Permalänk
Medlem

fildelning

hej
jag delar mitt internet med en Dlink Dl-605
nu till min fråga
jag vill kunna dela filer mellan datorerna, hur gör jag det?
får internet via telia, dynamisk ip adress
*EDIT* kör me winxp

Permalänk

Vad kör du för OS?

Permalänk
Medlem

Det bara att köra windows inbyggda "nätverks setup" på alla datorerna, se till att dom hamnar i samma arbetsgrupp bara så ska det funka prima.

Permalänk
Medlem

ok ska se om det funkar

*EDIT*
har provat att köra den inbygda guiden men jag får bara upp min egen dator när jag går in på arbetsgrupp (har skrivit in samma arbetsgrupp, olika datornamn) samma sak om jag provar på andra datorn

några andra förslag?

Permalänk
Medlem

Dela ut mappen du vill komma åt på dator 1 och sen skriv "\\datorns.interna.ip" i utforkaren på dator 2.

Interna ip kan de se genom att skriva ipconfig i cmd.

tex. 192.168.2.101

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

får fortfarande inte till det

ända gången jag har delat filer förrut var när jag hade ett minilan här hemma me 3 polare, då skrev alla in samma ip (förrutom sista siffran) i nätverksinställningar, har provat detta oxå men det vill inte funka

Permalänk
Medlem

Lugn och sansad nu lighty, du är full........

Jag tror att ni isf hade olika IP men samma nätmask och Gateway? Och ni körde alla winxp pro eller nå annat? Om du tar och kollar i delade mappar? Hur ser de ut då? Tomt? okay, om du kollar på "mina nätverksplatser" och sen under Windows terminaler då? Tomt? Isf, kolla så att de är samma GW dina datorer kör på...