer?
Har inte lirat GW på 7månader

Yes Sir, ett nytt kapitel i Guild Wars.
Temat är Nordafrikanskt.
Två nya yrken bjuds det på, Paragon och The Dervish.

Paragon är en form av understöds yrke, håller sig utanför stridens hetta och skriker kommandon till sin grupp. Använder främst kastspjut som vapen och ser allmänt Änglalika ut med ljusa och guldiga kläder/rustningar.

Dervish trivs bäst mitt i striden, är därför bra på bl a virvel-attacker som träffar flera motståndare samtidigt. Som Krigar/Präst har man även olika "spells" som helar och skyddar en själv.
Deras mest kraftfulla egenskap är att förvandla sig temporärt till en fysisk manifestation av en gud.
Använder en form av "robe" med huva till klädsel. Vi snackar alltså undvika slag, inte stå kvar och ta dem.

http://uk.gamespot.com/pc/rpg/guildwarscampaign3/news.html?si...

Permalänk
Medlem

Men jag lirar wow atm och har nu börjat tröttna Lirat i ett par år nu.
Men så har jag GW orginalet liggandes, men så jag fattat det så kan man köpa Faction utan att behöva ha orginallet, kommer samma gälla Nightfall då eller?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Men jag lirar wow atm och har nu börjat tröttna Lirat i ett par år nu.
Men så har jag GW orginalet liggandes, men så jag fattat det så kan man köpa Faction utan att behöva ha orginallet, kommer samma gälla Nightfall då eller?

Japp, man behöver inte Guild Wars Prophecies för att lira Nightfall heller.
De kör lite boosterpack princip.

Har själv varit lite out of action när det gäller Guild Wars men fick en kompis att spela det nu. Tog upp det igen, så mycket roligare att spela med någon som man redan känner.

Kommer säkert att köpa Factions också :).

Permalänk
Medlem

Men om man då köper Nightfall så kan man inte lira Faction's innehåll eller?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Men om man då köper Nightfall så kan man inte lira Faction's innehåll eller?

Det är så jag har förstått det.
Man får ju grundyrkena till båda men kampanj och yrken är kapitelberoende.

Pengarna rullar ju in på nått sätt

Permalänk
Medlem

funderat på att skaffa det eller ska nog skaff adet men blir ingen pre-order denna gång vart smått besviken på Factions hoppas dom kommer med nya innovativa saker till NF jag vill ha den där feelingen Whoa vad är det här hur gäör man fick ej det utav Factions=/ ja ni fattar typ vill ha WHOAAAA Factor:P

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

funderat på att skaffa det eller ska nog skaff adet men blir ingen pre-order denna gång vart smått besviken på Factions hoppas dom kommer med nya innovativa saker till NF jag vill ha den där feelingen Whoa vad är det här hur gäör man fick ej det utav Factions=/ ja ni fattar typ vill ha WHOAAAA Factor:P

kanske blir att Skaffa Battel for Middel Earth 2 först sen GW:Nf

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ah man tackar för upplysningen.. inte spelat GW på 1 år eller nått men kan ju va kul att testa lite igen nästa helg då...!

Permalänk
Medlem

Börjar ju bli sugen på att köra igång gamla dammiga GW nu iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Om man förbeställer Nightfall så får man en extra key som man kan spela på i 14 dagar eller 10 timmar i sträck, tänkte vi som redan har hela packet *Proph, Factions och Nf*, kan dela ut lite koder, först till att PM får min kod, hoppas att fler tar initiativet till nya intresserade GW spelare.

EDIT: Alltså grabbar, ha LITE hyffs, behöver inte bara oartiga. Min key är donerad nu.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mero
Om man förbeställer Nightfall så får man en extra key som man kan spela på i 14 dagar eller 10 timmar i sträck, tänkte vi som redan har hela packet *Proph, Factions och Nf*, kan dela ut lite koder, först till att PM får min kod, hoppas att fler tar initiativet till nya intresserade GW spelare.

EDIT: Alltså grabbar, ha LITE hyffs, behöver inte bara oartiga. Min key är donerad nu.

Är det månne någon annan som har en key över? Har haft ett öga på Guild Wars ett bra tag nu, men jag är fortfarande osäker på om det är min typ av spel.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Oh, blir sugen på och installera mitt GW nu
Var ett tag sen jag lira, tror ni mina gubbar finns kvar? Hur länge sparas dom?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Gubbarna sparas så vitt jag vet för alltid.

Permalänk
Medlem

Nu är det weekend preview saken på nightfall, så jag får väll installera mitt GW

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Yeah baby, snart börjar det.

En del nya idéer har de implementerat i spelet, bl a något som de kallar för Hero system. Hoppa in och läs mer: http://www.guildwars.com/events/ingame/nightfallworldpreview....

Permalänk
Medlem

De har inte börjat nu alltså?
Vilken tid börjar det >.<

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

man kanske ska droppa wow och börja med gw ist

Permalänk
Medlem

om jag fattar klockan rätt så börjar det om ca 28 timmar vilket jag tror är lite fel kankse?

Nu ska jag starta en ny gubbe i GW iaf, funderar på en monk

EDIT: Var inget, skapar mig en Dervish nu atm för att kolla den

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig servrarna är SJUKT långsamma? Tankar allt i 15kb/s

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Mmm, de är seg i början, men ökar drastiskt

Pma mig in-game, namnet: Laake Feear (I brist på bättre namn, helt klart ^^)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Mmm, vilket fint kapitel de kommer att släppa. Mycket nöjd är jag.

Så att ni vet så har denna preview blivit förlängd. Slutar inte förrän imorgon kväll :).

Permalänk
Medlem

Ojoj Måste testas Är det nice?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Ojoj Måste testas Är det nice?

Ja, för de e najs

Något som jag märkte direkt var att det var mycket tätare mellan städerna, byarna och olika outposts. Så det blir mycket mindre spring och kortare sträckor.
Det kanske bara är nu i början, men jag hann en bra bit på kartan och tyckte de var hyfsat konsekventa med placeringen.

Permalänk
Medlem

Han bara testa det lite snabbt, riktigt nice faktist! Blir lätt att köpa det

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

det här kommer suga rejält vetefan om man ska skaffa Nighfall nu ska tydligen komma utt ett ntt salvage kit där man ska kunna salvaga inherent mod's fyfan för det kmmer sabba hela spelet rejält alla springer runt med super rare skins utan att lagt ner nån tid på att skaffa dom detta kommer minska gamplayet för dom flesta spelarna för när dom fått allt dom vill ha finns det inget mer att göra vem fan vill farma på high end ställen när man kan göra 5-10troll runs sen köpa allt man vill ha in no time Argh!!!!

lutar nästan mer åt CoH eller Bfme2 nu =/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
det här kommer suga rejält vetefan om man ska skaffa Nighfall nu ska tydligen komma utt ett ntt salvage kit där man ska kunna salvaga inherent mod's fyfan för det kmmer sabba hela spelet rejält alla springer runt med super rare skins utan att lagt ner nån tid på att skaffa dom detta kommer minska gamplayet för dom flesta spelarna för när dom fått allt dom vill ha finns det inget mer att göra vem fan vill farma på high end ställen när man kan göra 5-10troll runs sen köpa allt man vill ha in no time Argh!!!!

lutar nästan mer åt CoH eller Bfme2 nu =/

Jag förstår precis vad du menar, håller också med dig till viss del.

Det man inte ska glömma är att det faktiskt var Guild Wars grund idé, att det inte var tiden som man la ner på spelet som skulle göra en till en grym spelare med unik kool loot.
Det skulle inte vara ett EQ spel eller Lineage 2 spel där endast folk med mycket tid på händerna skulle få smaka på tiden i rampljuset.

Jag kommer aldrig bli maxlevel i EQ2, kommer aldrig få tid att gå på feta raids i WoW...men i Guild Wars kan jag hoppa in en stund då och då och ändå se cool ut i min utrustning samtidigt som folk runt omkring mig får nytta av mig.

Som deras slogan:

YOUR SKILL WILL BE LEGEND and YOUR SKILL DECIDES YOUR VICTORY

Men vill bara stärka än en gång att jag förstår dig fullständigt.
Tänk vad fräck man kände sig efter ha kämpat upp en Jedi i SWG, när månaden efter får reda på att vem som helst kan välja en i början av spelet när NGE slog till.

Permalänk
Medlem

"nu ska tydligen komma utt ett ntt salvage kit där man ska kunna salvaga inherent mod's"

Nån som kan förklara för en nybörjare? =D

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm