Permalänk
Avstängd

vatten tålig Mp3

hallå!

Min kompis köpte nyligen en vattenskoter, och sa nyss på msn att de hade varit fränt att lyssna på musik samtidigt man kör.

Nu till frågan:

Finns de nån vatten tålig mp3 spelare som kanske t.om funkar under vattnet?

tack!

Visa signatur

AMD Ahtlon 64 3800+ , ATI x1600XT 256mb , 1gb crossair, 250gb

Permalänk

Tycker verkligen inte att det är en bra idé. Kör man vattenskoter ska man vara koncentrerad på endast körningen. Egen erfarenhet av skärgårstrafik säger mig att en distraherad vattenskoterförare är farliga för sig själva och för övriga fartyg. Detta gäller även snabbgående båtar, bilar, fordon av alla de slag...

Permalänk
Avstängd

Ne de kanske de inte är, men här uppe på älven i Norra Norrbotten är de rätt så lungt

Ingen som vet om detta finns?

Visa signatur

AMD Ahtlon 64 3800+ , ATI x1600XT 256mb , 1gb crossair, 250gb

Permalänk

Finns väl om inte annat nåt vattentätt fodral till iPod, det som inte finns till iPod finns inte...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ganska enkelt att göra själv, dock om man planerar att ha iallafall huvvet ovan vatten ytan för lurarnas skull.
en eller 2st genomskinliga plast påsar där sladden går ut i öppningen som är hårt förseglad med kanske 5-6 gumminsoddar på rad om någon skulle läcka in så stoppar förhoppningsvis nästa, kanske lite tejp högtst upp vid utgången av påsen.
lurarna kan man göra på linande sätt med då blir nog ljudet lite förvrängt/minskat.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Musikälskare

mp3spelare flashbaserad billig - plastpåse - gummiband å massa tjep - profit???

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Re: vatten tålig Mp3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaake
hallå!

Min kompis köpte nyligen en vattenskoter, och sa nyss på msn att de hade varit fränt att lyssna på musik samtidigt man kör.

Nu till frågan:

Finns de nån vatten tålig mp3 spelare som kanske t.om funkar under vattnet?

tack!

Här har du grejor http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=2105 inte särskilt snygg men..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

till ipod finns det ett skal (alla modeller) som heter otterbox (http://www.otterbox.com/) som gör ipoden istort sett helt vattensäker, tror fodralen klarar nån meter under vatten eller vad det var. sen är det bara hörlurar, tror sony har ett par, som ska vara lite mer tåliga mot fukt, som har ett membran av nån speciell metall. vet att apple saluför dessa lurar i sin webbshop.

otterbox säljs av dustinhome.se

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Den här ska vara vattentålig, men förmodligen inte vattentät. http://www.sony.se/view/ShowProduct.action?product=NW-S205F&s...

Permalänk
Medlem

ha den innan för den tajta våt dräkten

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joye
http://dapreview.net/comment.php?comment.news.1124 allt finns väl, till rätt pris...

den var ju bara för söt XD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ha den innan för den tajta våt dräkten

Varför tror du att det heter våtdräkt? Jo för att det blir vått under den. Han får väll ha den under torrdräkten i så fall.

Annars har jag sett vattentäta fodral till iRiver IFP-700-serien. Då även med vattentäta lurar.

Men det enklaste att hitta är nog tex. iPod nano med ett vattentätt fodral.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Med tanke på priset för de specialutvecklad leksakerna får jag nog säga att iPod + vattenfodral + vattenlurar ser väldigt attraktivt ut.