Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GunnarBot
Lämnar det tankestadiet nån gång?

Inte än vad jag vet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns skadade människor överallt som inte klarar av att skilja fantasi från verklighet eller bli så påverkade att de hittar på vansinniga saker... sedan väljer media ut nåt som de vill skylla på denna gång... konstigt att media aldrig skyller på bibeln, den sagoboken har ju ställt till en massa elände i par tusen år

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
... konstigt att media aldrig skyller på bibeln, den sagoboken har ju ställt till en massa elände i par tusen år

/Daniel

det är människorna som läst den och misstolkat bibeln och inte bibeln själv som skapar elände.
i bibeln står ju guds ord och den är ju inte till för att skapa ondska direkt.

jag är katolik kan jag ju tillägga...dock inte världens trognaste katolik (påven är skit) men jag tror på gud och så men inte mycket mer. jag tror på gott och ont kan man kanske säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
det är människorna som läst den och misstolkat bibeln och inte bibeln själv som skapar elände.

japp, då är det personerna som tolkar det hela på sitt eget lilla vridna sätt... men går man ut och skjuter ner massa ungar i en skola så är det tvspel och våldsfilmernas fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rang_Gori
Jag läste också på aftonbladet en tid sedan om att föräldrar fösökte få sitt barn att trappa ned på datorspelandet men det gick inte, så de tog datorn ifrån pojken. Då blev han rasande och slog sönder delar av huset, eller någonting sådant.

Det läste jag med, han hade tydligen använt ett baseboll trä eller ett järnrör.
Har t.o.m för mig att han hade slagit sin pappa med det :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har hört att folk har dött och dödat varandra av helt andra orsaker än spel. Exempelvis sport. Men det kan väl inte stämma?

Permalänk
Medlem

Dör 500 borta i Irak varje dag, dör folk i bilolyckor varje dag.

Och sen är det någon som inte är mentalt frisk som kanske dör varje år för att man lever i sin egna lilla värld. Men skulle det inte vara spel skulle det vara något annat.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
det är människorna som läst den och misstolkat bibeln och inte bibeln själv som skapar elände.
i bibeln står ju guds ord och den är ju inte till för att skapa ondska direkt.

Man kan misstolka spel/verklighet också (tydligen, enligt media etc.), och speltillverkanas avsikt är ju inte att skapa ondska heller...

...but I get your point.

Saken är väl den att om ex. Aftonbladet skulle skylla ett, vi säger som exempel, mord på Biblen, så vad tror ni inte Aftonbladet skulle få för respons?
...Precis! inget stort, vad ska man säga, företag(?) med en sådan position, skulle våga göra ett sådant uttalande...

Säkert hört en massa historier. En av dem är om några ungdomar(?) som hade haft en knivfight och huggt varandra då man "gjorde så i spelet", minns dock ej hur det gick för personerna eller vilket spel det var...

En annan är där en pojkes föräldrar tog datorn från honom för att han spelade för mycket och han hoppade då ut genom fönstret och dog... (vadå skuldkänslor? ^^)

Dessa kanske passar här med?
http://www.youtube.com/watch?v=-jzxtGvDNNc
http://www.youtube.com/watch?v=TTwgNhX4BSo

hittade även:
http://www.youtube.com/watch?v=liFD8ziU-fI

Visst finns de dem som påverkas av spelen, vissa mer andra mindre och vissa inte alls men sen i det stora hela så är det väl som någon annan sade tidigare i tråden, i varje generation skyller de på något, nu är det spel... vad är det här näst?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013

Dessa kanske passar här med?
http://www.youtube.com/watch?v=-jzxtGvDNNc
http://www.youtube.com/watch?v=TTwgNhX4BSo

hittade även:
http://www.youtube.com/watch?v=liFD8ziU-fI

hahahahaha.....så jäkla fuckade kids alltså?!

Permalänk
Avstängd

Det är ju sjukt alltså. Hur fasen kan folk bli så snea bara för att det går dåligt i ett spel? Det är ett SPEL för sjutton. ETT SPEL!!!

Det där filmklippet med tysken som försöker spela UT, är det verkligen "äkta"? Om det är det så ska man vara glad att man inte är kompis med honom. Läskigt...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Men herregud, den där tysken är på pricken lik mig

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

de där är fejkade, inte riktiga alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
de där är fejkade, inte riktiga alltså

jo, men är man inte lite spårad om man fejkar sådana videor oxå?

självklart såg man att det var fejkade...men de är lika fuckade ändå

Permalänk
Medlem

Counter-Strike-klippet är för sant för att vara falskt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Jag läste också på aftonbladet en tid sedan om att föräldrar fösökte få sitt barn att trappa ned på datorspelandet men det gick inte, så de tog datorn ifrån pojken. Då blev han rasande och slog sönder delar av huset, eller någonting sådant. [/B]

Det gäller alla typer av beroenden. Att bara ta bort det som gör den beroende beroende är aldrig bra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Det gäller alla typer av beroenden. Att bara ta bort det som gör den beroende beroende är aldrig bra.

Jag tror att om man tar ifrån den beroende det den är beroende av kan det på kort sikt vara destruktivt för vederbörande men på lång sikt uppbyggande och bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snytbaggen
Jo, en tre- eller fyraårig japanska, om jag minns rätt, som hoppade ut genom ett fönster i tron om att hon var en Butterfree

Jag vet att det är sjukt fel men jag kan inte sluta skratta.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

hur vet dom att kidsen trodde man kunde hoppa ut genom fönstret om dom verkligen hoppade? frågade dom när dom landat?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
hur vet dom att kidsen trodde man kunde hoppa ut genom fönstret om dom verkligen hoppade? frågade dom när dom landat?

Prefekta sättet att iscensätta ett självmord.

"Han sa att det var ingen fara för han hade en light feather till sin levitate spell"

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.