DirectX 10 till XP = sant?

Permalänk

DirectX 10 till XP = sant?

http://uk.theinquirer.net/?article=35110

Verkar alså som vi kommer kunna köra bla Crysis på xp :)!

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gött, då försvinner enda anledningen till att skaffa vista.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Gött, då försvinner enda anledningen till att skaffa vista.

Nice nice! Inge vista för min del heller!

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Eftersom man redan sagt att Crysis ska fungera i DX9 läge så blir det lite konfunderande med denna DX9.0L, kan inte tro att utvecklarna har lagt till ett DX9 läge om DX9.0L igentligen är DX10 så antingen är denna artikel fel eller så är det bara DX10 i Crysis men att de säger att de lagt till DX9.0L genom att skippa krav på DX10 hårdvara?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Tack och lov. Om detta stämmer så ser jag ingen anledning för mig att uppgradera.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Frågan är ju bara vilken skillnad det kommer vara mellan Dx10 och Dx9.0L, Vista vs Xp.

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Detta man hoppats på sen man hörde att "man var tvungen att byta till Vista"

Det är ju underbart

Permalänk
Medlem

Antar att DX9.0L blir som en lite nerbantad version av DX10, så det fungerar ihop med XP och DX10-inkompatibla kort. Lär nog inte skilja dem sjukt mycket åt ialalfall (förhoppningsvis).
Det som är ännu mer positivt är ju att XP är ju mer lättkört än Vista.

Permalänk
Avstängd

Om dom lyckas med att "tvinga" folk att uppgradera till Vista så kommer dom att fortsätta med samma knep med operativsystemen som kommer efter Vista, så jag hoppas dom släpper DX10:an till XP eller om nu DX9.0L kompatibel så går det bra också

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Skulle vara coolt att ha Windows Vista Hoppas den blir billig skulle vara coolt att ha en äkta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Skulle vara coolt att ha Windows Vista Hoppas den blir billig skulle vara coolt att ha en äkta

Vista kommer vara allt utom billig

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Så bra, om nu bara Alan Wake vill fungera till XP så slipper jag ens titta åt vistas håll

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Detta håller vi tummarna för!

Permalänk
Medlem

låter riktigt jävla bra faktiskt! xp fungerar utmärkt så om dx10 kommer till det håller jag mig till xp

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hasta la vista vista

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Klart man vill köra VISTA!!
nytt e gutt..
tröttnat på xp.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Visst kommer Crysis kanske funka til lxp, men hur blir det efter det? Samt hur kommer skillnaden imellan xp och vista vara. Tyvärr lite för stor tror jag. Kommer att kännas bra surt att slänga ut ~2500:- på det

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Låter inte så sannolikt att detta kommer hända då microsoft försöker få över så många som det går till vista fram tills tiden då det släpps och detta kommer bara göra att ett stort antal människor inte köper det.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

Skönt om det där stämmer! Kan jag vara ännu gladare över att jag inte bantade graffet för en snar uppgradering till DX10 och vista.

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Medlem

Alla som säger att dom inte kommer byta till Vista vet ju att ni komemr byta till det förr eller senare. Samma som när cs 1.6 kom då så stanna alla kvar på 1.5an för 1.6 tyckte alla sög först. Men sedan insåg alla att det var bra..
Ni kan ju inte döma Vista innan ni vet hur det är, men det kan jag för man gör inte ett operativsystem i flera år som är sämre än sin föregångare. Och så tror jag att Microsoft har tänkt på alla "Gamers" så det ska nog inte bli några problem. Sedan finns det även andra saker som gör att Vista kommer vara sämre än XP för vissa. men för andra är det en fröjd.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk

För närvarande har jag inget behov av något annat än XP, så jag är glad om jag slipper uppgradera till Vista för att kunna lira DX10-spel. Hoppas att nyheten stämmer (the Inquirer har ju fel allt som oftast).
Jag väntar i vilket fall med uppgradering till Vista tills efter ett eller två Servicepack, så att man slipper barnsjukdomarna.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachia
Alla som säger att dom inte kommer byta till Vista vet ju att ni komemr byta till det förr eller senare. Samma som när cs 1.6 kom då så stanna alla kvar på 1.5an för 1.6 tyckte alla sög först. Men sedan insåg alla att det var bra..
Ni kan ju inte döma Vista innan ni vet hur det är, men det kan jag för man gör inte ett operativsystem i flera år som är sämre än sin föregångare. Och så tror jag att Microsoft har tänkt på alla "Gamers" så det ska nog inte bli några problem. Sedan finns det även andra saker som gör att Vista kommer vara sämre än XP för vissa. men för andra är det en fröjd.

Men Vista känns inte mer än ett förändrat XP i annat skal, och med ett par extra funktioner, som man med lite tålamod kan tweaka/fixa i XP.

Och det gör det ännu sämre när det finns tre (?) versioner av Vista, och är dyra som fasiken.

Skulle man kunna uppgradera XP till Vista via nätet för en billig peng skulle jag nog gjort det, men att köpa det i butik (tillsamans med en annan komponent?) för tusenlappar, kommer aldrig att hända.

Nej, det blir att installera Vista Transformation Pack, och sedan lite andra applikationer och hoppas på DX10 till XP.

Permalänk
Medlem

4K (plus moms!) för Vista Ultimate, plus 5-6K för grafikkort + spel = Sjukt mycket pengar!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachia
Alla som säger att dom inte kommer byta till Vista vet ju att ni komemr byta till det förr eller senare. Samma som när cs 1.6 kom då så stanna alla kvar på 1.5an för 1.6 tyckte alla sög först. Men sedan insåg alla att det var bra..
Ni kan ju inte döma Vista innan ni vet hur det är, men det kan jag för man gör inte ett operativsystem i flera år som är sämre än sin föregångare. Och så tror jag att Microsoft har tänkt på alla "Gamers" så det ska nog inte bli några problem. Sedan finns det även andra saker som gör att Vista kommer vara sämre än XP för vissa. men för andra är det en fröjd.

"Ni kan ju inte döma Vista innan ni vet hur det är, men det kan jag för man gör inte ett operativsystem i flera år som är sämre än sin föregångare"

du säger ju mot dig själv! Du menar att ingen kan säga hur vista kommer att bli, men du själv kan säga hur.

Och hur kan du vara så säker på att ett operativsystem blir bättre ju längre tid det tar att utveckla det? Ibland kan man fundera på vad MS pysslar med om dagarna. Mac har hunnit släppa flera versioner av OSX mellan WinXP och WinVista, Linux har hunnit utvecklats enormt mycket sen WinXP lanserades. Hur långt tid det tar har inget med hur bra OSet blir.

Men vad är igentligen nytt med Vista? Aero tema till skrivbordet? Gäääsp säger jag, inte det minsta häftigt eller revolutionerande, både Linux och Mac OSX är snyggare och mer lättdrivet och har haft det i ett bra tag.

"Windows är alltid först med det näst senaste"

Det finns inget speciellt med Vista som kan motivera mig att lägga ut 4000 på det. Visst 1000kr hade varit mer lagomt men 4ggr så mycket, Nää. Går ju naturligtvis att tanka hem de men det finns många som inte kan eller vill köra pirat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachia
Ni kan ju inte döma Vista innan ni vet hur det är, men det kan jag för man gör inte ett operativsystem i flera år som är sämre än sin föregångare.

Haha, Snyggt Håkan

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Inget vista för mig... går mycket hellre över till någon Linux dist.
Hade gjort det för länge sedan om man inte hade sådan tidsbrist
Gillar inte ens XP.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachia
Och så tror jag att Microsoft har tänkt på alla "Gamers" så det ska nog inte bli några problem.

Hur kan du nämna "Microsoft" och "inte bli några problem" i samma mening?! Vik hädan!

Men det var inte det jag ville fråga...

Om nu DX9.0L skulle komma, kommer man fortfarande behöva ett nytt graffe kort eller borde det fungera med typ ett Geforce7950gt? Funderar på att köpa ett sådant, men väntar på DX10 korten för att kolla prisutvecklingen alt. om det är värt med ett DX10 kort och Vista... Sitter på ett Geforce 6600 (inte GT eller liknande, bara ett vanligt 6600...) så det behöver en upprustning i vilket fall som helst...

Visa signatur

Mr. Miffo the misguided retard.

Permalänk
Medlem

man kan inte jämnföra xp och vista med cs 1.5 och 1.6 för behövde du lägga ut 4k i mellan bytet?
vista kanske är nytt, men är det så bra och nytt att det motiverar 4k mindre i plånboken, kanske efter varje uppgradering?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag är själv väldigt nöjd med XP och har aldrig haft några större problem med det. Så jag är inte speciellt sugen på att köpa ett nytt OS då mitt gamla fungerar vädligt bra...

Permalänk
Medlem

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35140

DX9.0L är DX9 till Vista, och DX10 kommer bara funka i Vista.