Permalänk
Medlem

Just nu så har jag cpun på 9*380 och den är stabil i alla tester.

men när jag startar upp datorn så startar den i 1 sekund, sen stängs den av i ca 2 sekunder och startar som vanligt sen, någon som vet varför det blir så eller om det är farligt?

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
minnet höjs då du har 1:1 i bios dvs minne/cpu.
kan också var någon annan setting tex 4:3.

'super pi belastar cpu ja, samt minne ja, blir det då varmare?
ja.

Hur mycket beror på klock samt vcore.

om super pi inte klarar sig kan man anta att spel inte kan köras stabilt heller.

Men om du kör fsb 300 så ska inte minnet köras i 900mhz.
ditt minne ska klara 400-450fsb innan det blir krångel.

dvs 7X300=2100mhz cpu.
7x400=2800 ska din maskin klara utan besvär.

Du har troligen en annan divider än 1:1.

Jag har "Memory multipler" på auto just nu. När jag ökar fsb till 300 så ser jag att "Memory frequency" ökar från 800mhz till 900mhz.
Jag kollade på de olika alternativen på memory mutipler och där såg jag:
AUTO
2x
3x
osv. Minns inte exakt siffrorna.
När jag ökade fsb till 300 och satte memory multiplern på 3x så gick minnet i 798mhz.
Men ska det vara såhära? Ser inget alternativ där man väljer divider, närmsta är just memory multipler.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulleee
Just nu så har jag cpun på 9*380 och den är stabil i alla tester.
men när jag startar upp datorn så startar den i 1 sekund, sen stängs den av i ca 2 sekunder och startar som vanligt sen, någon som vet varför det blir så eller om det är farligt?

Vad har du för moderkort? Blir exakt så för mig och jag har ett gigabyte ds3. Men detta händer endast då jag slagit av strömmen på nätaggregatet och sedan satt på igen, då första gången den bootar så blir det så som för dig.

På gigabytes hemsida stod det att när man uppdaterade bios så skulle detta försvinna, men gjorde inte det. Uppdaterade från F2 till F6 genom @BIOS.
Eller man kanske ska uppdatera F2 till F3 till F4 osv.???

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

Vad har du för moderkort? Blir exakt så för mig och jag har ett gigabyte ds3. Men detta händer endast då jag slagit av strömmen på nätaggregatet och sedan satt på igen, då första gången den bootar så blir det så som för dig.

På gigabytes hemsida stod det att när man uppdaterade bios så skulle detta försvinna, men gjorde inte det. Uppdaterade från F2 till F6 genom @BIOS.
Eller man kanske ska uppdatera F2 till F3 till F4 osv.???

Jag har Asus p5b dlx/WiFi. och det händer varje gång jag startat datorn, men INTE när den ligger på orginal klock .

Men Asus släppte ett nytt bios igår såg jag nu. Jag testar det och ser om det fungerar

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Min dator är också skum! Det tar 13 sekunder från att jag trycker på knappen tills skärmen går på och datorn börjar boota. Riktigt segt, vet nån varför?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag har "Memory multipler" på auto just nu. När jag ökar fsb till 300 så ser jag att "Memory frequency" ökar från 800mhz till 900mhz.
Jag kollade på de olika alternativen på memory mutipler och där såg jag:
AUTO
2x
3x
osv. Minns inte exakt siffrorna.
När jag ökade fsb till 300 och satte memory multiplern på 3x så gick minnet i 798mhz.
Men ska det vara såhära? Ser inget alternativ där man väljer divider, närmsta är just memory multipler.

Ladda ned cpu-z och kolla med det programmet.
http://www.cpuid.com/cpuz.php

senaste versionen är 1.37

Vet inte hur ditt modekort funkar, kolla i manualen hur multipel samt minneshantering funkar.

men för mig verkar det vettigt att ha 3x då minnet går i samma frekvens med cpu.
Om det är 1 till 1 är svårt att säga.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Ladda ned cpu-z och kolla med det programmet.
http://www.cpuid.com/cpuz.php

senaste versionen är 1.37

Vet inte hur ditt modekort funkar, kolla i manualen hur multipel samt minneshantering funkar.

men för mig verkar det vettigt att ha 3x då minnet går i samma frekvens med cpu.
Om det är 1 till 1 är svårt att säga.

Det står i cpu-z:

Frequency 400mhz
FSB : DRAM 2:3
Sen latenser 5 5 5 18
Men då har jag alltså 2:3 med omptimized defaults.
Ingen som har ett ds3 mobo som vet vilken inställning som gör 1:1?

EDIT:
Jag tror jag fattar hur det fungerar nu. Har nu klockat processorn till 2.8ghz med minnena på 800mhz. Enl. cpuz är FSB: DRAM 1:1.
Volten är på org. (org är 1.325) Cpu-Z säger 1.328, spelar det ngn roll?

Rated fsb är 1600mhz, skall det vara så?

Sen så hittar jag inte disable spread spectrum i bios, inte heller ngn overvoltage protection.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouless
Fråga till Flopper! Hur stor prestanda vinst får du på ditt klockade system jämfört med ditt original? Vill veta hur mycket man tjänar på att klocka! Märks det någon "jätte" skillnad i spel o dyl?

Gick från 21 sek i superpi till 15. E6600 säger det något

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Min dator är också skum! Det tar 13 sekunder från att jag trycker på knappen tills skärmen går på och datorn börjar boota. Riktigt segt, vet nån varför?

Testa disabla ide check i biosen....om du nu kör satadiskar dvs.

Min E6600 gör 3.2 ghz på 1.3 v....mina geil ddr 533 mhz minnen som sätter stopp Pressar minnena i ddr 700 med orginal timings 4-4-4-12 2.1 v.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Det står i cpu-z:

Frequency 400mhz
FSB : DRAM 2:3
Sen latenser 5 5 5 18
Men då har jag alltså 2:3 med omptimized defaults.
Ingen som har ett ds3 mobo som vet vilken inställning som gör 1:1?

EDIT:
Jag tror jag fattar hur det fungerar nu. Har nu klockat processorn till 2.8ghz med minnena på 800mhz. Enl. cpuz är FSB: DRAM 1:1.
Volten är på org. (org är 1.325) Cpu-Z säger 1.328, spelar det ngn roll?

Rated fsb är 1600mhz, skall det vara så?

Sen så hittar jag inte disable spread spectrum i bios, inte heller ngn overvoltage protection.

bra.

verkar vara en bra prolle.
köra orgvolt med 2800mhz är bra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
bra.

verkar vara en bra prolle.
köra orgvolt med 2800mhz är bra.

Jag har nu kört super pi 32m utan problemos och orthos 4 timmar utan problemos, alltså stress cpu and ram.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toreri
Gick från 21 sek i superpi till 15. E6600 säger det något

Testa disabla ide check i biosen....om du nu kör satadiskar dvs.

Min E6600 gör 3.2 ghz på 1.3 v....mina geil ddr 533 mhz minnen som sätter stopp Pressar minnena i ddr 700 med orginal timings 4-4-4-12 2.1 v.

Du kan köra minnena med 4-4-4-12 i 350, då är det knappast dom som begränsar. Testa att köra dom i 5-5-5-15.

Edit: Jag tycker det låter väldigt märkligt att minnena begränsar eftersom du kan köra dom med så pass tajta timings i 350, så det känns som att 400 med slappare timings inte känns omöjligt, dock behövs det en bra cpu och rejält med volt oftast för att nå 3.6Ghz.

Jag tror personligen att du behöver mer volt till cpu:n för du är i nivån till då man behöver fläska på lite med volten.

Permalänk
Medlem

Skulle testa å klocka lite grann alldeles nyss. Tog disable på allt jag hittade från "Enkla recept" listan. FSB får man skriva in själv, har 266 orginal så testade med 300. Men då vart minnena på 750mhz jag har 5300minnen (667mhz)..

Kan man köra så ändå?

Permalänk
Medlem

hmm.. ja... Jag har samma

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd

Nu är det så att min dator har plötsligt bootat om vid 2 tillfällen. En gång efter att jag kört 3dmark01, inte dirket, lite efter och en annan gång minns jag itne när. Varför tror ni detta hände? Minnena kanske ska ha mer ström?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Nu är det så att min dator har plötsligt bootat om vid 2 tillfällen. En gång efter att jag kört 3dmark01, inte dirket, lite efter och en annan gång minns jag itne när. Varför tror ni detta hände? Minnena kanske ska ha mer ström?

1. Stäng av reboot on error så kanske du får ett felmedelande, om du inte redan gjort det dvs.
2. Dom där minnena gillar att få mycket volt för att fungera som dom ska.
3. Vad har du får volt på cpu:n, finns väl en del som behövt höja en dutt redan vid 2.8.
4. Vad har du för temperaturer under load? Kör en runda med TAT om du inte redan gjort det.
5. Visst har du testat att den klarar super pi?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
1. Stäng av reboot on error så kanske du får ett felmedelande, om du inte redan gjort det dvs.
2. Dom där minnena gillar att få mycket volt för att fungera som dom ska.
3. Vad har du får volt på cpu:n, finns väl en del som behövt höja en dutt redan vid 2.8.
4. Vad har du för temperaturer under load? Kör en runda med TAT om du inte redan gjort det.
5. Visst har du testat att den klarar super pi?

Den har klarat super pi, också orthos i 4 timmar. Processorn låg på 63 grader under orthos, för varmt?
Har höjgt volten till cpun från 1.325 till 1344 nu. Den blir lite varmare, men den har iaf inte bootat om, men det kan ju vara minnena. Sen ska ställa in reboot on error nu.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Det är nog inte ett värmeproblem för cpu:n iaf, om du maxar med TAT lär du komma en bit över 70 grader säkert. Men det är nog inte problemet....

Vad har du för volt på minnena?

Permalänk
Medlem

Det här med CPU-temp ...

Hur högt är ni beredda att ligga, "mätt i iTAT", 24/7?

Är det någon som har tips på något "vanligt" (icke benchmark) program som faktiskt tar CPU:n till iTAT-tempar?

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för inte över 70 iaf, helst hade jag inte velat vara över 60 men det blir svårt eftersom det är så dålig kontakt.

Permalänk
Avstängd

tempmässigt ska Conroe klara rätt höga arbetstemp.

i normal användning med spel samt surf belstas inte datorn speciellt mycket.
orthos tex stressar max temp.
men datorn är sällan uppe i den tempen.

Dvs det finns inget som säger att en dator är stabilare med den mätningen då den är missvisande på en normal användning.
Mätningen sker i ett annat sammanhang än vad datorn används till.

2 timmar 3dmark01 skulle kanske vara ett mer optimal testning av datorns kapacitet.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Orthos stressar inte i närheten av så mycket som TAT på 100%. När jag spelat spel och sånt brukar det inte direkt hända något spektakulärt med temperaturerna, runt 55 tror jag att jag brukar ligga.

Permalänk
Avstängd

Min dator har inte bootat om en enda gång på 4 dagar nu. Har satt 0.1v mer på minnena.
Enda som hänt 1 gång, är att bf2 stängdes av när det blev ny map, precis när jag kom in typ. Men det har nog inte med den saken att göra. Har lirat ganska mycket och det hände 1 gång.

Ps.
På måndag får jag min tuniq tower (som jag hoppas kommer att passa i chassit). Då ska jag klocka till 3ghz

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev negativt överaskad när jag laddade ner Intel thermanl analysis tool (TAT)? Har alltid kört med Orthos, kör E6600 @ 2,888 ghz just nu. Med orthos gick tempen aldrig över 55, förstagången jag körde TAT gick tempen direkt till 60 på båda kärnor. Vad betyder detta? Att TAT stressar mer än orthos eller att det är någonting annat... ja, jag förnekar att jag måste börja om från början om jag får så hög temp och bortser från det självklara (orthos gör inte sitt jobb).

TAT säger Digital Temp:
Är det någon skillnad från Core Temp?

EDIT kan tillägga att det är vid 1.3 v @ 2,888 ghz med en Thermalake Big Typhoon... Detta är väl inte så bra kylt för en Typhoon? Det är väl högst sannolikt att jag gjorde något fel när jag installerade den?

Vid 1.2V orginal klock, går tempen upp till 50 grader i TAT...

Permalänk
Avstängd

Samma sak här. När jag körde othos hade jag betydligt mindre grader på processorn än när jag körde TAT full load, minns inga exakta siffror, men det skiljde säkert 5 grader. Kör min e6300 @ 2.8ghz & 1.328v (org)

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

TAT, i och med att det är utvecklat av Intel, belastar processorn till 100% "exakt". Orthos/Prime/what ever kör bara vad det behöver medan TAT aktiverar hela faderullan.

Orthos/Prime ger 54/55 max temp för mig medan TAT kan spika iväg upp till 68. (högsta jag sett)

Håller dock fortfarande på och tweakar min efter att BIOS gick och dog för mig, fick RMA DQ6an. Just nu pressar jag maskinen i 3,42GHz med Orthos. (E6600/Gigabyte DQ6/Corsair PC6400).

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Alla med Gigabyte Ga-965 Dq6 skriver sina högsta fsb som kan bootas med från bios ? jag har lyckas med http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=130306 465fsb allså !! sen vill den inget mer och detta är med final F6 bios

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har ni ändrat späningen på nordbryggan något? Sen vad innebär "rated FSB voltage" ?
Ökar man späningen på nordbrygan så klara man väll högre FSB? Om så är fallet vad gör då "rated FSB voltage" ?

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | Corsair HX 850W | Intel Core i7 2600K @ 4,4 Ghz | Corsair H70 Hydro | 2x4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz | 2xHIS Radeon HD 6950 2Gb (unlocked->6970) | ASUS Xonar Essence STX| SSD Corsair F120 120Gb, Samsung SpinPoint F3 1Tb | Dell UltraSharp U2711 27" | 3dMark Vantage (Extrem) 21339p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
TAT, i och med att det är utvecklat av Intel, belastar processorn till 100% "exakt". Orthos/Prime/what ever kör bara vad det behöver medan TAT aktiverar hela faderullan.

Orthos/Prime ger 54/55 max temp för mig medan TAT kan spika iväg upp till 68. (högsta jag sett)

Håller dock fortfarande på och tweakar min efter att BIOS gick och dog för mig, fick RMA DQ6an. Just nu pressar jag maskinen i 3,42GHz med Orthos. (E6600/Gigabyte DQ6/Corsair PC6400).

Så du vill säga att det inte är någon idé att stressa med TAT eftersom inte något program någonsin kommer stressa hela faderullan som TAT?
Så det blir orealistiska temperaturer med TAT helt enkelt.....

Citat:

Har ni ändrat späningen på nordbryggan något? Sen vad innebär "rated FSB voltage" ?
Ökar man späningen på nordbrygan så klara man väll högre FSB? Om så är fallet vad gör då "rated FSB voltage" ?

På mitt korte (se sign) så har jag ökat allt där, NB SB och "rated FSB voltage" eller vad det kallas på mitt kort. Testade med att bara öka "rated FSB voltage" men det hjälpte inte, så jag ökade NB och SB, då fungerade det. Har i skrivande stund kört Orthos (large FFTs) hela natten på 3 ghz och ram minnena på 833 mhz (800 orginal). Höjde NB SB och "rated FSB voltage" ett snäpp, dvs minsta möjliga höjning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Så du vill säga att det inte är någon idé att stressa med TAT eftersom inte något program någonsin kommer stressa hela faderullan som TAT?
Så det blir orealistiska temperaturer med TAT helt enkelt.....

Typ.

-----------------------------------------------------------------

Nej nu... Dags för mig att krypa till korset. Kan verkligen inte så mycket om klockning längre märker jag, allt var lättare förr.

Okej, riggen:

Gigabyte DQ6 - BIOS F6
E6600 @ 3.6GHz (400 FSB)
Scythe Infinity (Kall luft direkt till flänsen bakifrån samt en fläkt på flänsen, utsug ovanför grafikkortet)
2GB Corsair PC6400C4
Radeon X1950XTX
Radeon 9250 PCI
Creative Audigy 2 ZS Pro Platinum

Cooltek CT600 PSU

Ja som sagt, har kommit upp i 3.6GHz nu men får den inte stabil för 5cent heller. Okej, den funkar såhär i idle(surf, musik osv.). Men medsamma man drar igång nåt så börjar den bråka. Full load i TAT håller allt från 2s till 1min vartefter den rebootar, Orthos från 0s till 17s. Prime 32M (dubbla instanser) går igenom för en kärna, dör för andra (olika från gång till gång beroende på vilken som dör först). (I Orthos och Prime rapporteras bara att den inte får rätt uträkning, den rebootar inte.)
Skulle så gärna vilja få den stabil i den här frekvensen.

Mera info:

TAT - Idle: 40/41 för respektive kärna.
TAT - Full load: Ingen aning, rebootar före det. Sett 66 grader för bägge kärnorna som mest. Men det är ändå lägre temperatur än vad jag hade i 3.42GHz och lägre spänning?

Nåväl, BIOS:

Allt enligt första inlägget, allt extra avstängt.

M.I.T:
Robust GFX Booster - Auto
CPU Clock Ratio - 9x
CPU Host Clock Frequency - Enable
CPU Host Frequency (MHz) - 400
PCIe Frequency (MHz) - 100
C.I.A.2 - Disable
System Memory Multiplier - 2.00 (dvs 1:1)

Spänningar:
DDR2: +0.225V (Detta ger 2.025V för minnena eller hur?)
PCIe: +0.20V
(G)MCH: +0.20V
FSB: +0.20V
CPU: 1.4V (Vågar man gå högre på luftkylning? Har jag redan gått för högt?)

Minnet borde iaf inte stoppa mig iom att det är 800MHz minne som körs i 2.025V (eller hur?). Enligt EPP så ska dom klara 4-4-4-12 i 2.1V.

Känns som att jag testat det mesta, vet inte om jag vågar(?) gå högre i spänning nu, tips emottages! Tacksam för alla sorters tips!
Känns smärtsamt att fråga om hjälp faktiskt, jag har alltid varit den sorten som läser och provar än springer efter hjälp medsamma. Men nu fick jag allt krypa till korset.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert men man brukar väl säga att man ska hålla tempen under 65 grader iallfall... Vattenkylning vore kanske en idé ?

Om du endå vill öka:
Har du kollat volten i t ex Cpuz? För moderkortet brukar ge mindre spänning än vad som är inställt i BIOS, t ex har jag inställt på 1.325 V men det ger bara 1.280-1.290. Varför jag frågar detta är att jag misstänker att 1.4 V är för lite (speciellt om den ger mindre).

Annars: har du testat med "large FFTs" i orthos? Iof pekar det mot att det är processorn som inte samarbetar men man kan ju tänka sig att NB lr liknande behöver mer spänning...

Permalänk

Ja just det ja, glömde bilden.

Något stor men låt gå för det. (högerklick view image.)

Och visst är det som du säger, CPU-Z visar bara 1.344V där, 1.360V för tillfället.

Ska testa med Large FFTs nu.
Uhum, Large FFTs dog efter 31 sekunder. Minnet som spökar?

  • Type: Large, in-place FFTs - stress some RAM Min: 128 Max: 1024 InPlace: Yes Mem: 8 Time: 15
    CPU: 3600MHz FSB: 400MHz [400MHz x 9.0 est.]
    CPU: 3600MHz FSB: 400MHz [400MHz x 9.0 est.]
    17.10.2006 19:23
    Launching 2 threads...

    Using CPU #0
    Beginning a continuous self-test to check your computer.
    Press Stop to end this test.
    Test 1, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922945 using 1024K FFT length.
    Torture Test ran 0 minutes 31 seconds - 0 errors, 0 warnings.
    Execution halted.

    Using CPU #1
    Beginning a continuous self-test to check your computer.
    Press Stop to end this test.
    Test 1, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922945 using 1024K FFT length.
    FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
    Hardware failure detected, consult stress.txt file.
    Torture Test ran 0 minutes 31 seconds - 1 errors, 0 warnings.
    Execution halted.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065