Archos lanserar mediaspelare

Permalänk
Melding Plague

Archos lanserar mediaspelare

Tillverkaren Archos har idag lanserat två stycken mediaspelare som kommer visas upp på Digital Home-mässan som startar imorgon och slutar på söndag i Älvsjö. Spelarna heter 404 och 504 där den första är en mycket liten spelare på 30 gigabyte och den andra är en något större på upp till 160 gigabyte.

Läs nyheten: Archos lanserar mediaspelare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

nice.. få se vad ekonomin tilllåter sedan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

"en dockningsstation för teven så att man kan titta på sina filmer från spelaren eller spela in media från teven till spelaren" det var nytt och smart spela in på spelaren från teven.ingen dålig grej denna:D

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Skulle nog aldrig köpa en produkt vid namn 404, ger alldeles för många negativa vibbar. Får genast för mig att spelaren helt spontant ska radera filer och sen ge en 404 bara för att retas typ

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

"Formatmässigt stödjer de MPEG-4, MPEG-2 och H.264 samt ACC-ljud. När det gäller musik stödjer spelarna MP3 med antingen CBR/VBR-tekniker, WMA samt WAV."

Är inte h264 mpeg-4? Borde inte bara "mpeg-4" räcka?
Och det heter väl "AAC" och inte "ACC"? Har sett detta väldigt gånger.
Sen så är ju AAC (/ACC) som sagt ett ljudformat, varför finns inte den med bland musikformaten?

Permalänk
Medlem

Verkar ju riktigt nice den där, något som jag skulle vilja ha. Synd att det är lite dåligt med pengar just nu bara :(.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Måtten, och batteritid vill man ju veta nu

Edit3: haha, kanske borde läst texten..

Batteritid Upp till 12 timmar musik, 4 timmar video.

Det sög ju.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Måtten, och batteritid vill man ju veta nu

Edit3: haha, kanske borde läst texten..

Batteritid Upp till 12 timmar musik, 4 timmar video.

Det sög ju.

Räker väl, har en Archos AV460 och den har samma batteritid, men sen har jag dubbla batterier och laddare till bilen.
Och den har ersattit min VHS, DVD och stereo
Varför ha en PC i bilen när man kan ha Archos? plugga in en LCD tv eller vilken bildenhet som helst och kolla film, spara filmerna från videokameran i Archos och kolla på dom i datorn utan en massa krångel med TV/VIDEO-in tjosan, bara att plugga i USB och föra över filmen och börja kolla.
Visst batteritiden är sämre än iPOD men ljudet är mycket bätre i Archos (testad samma MP3 fil och med samma hörlurar TH3 F4CK!NG 3ND.. så pod fjortisarna fattar)

Förövrigt så ser man bra i skärmen i starkt solljus.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.