Permalänk
Medlem

Laptop - Något som slår S270?

Nu under sommaren hade jag tänkt att införskaffa mig en laptop. De enda kraven jag har är att det ska vara en 12" samt inte alltför dyrt, 10-13k.
Självklart så vill jag ha så bra prestanda som möjligt.

Jag har tittat runt lite och jag kan inte hitta något som toppar
Komplett Notebook S270 (stämmer det att det egentligen är en MSI S270? Varför kallar dom den isåfall för Komplett Notebook när det egentligen är ett annat märke?).

http://komplett.se/k/cl.asp?bn=10557

Är det någon som vet några kvaliciferade alternativ? Alla synpunkter (positiva och negativa) om S270 är mycket välkomna.

Tack.

Permalänk
Avstängd

Det är helt korrekt att det är MSI S270. Jag har själv funderat på att införskaffa mig en sådan.

Den har problem med sitt BIOS och fryser ibland hela bilden och datorn låser sig... Detta fixas med en BIOS Flash till nyare version beroende på CPU & Grafikkort...

Jag gillar inte att Function knappen sitter där Control Knappen igentligen sitter... Så det är väl det enda som hindrar mig från att köpa den. Samt att den inte finns i dualcore =(

Hade dom släppt den med dualcore med intel GMA 950 / likvärdigt så hade jag slagit till direkt.

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Det finns inga andra intressanta alternativ som jag har missat?

Hur är det med S271/S262? De finns inte att köpa ännu eller? När förväntas de komma.

Permalänk
Medlem

Fujitsu Si1520.
12", duo core, billig.

Permalänk
Permalänk
Medlem

jag har en 270 nu. Fick den sista dom hade på Komplett. Klart prisvärd!

Men 271 lär ju bli smaskigare förstås

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glory
Fujitsu Si1520.
12", duo core, billig.

har testat den med C2D och även beställt en själv, ruskigt skön och smidig dator, knäpptyst dessutom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
jag har en 270 nu. Fick den sista dom hade på Komplett. Klart prisvärd!

Men 271 lär ju bli smaskigare förstås

Du har inte lust att lägga upp några bilder?

Hade länge tankarna på att köpa en S271 eller S262. Men det blev en Si1520 för min del med.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy