Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Aktivitetshanteraren heter den på svenska (ctrl+Alt+Del).

jo, trodde det, men hur gör jag för att endast köra på en kärna?

Permalänk

Processer>Programmet (i detta fallet BF2.exe)>högerklicka och välj kärna eller vad det nu kan heta. Har själv bara en kärna så jag kan inte se vad som står nu, men det är väldigt självförklarande.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Skulle just börja köra BF2 igen efter ett långt uppehåll, och drog ner 1.4 patchen men av nån anledning hände absolut ingenting när jag tryckte på patchen. Windows jobbar lite i bakgrunden i 2 sec, sen händer inget. Provade då installera om BF2 och nu kan jag inte ens installera 1.3 patchen. Absolut ingenting händer när jag startar patchen. Har även provat att använda programmet Enditall för att stänga av alla onödiga processer utan framgång.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Skulle just börja köra BF2 igen efter ett långt uppehåll, och drog ner 1.4 patchen men av nån anledning hände absolut ingenting när jag tryckte på patchen. Windows jobbar lite i bakgrunden i 2 sec, sen händer inget. Provade då installera om BF2 och nu kan jag inte ens installera 1.3 patchen. Absolut ingenting händer när jag startar patchen. Har även provat att använda programmet Enditall för att stänga av alla onödiga processer utan framgång.

Har för mig att det var likadant för mig med Patch 1.3
Bara att vänta en lång stund efter du startat patchen så startar den till slut..

Hur är spelet med 1.4?
Jag har inte spelat sen 1.3 så det skulle vara kul att veta om det är värt att installera spelet igen

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

själv har jag grova problem med 1.4 patchen.

Installerat spelet.. dragit hem 1.4 full från hemsidan (ca 500mb stor fil).
Kör uppdateringen.. den går igenom ett par filer sen kajkar den ihop o säger att det inte gick att patcha spelet.

kikade i patch.err och fick fram
" ENTRY: mods\bf2\Localization\chinese\chinese.utxt
warning wpt0015: Old File does not exist

ENTRY: mods\bf2\Common_client.zip

error ept0009: Invalid Patch File 'C:\DOCUME~1\Bole\LOCALS~1\Temp\bye4.tmp\Disk1\bf2\patch.rtp' "

edit:
va i helvete!
jag installerade om spelet på engelska eftersom den örsar om nån jävla localisation fil som inte finns.
Tro på fan att jag fick samma fel igen.
Slangar hem patchen från officella servern nu så får vi se hur det går då.

Den jag tog hem innan var från andra länken på battlefield2.com

edit2:
hmm patchen från officella ftpn verkar fungera.
Tråkigt att det tog hela lunchen att få skiten att göra som jag ville.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hm, jag börjar tröttna rejält på det här spelet nu, varför kan det aldrig funka felfritt?

Nu när jag ska starta spelet så ser jag Battlefield 2-loggan som kommer upp precis efter man klickat på bf2.exe, sedan händer inget mer. I aktivitetshanteraren så finns bf2.exe med, dock tar det bara 38280 kB och 99% CPU. Startar även något som heter ~e5.0001, 00 CPU och 2496 kB.

Jag har testat starta om datorn, installerat om spelet, patcha om det osv, men det vill ändå inte funka. Det har funkat tidigare för mig med 1.4-patchen, men inte längre.

Vad kan vara felet?

EDIT: AMD 64 3200+, 1500 mb pc3200, Radeon 9800 Pro.

EDIT 2:

TACK MAYOR! Skiten funkar nu :).

Citat:

TheBoyLO: Har du fått rätt patchfil? Finns en corrupt patchfil. Den "rätta storleken" är 147 067 375 byte.
Den felaktiga är 147 741 044 byte.

Annars prova att ta bort din Battlefield2 mapp i "Documents and settings" och sedan starta om spelet igen.

Om det inte funkar så prova att avinstallera och sen installera spelet igen

Permalänk
Medlem

Tjena

ny Gratis mod? nån som vet mer om detta..
http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=15200

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

fagzone.se är ju nere, kommer in på sidan men itne filarkiv..

nåm som vet en torrent med full 1.4 patch? precis instalreat om datorn och vill gama!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
fagzone.se är ju nere, kommer in på sidan men itne filarkiv..

nåm som vet en torrent med full 1.4 patch? precis instalreat om datorn och vill gama!

Visserligen ingen torrent, men jag brukar får maxad line härifrån:
http://www.pvp.se/?page=file&fa=b&d=battlefield/bf2/client-pa...

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk

bf1942?

Är det fortfarande lätt att hitta aktiva servrar som kör bf1942? Kollar på Enemy at the Gate(s) och blir grymt sugen på lite hederligt bf. Där kan jag köra med högsta grafiken också vilket känns lite skönare att titta på än lägsta i bf2

Permalänk
Medlem

Jag får ibland efter ett visst tags spelande problem med att vissa delar av gräs, skuggor osv blir helt svarta, siktet på sniper t.ex blir en svart skärm och jag kan inte köra AntiAircraft för då ser jag bara svart. Är det omega som är skyldigt tro? Eller överklockad CPU, vilket låter mysko dock....hjälp

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Re: bf1942?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Är det fortfarande lätt att hitta aktiva servrar som kör bf1942? Kollar på Enemy at the Gate(s) och blir grymt sugen på lite hederligt bf. Där kan jag köra med högsta grafiken också vilket känns lite skönare att titta på än lägsta i bf2

installerade bf42 igår och lirade lite MP, och det fanns lite servrar att välja mellan, inte överdrivet många dock, men tillräckligt för att kunna spela online

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Blev just utkastad från en av datorbutikens server, dödade en kille innan jag sprängde radarn på carriern. Han var visst admin och jag har aldrig varit med om en så snabb kick förut, nästan så han satt med fingret på kickknappen när han såg mig hoppa ur planet eller nåt. Fan va griniga de är där

Jag är fullt överens om att man inte ska släppa artilleri eller bomber på carriern, eller att en hel squad lever rövare där, men att en ensam soldat skjuter nån på carriern är väl knappast baserape?

Man får väl helt enkelt ta självmord när man sprängt saker, eller ska man bara vänta tills nån skjuter en?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

vafan, får cd key not valid när jag connectar mot en server.. Fungerade ju så sent som igår?

Visa signatur
Permalänk

Precis köpt spelet och ingenting fungerar som det ska. Har installerat 1.4 patchen och kan varken starta singleplayer spel eller spel på internet. Det hänger sig på 62% när den optimiserar shaders. Nån som har någon lösning?

Dator: Nvidia 7900GT, 2 Gig ram, 3200+64

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk

Är du säker att den verkligen hänger sig? Varje gång jag ändrar upplösning etc stannar den alltid på 62% i 2-3 minuter eller något, känns som en evighet iallafall men sen kommer den igång igen...ge den bara lite tid.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_svensk
Precis köpt spelet och ingenting fungerar som det ska. Har installerat 1.4 patchen och kan varken starta singleplayer spel eller spel på internet. Det hänger sig på 62% när den optimiserar shaders. Nån som har någon lösning?

Dator: Nvidia 7900GT, 2 Gig ram, 3200+64

Tålamod min vän Det kan ta flera minuter.

Permalänk

det hänger sig och krashar om man väntar tillräckligt länge. Dessutom går det inte ens att starta ibland överhuvudtaget.
Spelet funkar dock utan patch alldeles utmärkt. Problemet är bara att det finns typ bara 4 servrar att spela på.

EDIT:
Nehe...
Nu visar det sig att det inte fungerar. Efter jag hade spelat på en server har jag nu börjat få det här meddelandet varje gång jag laddar en bana:

Man undrar ju vad i helvete som försigår. Dom kanske har skickat mig en defekt skiva med inbyggt virus.

Ska prova installera på min andra dator om det inte funkar då skickar jag tillbaka skiten. Så här mycket problem har jag aldrig haft med ett spel.

EDIT2:
Fick inte igång det på den andra datorn heller, vill inte starta.
Kanske är en defekt dvd, kan inte tänka mig att ett original spel har så mycket problem.

Håller på att ladda ner Reloaded versionen kommer nog att funka bättre än originalet. hehe

EDIT3:
Det skapas en patch.ERR fil när man installerat patchen, och det står att vissa filer saknas osv..
Nån som vet något om detta?

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Avstängd

ok grabbar, hur fan fixar jag så spelet tar min key? måste jag installera om skiten eller?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
ok grabbar, hur fan fixar jag så spelet tar min key? måste jag installera om skiten eller?

Battlefield 2\Support\Battlefield 2_code.exe
Skriv in den igen genom att använda det.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Avstängd

ok, ska prova när jag kommer hem...

edit: hjälpte ju inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, invalid cdkey. Det finns typ ingenting som funkar för att fixa det. När man försöker avinstallera bf2 för en ominstalation, "Det går inte att fortsätta när installationen körs "bf2.exe""

way to go ea!

EDIT: Har fixat det nu.

Såhär löser man "Invalid cd key"

Thanks for writing us at EA Technical Support. I understand that you are currently having issues with playing online because you encounter an "invalid cd key" error.

Sometimes a conflict in the updated files can prevent the game from properly identifying your CD- key. Usually, refreshing your CD-key will resolve the issue. Note that this will only correct the error if you used the same Windows account to install, patch, and troubleshoot the game. If you have switched Windows accounts at any point it is recommended you uninstall, reinstall, and repatch using the same Windows login.

If you have Battlefield 2

1. Click "Start".
2. Go to "Run".
3. Type "regedit" and hit "OK".
4. Click on plus sign next to "HKEY_LOCAL_MACHINE".
5. Click on plus sign next to "SOFTWARE".
6. Double click on "Electronic Arts" folder.
7. Double click on "EA Games" folder.
8. Double click on "Battlefield 2" folder.
9. Double click on "ergc" folder.
10. Data displayed will probably have "x9392" only. Right click on it and select "Modify".
11. Type in "x9392" and then your CD key.

Note: don't include hyphens.

Example: x9392(your Battlefield 2 CD key here)

If you have Battlefield 2: Special Forces

1. Click "Start".
2. Go to "Run".
3. Type "regedit" and hit "OK".
4. Click on plus sign next to "HKEY_LOCAL_MACHINE".
5. Click on plus sign next to "SOFTWARE".
6. Double click on "Electronic Arts" folder.
7. Double click on "EA Games" folder.
8. Double click on "Battlefield 2" folder.
9. Double click on "ergc" folder.
10. Data displayed will probably have "x9392" only. Right click on it and select "Modify".
11. Type in "x9392" and then your Battlefield 2 CD key.

Note: don't include hyphens.

12. Double click on "Battlefield 2 Special Forces" folder.
13. Double click on "ergc" folder.
14. Data displayed will probably have "x9392" only. Right click on it and select "Modify".
15. Type in "x9392" and then your Battlefield 2 CD key.

Notes:
Don't include hyphens.
Don't use your Battlefield 2: Special Forces CD key

Now check if this corrected the issue.

Should you require further assistance with this game or other Electronic Arts games in the future, please visit our website and review our extensive Self Help knowledgebase at (http:support.ea.com).

Leo
EA Technical Support

Permalänk
Medlem

Hej!

Har sökt på forumet utan lyckat resultat.
Men mitt problem är, när jag försöker starta battlefield så får jag blackscreen.
Har läst att det kan vara datorns prestanda som är bristande men så är det inte i mitt läge. Har över det rekommenderade.

Sen har jag läst att det kan vara skärmens frekvens som inte stämmer överens med spelets.
Hur fixar jag detta? Skärmen liggerpå 60hz, spelet vet jag inte vad det ligger på.
JAg kan iallafall inte byta till något över 60 eftersom det är mer än vad skärmen klarar av.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Jag har ungefär samma, brukar alltid få starta om datorn innan jag ska lira BF2/2142. Vet inte varför men det funkar alltid då, kanske datorn har för mycket att tänka på annars

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Hej!

Har sökt på forumet utan lyckat resultat.
Men mitt problem är, när jag försöker starta battlefield så får jag blackscreen.
Har läst att det kan vara datorns prestanda som är bristande men så är det inte i mitt läge. Har över det rekommenderade.

Sen har jag läst att det kan vara skärmens frekvens som inte stämmer överens med spelets.
Hur fixar jag detta? Skärmen liggerpå 60hz, spelet vet jag inte vad det ligger på.
JAg kan iallafall inte byta till något över 60 eftersom det är mer än vad skärmen klarar av.

Vad har du för skärm?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

har typ liknade problemm nu idag var det som värst 2blackscreens inom 5min sen en till drygt 20min senare fan happy man blir...

sjukt för ibland kan man spela flera timmar utan problemm ibland ska det bara jävlas..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Är det någon som vet hur mycket traffik BF2 drar i timmen? Jag skulle gärna vilja veta då jag har en begränsad kvot för hur mycket traffik jag kan ha i månaden.

en 64 server drar ca 600- 800k/s

Permalänk
Medlem

Man kan ändra grafikinställningarna för spelet på ngt sätt utan att behöva komma in i spelet. Alltså om man råkade ställa in en viss Hz som inte skärmen klarar av. kolla på bf2s oficiella sida och deras forum, finns svar på allt där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
en 64 server drar ca 600- 800k/s

kbit eller kByte?
Om det är kB kan det väl inte stämma, då behöver man mellan 4.8 - 6.4 Mbit isf.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

När man skriver renderer.drawfps 1 i konsolen så får man ju upp två siffror på varsin sida om ett snedstreck. Vilken siffra visar fps:en och vad visar den andra?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.