Football Manager 2007

Permalänk
Medlem

Football Manager 2007

Bara jag som sett fram emot detta spel?

Vad tycker ni om det? Har själv inte haft möjligheten att lira så mycket ännu.

På senaste tiden har jag inte lirat så mycket managerspel heller, infinner sig den gamla CM-känslan?

Ser fram emot att testa det ikväll iaf!

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk

Verkar helt klart intressant. Har bara slipat på Man Utd under försäsongen men upptäcker små roliga saker hela tiden. Eftersom jag spelat 06 versionen som en slav så är det gott med 07 nu hehe.

Spontant känns det som mindre taktiska förändringar ger större utslag i praktiken på ute på plan. Bättre översikt kring spelarna förmågor. Man kan upprätta relationer till andra klubbar, typ farmarlag. Verkar ta bättre hänsyn till väderlekens påverkan på spelet.

Ska bli kul att få premiären mot Reading borta avklarad så nerverna släpper...

Permalänk
Medlem

Då kanske man får ett riktigt bra lag att starta med i Elfsborg då

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Tycker att det är bra att de fixat till Zlatan...Innan hade han ju 19 i inkast och tacklingar....Nu ligger han mer på det normal

Permalänk

OK nu är jag 11 omgångar in på säsongen. Åh vilka bekymmer jag har. Spelar ofta relativt bra men har förtvivlat svårt att utnyttja målchanserna.

Mitt kära Manchester United får stryk av Wigan och Charlton men spöar Chelsea borta med 3-0, hade det inte varit för Rooney hade laget varit akut nedflyttningshotat. Jag skäller på dem efter varje match!

Ska se över träningscheman osv för min taktik känns ju vattentät;)

Kul spel för övrigt!

Permalänk
Medlem

Går det fort da? Mellan dagarna syftar jag på då..
De "nyare" manager spelen har ju blivit kända för att vara så oerhört sega på att ladda.. speciellt CM.

Är FM lika segt? tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Går det fort da? Mellan dagarna syftar jag på då..
De "nyare" manager spelen har ju blivit kända för att vara så oerhört sega på att ladda.. speciellt CM.

Är FM lika segt? tacksam för svar

Flera faktorer som spelar in, framför allt CPU och minnesmängd. Sedan det viktigaste, hur många ligor du simulerar.

Kör på en Athlon X2 4600 med 2GB RAM och 12ligor. Flyter väldigt bra tycker jag, klart bättre än förra versionen.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på Football manager 2007 och Championship manager 2007?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Vad är skillnaden på Football manager 2007 och Championship manager 2007?

namnet.

nej, men jag har polare som spelar manager spel, speciellt FM...det senaste manager spelet jag spelade var cm98 skandinavisk version.

Permalänk
Medlem

mm, det är det jag skulle tro, namnet. Men kan det vara att FM e på svenska o CM e på engelska eller något sånt krux?

Permalänk
Medlem

Var inte grabbarna från FM någon slags utbrytargrupp från CM/Eidos?

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Severe
Var inte grabbarna från FM någon slags utbrytargrupp från CM/Eidos?

jo något sådant...så tror jag cm inte har "alla licenser" för spelare osv tror jag.

Permalänk
Medlem

Football Manager är bra skit, Championship Manager är numera riktigt dålig skit. De som gjorde spelen i "gamla" cm-serien bröt sig ut, men de ägde inte rättigheterna till produktnamnet.

Permalänk
Medlem

Football Manager-serien skapas av SI Games som även skapat de tidiga CM-spelen. På grund av en dispyt av något slag med utgivaren Eidos så bröt SI sammarbetet med dem och gick över till SEGA. Eidos äger dock namnrättigheterna till Championship Manager och ger ut en årlig utgåva av spelet, dock är det Football Manager som klassas som hardcore-spelet.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

mjo iofs så är det där med att sigames snubbarna slutade eller fick sparken.
nåt sånt var det.
iallafall..sitter på en P4, 2.8ghz, 1 gig ram, körs i dual, P4C800E-deluxe mobo. raptor som speldisk.
kan väl inte gå segt va?

Permalänk

Hur många ligor och hur stor databas kör ni med?.

*edit*
Stängde precis av spelet efter 6 timmars spelning, jag fick en ALT+F4 reflex pga alla jävla skadeproblem hela tiden?. Det är väll inte realistiskt att 2-3 nyckelspelare är skadade hela tiden, och så fort en blir frisk så smäller en annan istället. Det är sjukt för mycket skador.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Hur många ligor och hur stor databas kör ni med?.

*edit*
Stängde precis av spelet efter 6 timmars spelning, jag fick en ALT+F4 reflex pga alla jävla skadeproblem hela tiden?. Det är väll inte realistiskt att 2-3 nyckelspelare är skadade hela tiden, och så fort en blir frisk så smäller en annan istället. Det är sjukt för mycket skador.

Du får du träna dom lite mindre då..

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Hur många ligor och hur stor databas kör ni med?.

*edit*
Stängde precis av spelet efter 6 timmars spelning, jag fick en ALT+F4 reflex pga alla jävla skadeproblem hela tiden?. Det är väll inte realistiskt att 2-3 nyckelspelare är skadade hela tiden, och så fort en blir frisk så smäller en annan istället. Det är sjukt för mycket skador.

Ja det är bara att hålla med. Skador i parti och minut, ändå är träningsbelastningen medium. Killarna är pigga % i matcherna.

Får ofta 2-3 skador redan i 1:a halvlek, grymt irriterande...

Permalänk

Vad är "other" för ugift i finance?. Den brukar ligga på över 1 miljon och det skulle vara kul och veta vad det är.

Spelar just nu som Arsenal, och lehman bara lämmnar och drar till Villareal på Free transer utan att jag gjort ett piss?. Har inte lagt ut han på free transfer ens.

Kan spelare som Henry osv bara vänta tills kontraktet går ut för att sedan gå byta klubb om han vill utan att dom behöver köpa loss honom från mig?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Vad är "other" för ugift i finance?. Den brukar ligga på över 1 miljon och det skulle vara kul och veta vad det är.

Kostnaden för scouten när han åker för att se spelare och liknande. Mer kommer jag inte på just nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Spelar just nu som Arsenal, och lehman bara lämmnar och drar till Villareal på Free transer utan att jag gjort ett piss?. Har inte lagt ut han på free transfer ens.

Kan spelare som Henry osv bara vänta tills kontraktet går ut för att sedan gå byta klubb om han vill utan att dom behöver köpa loss honom från mig?.

Går kontraktstiden ut så blir han kontraktslös vilket ger han möjligheten att göra det. Jag tror att de får godkänna kontrakt från en annan klubb 6 månader innan det nuvarande kontraktet går ut.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Kostnaden för scouten när han åker för att se spelare och liknande. Mer kommer jag inte på just nu.

Går kontraktstiden ut så blir han kontraktslös vilket ger han möjligheten att göra det. Jag tror att de får godkänna kontrakt från en annan klubb 6 månader innan det nuvarande kontraktet går ut.

Så då kan han alltså bara dra när det är 6 månader kvar helt gratis och jag förlorar dom 20-30 miljoner pund hand är värd?!.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Kör 26 länder och 30 ligor, med 8 spelbara ligor. Funkar hur bra som helst. Då hinner man läsa alla "tips & hints" som dyker upp när man spelet tänker. Ändå är det inga hemska väntetider.
Själva spelet initierades på en minut. Detta med en Opteron Dual Core @2.3ghz.

Ang skadorna så kör jag ett snäpp under heavy training load så det blir medium. Inga större problem med skador.
Jag hade dock grymt mycket skador när jag körde med very heavy load.
Inte bra.

Grymt bra årgång!!

pull:
Japp, du kommer förlora honom om du inte får honom att skriva under ett nytt kontrakt.
Ett sätt är att bänka honom, eller inte ens ta ut han till matcherna. Och mata honom med kontraktsförklag efter några veckor.
Riskerna blir att du tappar onödigt många poäng eller att han skriver på men blir sur o bitter på dig.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Ni som köpt spelet, är det på svenska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyz3po_856
Ni som köpt spelet, är det på svenska?

Köper du spelet i sverige så är det på svenska. Skulle du importera det från england så kan du ladda ner en patch från http://fmsweden.se som gör att du kan spela på svenska.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Så då kan han alltså bara dra när det är 6 månader kvar helt gratis och jag förlorar dom 20-30 miljoner pund hand är värd?!.

Han kan acceptera kontrakt från en annan klubb 6 månader innan kontraktet går ut. Vanligtvis runt 31 December ska man vara vaksam om man vill signa andra klubbars spelare respektive förlänga med sina egna.

Övergången sker dock inte förrän spelarens nuvarande kontrakt gått ut, vanligtvis 1 Juli. Klubben får inte ett öre.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat tycka att spelet är rent för lätt nu. Jag kör (som vanligt) med 100% LLM-regler och har tagit upp IFK Malmö till Allsvenskan på bara några år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skadorna ska enligt rykten patchas bort, det är överdrivet mkt skador i spelet.

Själv har jag fört mitt kära djurgårn till CL-gruppspel med van Basten som assisterande tränare
Har dock problem med att få etablerade toppspelare att vilja signa, tror inte allsvenskan lockar

Nån som vet vart man kan se sin internationella ranking?

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk

Känns verkligen som skadorna måste åtgärdas, förstör hela spelupplevelsen!

Vågar fan inte spela matcher längre med mina stjärnor. Owen och Rooney får vila hela säsongen annars kan de inte vara med i CL-Finalen under maj månad. Hmm, utan dem kommer jag inte heller dit. Ack ack vilket dilemma...

Permalänk
Medlem

jag och två polare är halvvägs in i tredje säsongen och jag måste säga att det är riktigt kul, bra förbättringar bl.a med kontakten med spelare och media.

Men överdrivna problem med skador och röda kort gör det hela till en svår och ibland tröttsam historia

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

min poolares lillebror är med i det spelet *SKRYTA* IM FAMOUS!

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]