Permalänk
Medlem

counter strike

vad behöver man för counter strike för att kunna köra på internet.
jag har blivit medlem på spelarenan men man kan inte spela. spelet kopplar inte upp. har installerat programmet man behöver men det funkar i alla fall. så har jag the all seeing eye men vissa survrar kan man inte komma in på det står att dom har klass c.. så vilket behöver man måste köpa nytt cs source kanske ni som vet hjälp

Visa signatur

m

Permalänk
Medlem

du är lite dålig på att förklara, vill du spela CS 1.6 eller vill du spela source? iofs. så är anslutning den samma tror jag.
Sitter du bakom nån brandvägg eller router? den kan oftast kruxxa till det om den har fel inställningar. Har du en riktigt CD-key till CS? när du säger spel arenan, menar du STEAM?

För o spela cs måste du:
- Ha en Half-life cd key (äkta)
- skapa konto på STEAM
- Ladda ner STEAM klienten
- installera STEAM och counter strike på datan
- se till så att (tror det är dessa) port 27015 och 27016 kan ta emot ingående och utgående trafik.

tuta och kör..
lycka till

Visa signatur

Dell XPS M1710, 2.16Ghz Dual core, Nvidia GO 7900GTX 512 mb, 2 gb DDR2 667Mhz.

Permalänk
Medlem

För det första, snälla skriv så man inte behöver läsa texten flera gånger för att fatta vad du menar.

CS spelar man via steam, det kanske fungerar med all seing eye men jag ser ingen fördel med att använda det istället för steams sökfunktion eftersom man fortfarande måste logga in.

Så skriv tydligt och förklara
Vad du har för cs(source, 1.6)
Har du steam?
Spelarenan? kanske är känt så strunta då i denna fråga
Dator och internet vanligt fungerar som det ska?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

när det klagas på att servern kör en annan klass så brukar det väl betyda att det är en annan sorts version av cs? Asså typ att du har en key för CS 1.6, men försöker ansluta till en source-server.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

vet att jag inte kan skriva så bra men men föröker i alla fall =)...
jag har counter strike 1,6 som jag köpte av en vän.
spelarenan är ett stället på nätet man kan spela på www.spelarenan.se.
steam?
vilket är det vanligaste dom kör med på nätet.
är det 1,6 eller source.
är inte så haj på datorer en men ska försöka bli

Visa signatur

m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mc82
vet att jag inte kan skriva så bra men men föröker i alla fall =)...
jag har counter strike 1,6 som jag köpte av en vän.
spelarenan är ett stället på nätet man kan spela på www.spelarenan.se.
steam?
vilket är det vanligaste dom kör med på nätet.
är det 1,6 eller source.
är inte så haj på datorer en men ska försöka bli

fattar fort inte vad du menar. CS 1.6 är de vanligaste. Du använder dig av steam för att spela båda. Du går in på www.steampowered.com och laddar ner steam. Sedan skriver du in ditt lösenord/användar namn.

När du gjort detta får du fram de olika spelen i en lista, där kan du antingen om du redan betalt, spela e.x cs 1.6. Ooch ifall du skulle vilja spela cs source, så får du köpa de via via steam med hjälp av visa/mastercard etc

Hoppas du förstår lite!!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xpodus
- se till så att (tror det är dessa) port 27015 och 27016 kan ta emot

Behövs bara om du ska köra en server, vill du bara spela är det helt onödigt.

Klass-problemet ska bara hända om man försöker köra på en LAN-server som ligger i ett annat klass C subnät vid spelandes online på icke LAN-servrar så har det ingen betydelse.
Felet man får om man har fel version av CS är att det är fel protokoll, inte fel klass.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]