Permalänk
Medlem

Gör XFX bra kort?

Nu har mitt Leadtek 7900GTX gått sönder för andra gången, så det är dax för en RMA.

Vilket 7900GTX ska jag satsa på? gör XFX bra kort?

Eller ska man satsa på ett eVGA?

Permalänk

Alla kort från alla tillverkare är lika bra om det inte blivit något fel på något parti men det lär vi få höra rätt snabbt här så du behöver inte vara orolig. Köp bara biligast möjliga men om du tänker ha kvar stockkylaren så ska du försöka få tag på någon med lite bättre kylare... typ ICE-Q eller x1950xtx stock. De flesta grafikkort har inga bra kylare orginal.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

xfx är bra, dom har även fixxat till sitt 7900 problem som dom mfl haft.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Alla kort från alla tillverkare är lika bra om det inte blivit något fel på något parti men det lär vi få höra rätt snabbt här så du behöver inte vara orolig. Köp bara biligast möjliga men om du tänker ha kvar stockkylaren så ska du försöka få tag på någon med lite bättre kylare... typ ICE-Q eller x1950xtx stock. De flesta grafikkort har inga bra kylare orginal.

Nja, det där stämmer ju inte riktigt, dom kan ju använda sig av helt olika komponenter.
men visst, det kanske inte skuljer så mycket.
Men kolla på eVGA som ALLTID ligger ca 1500:- över alla andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
xfx är bra, dom har även fixxat till sitt 7900 problem som dom mfl haft.

mm måste vara därför jag skickade mitt helt nya 7900GT med lila kondisar på RMA när det hängde sig i freeze

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
mm måste vara därför jag skickade mitt helt nya 7900GT med lila kondisar på RMA när det hängde sig i freeze

Låter ju inge vidare.
kanske ska satsa på ett eVGA jag då=)

Permalänk

varför asus / club3d / saphire är bättre är just för dom har bättre kvalite och högre tester på sina kort (vid klockning, etc). plus att deras grafikmoduler är olika uppbyggda.

Visa signatur

Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | go7900gs | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb 7200rpm | Nvidia Forever !

Permalänk
Medlem

grafikmoduler?

Permalänk
Medlem

har bara köpt ett XFX kort men rigde å frågade komplett ådom ahde igen högre felfrekvens på dom sa dom men var det nåt fel så bara skicak tebaks. Så köpte ett 6800XT kort för 1500Kr ligger nog under 1K nu men räckte till min workstation. kylaren lät apa så bytte till zalmans å mm det fugnerar hur bra som helst. klockar från stock 350/900 till 450/1200 och lite till om man vill så klart nöjd å strular alldrig. Men somsagt ända kortet jag haft från dom då ajg ofta kör ASUS och en del gainward. men skulle nog lätt kunna köpa ett te men deras kylare mja kanske inte suger på alla men min sög i alla fall men å anndra sidan budgetkort så.

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll för mig vad det sitter för kylare på kortet, det ska vattenkylas iaf

Permalänk
Medlem

eVGA har visst väldigt långsamma RMA hanteringar medans XFX sköter det snabbt så skulle inte ta eVGA.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
eVGA har visst väldigt långsamma RMA hanteringar medans XFX sköter det snabbt så skulle inte ta eVGA.

köper ju från komplett eller DB, så det kan ju inte skilja nått på RMA tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
har bara köpt ett XFX kort men rigde å frågade komplett ådom ahde igen högre felfrekvens på dom sa dom men var det nåt fel så bara skicak tebaks. Så köpte ett 6800XT kort för 1500Kr ligger nog under 1K nu men räckte till min workstation. kylaren lät apa så bytte till zalmans å mm det fugnerar hur bra som helst. klockar från stock 350/900 till 450/1200 och lite till om man vill så klart nöjd å strular alldrig. Men somsagt ända kortet jag haft från dom då ajg ofta kör ASUS och en del gainward. men skulle nog lätt kunna köpa ett te men deras kylare mja kanske inte suger på alla men min sög i alla fall men å anndra sidan budgetkort så.

Jag förstår inte hur du får på den där fläkten? Måtten passar ju inte...

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Har bara köpt ett enda XFX kort och det var ett 7800GS, också första gången jag fått ett kort som gått sönder det första dygnet..
Fick RMA'a den och fick en ny som visserligen fungerade finfint, dock sålt nu och återgått till ASUS fast PCI-E nu

Har alltid köpt Asus förut, alltid, ända sedan GeForce 1. Alltid nvidia / asus kort. Aldrig haft något problem överhuvudtaget. ALDRIG
Första gången jag köper ett XFX så går det sönder?
Möjligen en slump, men slump eller inte slump så kvarstår faktumet att jag ALDRIG haft något fel eller tecken på låg kvalitet när det gäller Asus.
Därför tipsar jag alltid om Asus

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Också kört ASUS sedan GeFroce 2 korten men det har varit pga deras delux modeler med TV in och bättre kylning och anndra futures som dom erbjudit. Kostaede dock en tusing över konkurenterna men so msagt man fick mer godis. TV in var rätt coolt å fugnerade bra som fan. Dock har asus fortfarande samma prislap men inte lägre har dom några uberkylningar eller fina futures värda dom epngarna tycker jag. Ser igen vitts att betala 4.5-5K för ett ASUS 7900GTX kort när alla är lika dana typ så köpte gainward villket jag köpt 3st nu totalt. Sissta ASUS ajg köpte var 5900U och det var inte gratis men det har tystas kylaren bland 5900U korten på sin tid å var helt i kopapr å en slot 1 kylar också villket dom var så gott som ensamma om. var också andra futures som guldpleterade kotnackter som fungerar mycket bra. har kortet kvar ännu å fungerar. men var som sagt sissta ASUS kortet jag köpte sedan dess har dom inte erbjödit nåt specielt tycker jag för penarna och kvaliten på tex gainward harj agi tne haft större problem med varken mina egna eller dom jag byggt på till anndras burkar.
har som sagt ett XFX i denna burken som var rätt billigt budget low end kort då jag köpte den men det klockar som satan på minnet. 1230Mhz stabilt typ så klagar inte alls.

Permalänk

Har heller aldrig haft några som helst problem med Asus produkter. Kan varmt rekommendera dom.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!