Permalänk

Windows startar inte

Hejsan, jag har velat köpa Oblivion hur länge som helst och igår så gick jag ut o köpte det! Med iver så startade ajg datorn för att installera det, men till min fasa så gick den inte igång.

Grejen är denna att den laddar o botar upp sen kommer man till en skärm som frågar om man vill starta datorn i felsäkert läge och allt det. Vad man än trycker på där så startas datorn om!

Snälla, snälla hjälp mig! Jag har utegångs förbud och inget och göra så jag måste verkligen ha datorn. Vad ska jag göra?

MVH William

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Tråkigt med utegångs förbud
Har du testat att starta "Med senaste fungerande inställningar" ?
Testa alla, fungerar ingen är det nog bara att blåsa allt och installera om XP

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Men jag hittar inte CD... Går det inte att göra nåt med bara koden?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

Som vad då?
Du måste ju ha skivan för att installera om..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Så det finns absolut inget sätt att fixa felet på min dator? :S

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

format C:är allt ja säger...bar å installera om skiten igen...lättast lösningen ja kan komma på iaf...

Permalänk
Medlem

1. du måste ha skivan!
2. har du skivan så boota på den och välj reparera installation.
3. när du väl kommit till kommandotolken skriver du chkdsk /r och låter den tugga igenom!! obs! detta tar lång tid!

det kommer garanterat att stå att de har hittat fel å åtgärdat dessa ... kör det tills du får upp att inga fel hittades...

sen skriver du exit för att starta om datorn.. förmodligen kommer den att starta upp utan problem men får du samma fel så är det ominstallation som gäller.

lycka till!

Permalänk
Medlem

Innan du reparerar är alltid ett försök att starta på last known good i samma meny där du väljer felsäkert... kan det heta "senast fungerande konfiguration" eller något liknande på svenska...

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

"Press F8 during load" ??
hade ett sånt fel när jag installerade ny graffe på gammla datorn

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket