Permalänk

thermaltake motzart tx (WOW):O

http://www.thermaltake.com/product/Chassis/fulltower/mozart_t...
kollat in nya thermaltake motzart tx ?, mkt maffigt enligt mig
undra om de finns att köpa nån stans?

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk
Medlem

hehe den hade varit något att ha. lite fräck design på nåt vis

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Musikälskare

Jävlar vilken kloss

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

har sett en tråd innan om chassit vet inte var den tog vägen :/
men ja va häftig den är kommer den komma till sverige eller?
undrar varför dom tror att man vill ha den i vardags rummet???

Permalänk
Medlem

Det var inte så länge sedan denna nyhet fanns på första sidan, så att söka vore bra ide, istället för att skapa en ny tråd om samma chassi.

http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=4761

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

hehe, måste ha missat de :p, men undra va aset kommer gå lös på ?

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk
Medlem

F*n, en sån vill jag ha! ;D

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

fan de va större än va ja trodde, trodde de va 80 fläktar bar inte 120!!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

har för mig de lagt upp den på Shg.biz ca 2200 för chassit utan plexidörr
Det är en häfftig pjäs liten varning för "P-förlängare". Precis som stora högtalare

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk

Varning för hörselskydd enligt mig. En bra dator har bara en fläkt så det där chassit får inga höga poäng av mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Varning för hörselskydd enligt mig. En bra dator har bara en fläkt så det där chassit får inga höga poäng av mig.

Hehe, "en bra dator har bara en fläkt" Cpufläkten då eller? den får inte ha något annat eller? aldrig hört nått dummare

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Varning för hörselskydd enligt mig. En bra dator har bara en fläkt så det där chassit får inga höga poäng av mig.

1. Ingen tvingar dig att använda fläktplatserna.
2. "En bra dator har bara en fläkt"... fläkten påverkar ju inte prestandan på något sätt?
3. Om man vill använda alla fläktplatser så kan man köpa tysta fläktar och montera dit, och om du inte har väldigt känslig hörsel, så kan du dra ur öronskydden ur örorna igen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Dagens skratt

EDIT: Ingår 7"?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

*bort*

Dubbelpost

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Passiv vattenkylning till gpu/cpu och en fläkt i nätagget är allt som behövs för att kyla alla datorer som finns idag. Tyst och bra.

Sen behöver man inte använda alla fläktplatser men antingen får man sätta igen dem vilket blir fult, eller så är de öppna vilket släpper ut en massa ljud.

Är man som jag ute efter att en dator ska vara riktigt tyst och samtidigt riktigt bra så behövs bara en fläkt.

När jag skriver bra menar jag givetvis ur ljudsynpunkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Passiv vattenkylning till gpu/cpu och en fläkt i nätagget är allt som behövs för att kyla alla datorer som finns idag. Tyst och bra.

Sen behöver man inte använda alla fläktplatser men antingen får man sätta igen dem vilket blir fult, eller så är de öppna vilket släpper ut en massa ljud.

Är man som jag ute efter att en dator ska vara riktigt tyst och samtidigt riktigt bra så behövs bara en fläkt.

När jag skriver bra menar jag givetvis ur ljudsynpunkt.

Ur ljudsynpunkt (synpunkt.. ljud..?) så borde ju passivkylning vara det absolut bästa?

Och vad sägs som att inte ha något alls vid fläktplatserna?
Det blir ju mycket snyggare än vad de blir om du täpper igen det, samt att det (i ett så stort chassi) inte gör nån ljudskillnad alls.

Amen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

skulle fan vilja ha det, bara det inte blir för dyrt..

Permalänk

Så hål gör ingen skillnad för ljudet, speciellt när de sitter i fronten? Kom igen och svara när du har vaknat.

Helt passivt är givetvis bäst men då ingen normal människa vill ha en datorlåda som är 2 meter hög i skorstensmodell så behövs det trots allt en fläkt.

Att lämna hål öppna lite överallt utan aktivt flöde kan oxå vara dåligt. När jag tejpade igen alla hål i mitt chassi utan ett lågt in och ett ut genom nätagget sjönk tempen i burkrn med 8 grader.

Med så där många hål och datorn mot en vägg tex så riskerar bara den varma luften att komma in i lådan igen om det inte sitter aktiva utblåsfläktar i alla hålen bak. Då blir allt bara dåligt.

Varje låda är unik och man får prova sig fram. Vill man ha bra och TYST luftgenomströmning så bryter den lådan mot många grundläggande ideer.

Jag tror INTE på den men mirakel händer varje dag så den kanske är bra endå. Jag skulle dock inte chansa med mina pengar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Passiv vattenkylning till gpu/cpu och en fläkt i nätagget är allt som behövs för att kyla alla datorer som finns idag. Tyst och bra.

Sen behöver man inte använda alla fläktplatser men antingen får man sätta igen dem vilket blir fult, eller så är de öppna vilket släpper ut en massa ljud.

Är man som jag ute efter att en dator ska vara riktigt tyst och samtidigt riktigt bra så behövs bara en fläkt.

När jag skriver bra menar jag givetvis ur ljudsynpunkt.

Alla datorer? Nej. Det går inte alls att kyla de nyaste prylarna passivt och utan chassifläktar, nästan så man skulle fråga om du är dum på nåt sätt? Men jag vill inte vara otrevlig. Men det går inte...sorry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Alla datorer? Nej. Det går inte alls att kyla de nyaste prylarna passivt och utan chassifläktar, nästan så man skulle fråga om du är dum på nåt sätt? Men jag vill inte vara otrevlig. Men det går inte...sorry.

"passiv vattenkylning" och det går.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

PASSIV VATTENKYLNING KLARAR VISST ATT KYLA ALLA DATORER IDAG!

kALLA INTE NÅN ANNAN FÖR DUM NÄR DU INTE VET VAD DU PRATAR OM!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
PASSIV VATTENKYLNING KLARAR VISST ATT KYLA ALLA DATORER IDAG!

kALLA INTE NÅN ANNAN FÖR DUM NÄR DU INTE VET VAD DU PRATAR OM!

OM DU SKA HA PASSIV VATTENKYLNING SÅ MÅSTE DU HA EN HELT ENORM RADIATOR OCH PÅ EN HÖGPRESTANDA DATOR MED SLI ELLER CROSSFIRE OCH EN KRAFTIGT KLOCKAD CORE 2 DUO SKULLE DET BLI PROBLEM MED VÄRME EFTER ETT TAG ÄNDÅ, SÅ NEJ DET FUNGERAR INTE!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

En enkel Zalman Reserator2 klarar enkelt att kyla en C2D 6800 och ett X1900XT enligt tester och den är klen. Det finns kraftigare paket som bör klara oxå OC och X1900XTX i CF. Men blir det för varmt så kan man köpa 2 paket.

För att detta ska vara bra (enligt mig) krävs det att rummet är möblerat så att radiatorerna inte syns vilket jag kan.

Dessutom funkar det inte så bra om man ofta springer runt med dator.

Allt går, men man måste veta vad man gör.

Permalänk

Då har man köpt en Mozart

Ska bli spännande att få hem det...i oktober..:/

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
En enkel Zalman Reserator2 klarar enkelt att kyla en C2D 6800 och ett X1900XT enligt tester och den är klen. Det finns kraftigare paket som bör klara oxå OC och X1900XTX i CF. Men blir det för varmt så kan man köpa 2 paket.

För att detta ska vara bra (enligt mig) krävs det att rummet är möblerat så att radiatorerna inte syns vilket jag kan.

Dessutom funkar det inte så bra om man ofta springer runt med dator.

Allt går, men man måste veta vad man gör.

Ja snackar vi på den nivån så går det väl, men hur praktiskt är det på en skala med två externa paket?:P Men lite problem lär du få.

Btw, stäng av caps lock.

Btw2, jag kallade han aldrig dum, bara funderade på det:P vänner
igen?^^

Edit: RagnarOhman, kan du lägga upp bilder och kanske tom. någon liten recension när du fått den?:D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Inaktiv

Fyfan, först tyckte jag den var stor och ful, men den är ju faktiskt riktigt vacker. Nu börjar den där "vill-ha"-känslan dyka upp på allvar. Tänk er den som en power-workstation med intern filserver/HTPC, med tusentals diskar och massa vattenkylning. kan ju få in hur mycket som helst där, iaf 2 st 2x120mm raddar och 1 st 3x120...fett nice, tummen upp!:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Ja snackar vi på den nivån så går det väl, men hur praktiskt är det på en skala med två externa paket?:P Men lite problem lär du få.

Btw, stäng av caps lock.

Btw2, jag kallade han aldrig dum, bara funderade på det:P vänner
igen?^^

Edit: RagnarOhman, kan du lägga upp bilder och kanske tom. någon liten recension när du fått den?:D

Fred och vänner ja. Vi lägger ner denna diskution för tråden handlar ju inte om det vi diskuterat...och ja datorn blir inte flyttbar...fast tyst i alla fall.

Permalänk

Jag lägger med nöje upp en recension!

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|