Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk

Har börjat få cd key invalid nu och så är menyn helt fucked up.
Ärligt talat vilket skitspel, är inte värt allt besvär.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Du verkar ha lite osis sven_svensk

Om du orkar så kolla här efter en lösning: http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=26653,

Permalänk
Medlem

Har ett problem med fps:en...
Funkar hyfsat när jag spelar, har ungefär 30-40 fps, vilket duger för mig.
Men när jag startar skype och pratar med ett par kompisar, brukar fps:en sjunka ner mot 15, vilket är rätt jobbigt. Blir segt och ospelbart då. Vad beror detta på?
Har 2 gig i ram, så det borde räcka, skype tar ju inte så mycket heller.

Nån som vet?

Vill gärna ha svar på fps-frågan i mitt förra inlägg med om nån vet

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Patchade nyss till 1.4 vilket i vanlig ordning slutade med att spelet blev ospelbart. "losing key packets" så det är väl bara att göra en välbekant ominstallation. Illa att det inte är fixat i 1.4

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad felet är med svarta fyrkantiga skuggor och liknande tjaffs inne i spelet? Vapen som blir guldiga eller silvriga etc...

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
Någon som vet vad felet är med svarta fyrkantiga skuggor och liknande tjaffs inne i spelet? Vapen som blir guldiga eller silvriga etc...

hmm har du dom nyaste drivrutierna?
har för mig det blev liknande problemm förut när man hade gammal drivrutiner till graffet...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hmm har du dom nyaste drivrutierna?
har för mig det blev liknande problemm förut när man hade gammal drivrutiner till graffet...

Jag har testat flera olika drivrutiner men samma problem brukar komma efter en tids spelande. Har testat med Omegas senaste och ett par andra tweakade drivisar. Catalyst också men dom suger ju, prestandan blir lidande.

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
Jag har testat flera olika drivrutiner men samma problem brukar komma efter en tids spelande. Har testat med Omegas senaste och ett par andra tweakade drivisar. Catalyst också men dom suger ju, prestandan blir lidande.

hmm ok efter en tids spelande kan det ha någe med värme problemm tro?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hmm ok efter en tids spelande kan det ha någe med värme problemm tro?

Det trodde jag också men sen skrev jag en speciell tråd angående detta problem i grafikkortsforumet och typ 3-4 pers svarade att de hade samma problem med samma kortserie så det är antagligen nått fel med X1900 serien eller så. Jag köpte även en Zalman VF-900 igår och kortet blev något svalare så det verkar inte vara temp problem :S

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Har ett problem med fps:en...
Funkar hyfsat när jag spelar, har ungefär 30-40 fps, vilket duger för mig.
Men när jag startar skype och pratar med ett par kompisar, brukar fps:en sjunka ner mot 15, vilket är rätt jobbigt. Blir segt och ospelbart då. Vad beror detta på?
Har 2 gig i ram, så det borde räcka, skype tar ju inte så mycket heller.

Nån som vet?

Vill gärna ha svar på fps-frågan i mitt förra inlägg med om nån vet

vad har du för grafikkort då?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
vad har du för grafikkort då?

Leadtek 6800GT.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Nej nu blir jag sur! Kaninte spela Bf2 online, fastän jag bara låter programmet använda sig utav 1 kärna. Kan någon hjälpa mig? Det funkade innan jag uppgraderade datorn.

Permalänk
Medlem

Hallo. Söker en form av modd till BF.

Har sett en del screenshots där man kan se ett (+2) eller liknande efter att man dödat någon eller utfört någon poäng-givande sak..

Laddade ner något, som någon länkade till på ett BF2 forum, Ringmaster 1.4 hette det. Men den tycks inte fungera. Så om någon kunde länka till något fungerande som liknar det jag försöker beskriva så hade jag blivit glad

Permalänk
Medlem

Har inte spelat bf2 på några månader och testade att spela idag, Har ju inte kvar mina upplåsta vapen JU, vad fan är det här???

Permalänk
Medlem

Är det lönt att börja spela detta liret nu eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Är det lönt att börja spela detta liret nu eller?

Vet inte vad jag ska säga om senaste patchen, men det är KUL att kriga lite emellanåt =]
Väntar på senaste moden till bf2= Project Reality v0.4 (släpps i helgen)
Blir nog himla kul att spela.

http://www.realitymod.com/

Permalänk
Medlem

Tips på hur man kan optimera burken för bra bf ? =P

Sitter på:
P4 3,2 prescott
1024 ram
GF 6600GT 256mb

kör allt på medel, inte testat å höja nåt men men...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Tips på hur man kan optimera burken för bra bf ? =P

Sitter på:
P4 3,2 prescott
1024 ram
GF 6600GT 256mb

kör allt på medel, inte testat å höja nåt men men...

Det som tar mest kraft är dynamiskt ljus och skugga, aa tar också en del på kraften,,

Permalänk

Jag har ett BF 2-problem. Jag köpte ny skärm (från crt till tft) och när jag nu försöker starta BF 2 så blir bilden svart för att sedan crasha till skrivbordet. Har sökt och kommit fram till att det är nåt med uppdateringsfrekvensen inte är samma i windows som i BF 2. Men min nya skärm går bara i 60 hz. Vad göra?

Visa signatur

[AMD Athlon 64 3000+] [1024 MB RAM] [2 x 250GB Hitachi Deskstar S-ATA2] [XFX 6800GT] [FSP 400W] [3D-Mark 01: 20870] [3D-Mark 03: 12295] [3D-Mark 05: 5782] [3D-Mark 06: 2286]

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte mycket om BF2 alls men du kan väl testa sätta i din gamla skärm igen, starta spelet, ändra i grafikinställningarna till 60 hz, byt skärm till din nya och starta spelet.
Ingen aning om det kommer funka men värt ett försök är det ju.

Permalänk

Ska testa det imorgon. Hoppas verkligen det funkar.

Visa signatur

[AMD Athlon 64 3000+] [1024 MB RAM] [2 x 250GB Hitachi Deskstar S-ATA2] [XFX 6800GT] [FSP 400W] [3D-Mark 01: 20870] [3D-Mark 03: 12295] [3D-Mark 05: 5782] [3D-Mark 06: 2286]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adventure
Jag har ett BF 2-problem. Jag köpte ny skärm (från crt till tft) och när jag nu försöker starta BF 2 så blir bilden svart för att sedan crasha till skrivbordet. Har sökt och kommit fram till att det är nåt med uppdateringsfrekvensen inte är samma i windows som i BF 2. Men min nya skärm går bara i 60 hz. Vad göra?

Öppna filen Video.con med anteckningar och ändra upplösning samt uppdateringsfrekvens där istället, så slipper du mecka med din gamla skärm.

Filen hittar du här : C:\Documents and Settings\Ditt_namn\Mina dokument\Battlefield 2\Profiles\Default

Jag hade samma problem som dig när jag bytte från CRT till TFT, men som sagt det är lätt åtgärdat.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Om inte dala56`s tips fungerar så ta bort denna mapen: C:\Documents and Settings\Ditt_namn\Mina dokument\Battlefield 2. Dock kommer du att förlora alla dina inställningar, favoritservrar men detta går säkert att åtgärda på annat sätt.

Permalänk
Medlem

Hmm, installerade just EA Link, men det funkar inte. Nån mer som har problem?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Det var inget

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Patchade nyss till 1.4 vilket i vanlig ordning slutade med att spelet blev ospelbart. "losing key packets" så det är väl bara att göra en välbekant ominstallation. Illa att det inte är fixat i 1.4

Jag har spelat 1.4 i någon vecka nu. Igår så blev jag kickad och det stod "Losing key packets". Idag uppdaterade jga till 1.41 och samma sak. Så jag ominstallerade hela spelet tog bort allt och installerade 1.41 full, men samma sak.
Hur ska jag fixa om en reinstall av hela spelet inte hjälpte?
Sen om det är mitt internet är det skumt, då jag lirat på samma i 1.5år och först nu som det händer.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag har spelat 1.4 i någon vecka nu. Igår så blev jag kickad och det stod "Losing key packets". Idag uppdaterade jga till 1.41 och samma sak. Så jag ominstallerade hela spelet tog bort allt och installerade 1.41 full, men samma sak.
Hur ska jag fixa om en reinstall av hela spelet inte hjälpte?
Sen om det är mitt internet är det skumt, då jag lirat på samma i 1.5år och först nu som det händer.

Tror detta problemet är relaterat till PB.
Redemp skrev en lösning på FZ: http://www.fz.se/forum/viewtopic.ph...&highlight=

Har själv inte problemet så jag vet inte om det funkar.

Lycka till

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayor
Tror detta problemet är relaterat till PB.
Redemp skrev en lösning på FZ: http://www.fz.se/forum/viewtopic.ph...&highlight=

Har själv inte problemet så jag vet inte om det funkar.

Lycka till

Tack för svar, men den knasiga är att sidan du länkar till står det:

"FZ har bytt forum och den efterfrågade tråden finns inte längre. Kontakta oss eller skriv i forumet Synpunkter och förslag om du har synpunkter kring innehållet."

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

jag har 1.41 men typ 99% av serverna är röda som att jag har fel version??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
jag har 1.41 men typ 99% av serverna är röda som att jag har fel version??

De har ej uppdaterat till senaste version. Servrarna alltså.