Permalänk

msconfig i Win2000 ?

Pulade lite med en Win2000-dator igår, och märkte att jag inte ens kunde komma åt msconfig genom att skriva det i kör-fönstret som man gör i WinXP.

Hur kommer jag åt msconfig i Win2000?

Hur kommer jag åt systemåterställning i Win2000?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Hedersmedlem

Msconfig-programmet finns inte i Win2k, det går dock att hämta en variant om du orkar googla lite.
Systemåterställning är ett otyg som infördes i WinXP och finns som tur är inte i Win2k.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Finns det inget alternativt program som reglerar vilka program som startas vid startup i Win2000?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

videfix: Är systemåterställning en dålig sak? Förklara isåfall

Visa signatur

Tjenare

Permalänk

Kan inte se varför systemåterställningen är en dålig sak, den har räddat mig några ggr.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske bara är jag, men jag gillar iaf inte systemfunktioner som tar upp massor av GB utrymme till marginell nytta. Räcker bra med Win2k återställning av senaste konfiguration.
DanTheMAN!: Läs mitt förra inlägg en gång till, särskilt första meningen.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Varför tror människor att det ligger en tråd klistrad längst upp som heter

"Samlingstråd för Microsofts operativsystem/program - Läs innan du skapar en ny tråd!"

Jo, för att svar till frågor som din egna står där

-.-'

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
DanTheMAN!: Läs mitt förra inlägg en gång till, särskilt första meningen.

Har inte internet till den datorn...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Har inte internet till den datorn...

och du kan inte ladda ner programmet på en annan dator och flytta mha diskett eller usb-minne?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Nja, har faktiskt bara en minneskortläsare med sd-kort i som den vägrar acceptera...men jag får väl fixa fram ett usb-minne.

Konstigt att det inte finns ett sånt program inbyggt dock..?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Msconfig-programmet finns inte i Win2k, det går dock att hämta en variant om du orkar googla lite.
Systemåterställning är ett otyg som infördes i WinXP och finns som tur är inte i Win2k.

Systemåterställning kom faktiskt första gången i Windows ME. Jag vet inte om det fungerade bra där, men jag ser verkligen nyttan med systemåterställning i ME

Angående att det inte finns inbyggt. Windows 2000 ligger närmare NT4 än XP gör. Då riktiga män öppnade systemfilerna och registret själva och inte behövde något samlingsprogram för det

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Angående att det inte finns inbyggt. Windows 2000 ligger närmare NT4 än XP gör. Då riktiga män öppnade systemfilerna och registret själva och inte behövde något samlingsprogram för det

Nja det vet jag inte om det stämmer, nt4 = nt4; win2000 = nt5;winxp = nt5.1; win2003=nt5.2 om jag inte är helt ute och cyklar och följdaktligen borde win2000 ligga närmare xp än nt4.

Visa signatur

| Errare humanum est |