Google köper You Tube

Permalänk
Melding Plague

Google köper You Tube

Sökmotorgiganten Google har köpt upp den sociala-nätverkssajten You Tube för 1,65 miljarder amerikanska dollar i aktier.

Läs nyheten: Google köper You Tube

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gammalt :(.. typ 2 dagar

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

Bättre sent än aldrig

Lär vara ganska kul för ägarna av YouTube iaf, 12 miljarder är inte särskilt lite

Permalänk

Haha om jag fått så mycket pengar så hade jag lätt skänkt 100 000 till välgörande ändamål = )

Permalänk
Medlem

så mycket?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vad google ska ha youtube till, de har ju redan googlevideo.
Som i mitt tycke är mkt bättre

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Hade jag fått så mycket pengar hade jag suttit på min hög och inte skänkt ett skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Frågan är ju vad google ska ha youtube till, de har ju redan googlevideo.
Som i mitt tycke är mkt bättre

Till att tjäna pengar på (så klart), youtube har liiiite fler besökare/hits än googlevideo. Google tjänar grymt bra på sina annonsprogram. Om du inte kan klå konkurenten, köp upp dom.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd

den som startade youtube kan iallfall känna sig nöjd nu

Permalänk
Medlem

vilka startade först? google video eller youtube?

Permalänk
Inaktiv

visste vi ju för ett par dar sen

Permalänk
Medlem

Undrar om det blir GoTube nu istället?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Frågan är ju vad google ska ha youtube till, de har ju redan googlevideo.
Som i mitt tycke är mkt bättre

För att stärka sin position inom "video-marknaden" , för Microsoft kommer också med en video-sökmotor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Frågan är ju vad google ska ha youtube till, de har ju redan googlevideo.
Som i mitt tycke är mkt bättre

För att tjäna pengar, vad annars? You Tube är ju min favorit i alla fall. Hoppas inte denna affären påverkar youtube negativt för oss som använder sajten dagligen.

Skaparna av youtube lär ju känna sig ganska så stolta. De var ingen dålig summa de sålde sajten för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
visste vi ju för ett par dar sen

"wow, old news is so exciting!" - eller vadå?

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
visste vi ju för ett par dar sen

Det var ett jävla liv.

Jaja,vi andra med och swec med.
Dom rappoterade om det då,men då var det rykten.Nu är det bekräftat.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Najs kan jag bara säga 12-13 miljarder eller vad det nu än blir i svenska kronor smakar inte dåligt i munnen.
*Mitrix* GoTube låter bra :). Skulle jag lätt kunna vänja mig vid.
//Syntan

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

sämsta affären någonsin. (om man räknar bort den indianerna gjorde då)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Läste en artikel i aftonbladet idag.

Där stog det att skaparna till youtube (2 killar i 25 årsåldern typ) gjorde sidan för att kunna lägga upp en film från någon familjemiddag.. aja så kan det gå

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

Suck varför grundade inte jag YouTube

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Suck varför grundade inte jag YouTube

Ja, jag tror vi är väldigt många som tänker exakt samma sak...

Idén till liknande siter har man ju haft, men det ska göras också...

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka på swec?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
sämsta affären någonsin. (om man räknar bort den indianerna gjorde då)

Jag är också otroligt skeptisk till affären. Kursen gick ju upp i början men har gått ner nu. Ska bli kul att se hur stora nedskrivningar som måste göras på den goodwill som här hänvisad till youtube.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

:oldnews:

jag tror att google kommer redirecta sidan till video.google.com

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

Ha, google äger! Hoppas dom köper upp mikromjuk också!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk

jag tror att google kommer redirecta sidan till video.google.com

I såna fall borde det bli värdens dyraste domännamn som sålts hittintills

Fast nu var det visa tekniker som användes på sidan som google saknade om jag förstod saken rätt.

Permalänk
Medlem

Känns som youtube kommer dö ut nu, kommer säkerligen finns mycket mindre material efter detta. Och allt nytt som kommer läggas upp kommer säkert behöva godkännas och ta tid =/ Jag sitter på youtube minst en timma varje dag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

FAN! Ännu ett "open-source" fall, precis som Gambit säger kommer det sakta men säkert dö ut. Mer och mer avtal binds och friheten stramas åt, mer restriktioner till användare och mindre frihet.

Visa signatur

Antec P180 Black edition | Opteron 165 1,8 @ 2,8mhz | 7900 GTX | Asus A8N32-sli | Corsair 4000PT 2gig | Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

12 miljarder för den skit siten? Märks vilken verklighetsförankring som finns idag....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
12 miljarder för den skit siten? Märks vilken verklighetsförankring som finns idag....

Det enda som märks är att du inte har ett sinne för ekonomi.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Till att tjäna pengar på (så klart), youtube har liiiite fler besökare/hits än googlevideo. Google tjänar grymt bra på sina annonsprogram. Om du inte kan klå konkurenten, köp upp dom.

/G

jupp dom gör som MS o köper upp konkurenterna tills dom har monopol på det dom vill.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"