Permalänk
Medlem

Klocka?

hej när jag köpte min dator så kunde jag spela nfs-mw på high och med upplösningen 1024x768 efter att jag formaterade om den så kan jag bara spela på medium och med upplösningen 80x600 för annars laggar det så mycket.. Så jag tänkte att om jag klockar mitt grafikkort så borde jag kunna spela på high igen... Är det farligt att klocka kortet, kan det få sönder? Mitt dator är av märket Fujitsu Siemens:
Intel Celeron 2,80 ghz
512 mb ramminne
Nvidia geforce 6200Ax AGP 8x

Permalänk
Medlem

Hade jag haft en märkesdator hade jag inte klockat den.

Permalänk
Medlem

Har det funkat förut utan att klocka ska det göra det nu också. Inte för att du borde kunna köra det spelet på 1024 high med ditt graffe och prolle, men för att svara på din fråga: Nej det är inte farligt (finnt en oootroligt liten chans att något kan gå fel) men inte rekommenderat på en märkesdator

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

varför ska man inte klocka en märkesdator?
Min bror har en Fujitsu siemens med en intel pentium 4 2,93 ghz , 1024 i ramminne och ett nvidia geforce 6200SE Turbocahce PCI-X
han kunde också spela det på high förut men sen formaterade han om sin dator och då kunde han bara spela på medium!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sarlieus
varför ska man inte klocka en märkesdator?

En sak kan vara att det till 99,9% säkerhet är ett Moderkort som är låst för klockning i en märkesdator.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

De kan inte vara så att ni har glömt installera era drivrutiner? Skulle ju vara betydligt enklare än att böka med att klocka i en märkesdator.

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk

80x600 sitter du o spelar på lcd display som igentligen är en reklam skylt ?

men jag säger som frogg ni har nog bara glömt instalera drivisar och har annat onödigt skit uppe på burkarna..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jag menade 800x600 och jag har installerat drivrutinerna, testade med dom nyaste också men det hjälpte inget!

Permalänk
Medlem

Hmm låter skumt om ni kan lira Most Wanted på max i 1024 utan att det laggar på det systemet. Hursom skulle tvivla på att det ens går att klocka en Fujitsu dator. Och skulle det gå så lär det knappast handla om många mhz. Som några andra sagt här. Tanka senaste Detonator och eventuellt chipset drivrutiner.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

vars hittar jag dom då?

Permalänk
Medlem

Han menar att klocka sitt grafikkort, inte processorn.

Tror jag? Det är det du menar va?

Ja du kan klocka ditt grafikkort, precis som Dr0st sa.

Coolbits eller Rivatuner funkar.

EDIT: Men vänta, har du 6200A? Det kan man väl låsa upp i Rivatuner, till ett 6600? Då borde du ju kunna köra.