Permalänk
Medlem

Kraschat PS hjälp!!

Hej!

Jag är förkrossad....

Mitt Photoshop har kraschat... Jag kan öppna programmet, och öppna dialogerna "Öppna" och "Nytt" men när jag sedan väljer att gå vidare rasar programmet...

Illustrator och Image Ready fungerar som de ska...

Jag har installerat om PS men utan resultat... Går det att zappa minnet på PS om det är nåt skit som lagt sig i vägen eller så?

Tacksam för hjälp då jag redan förlorat 2 timmar av min arbetsdag pga detta....

//Fabbe

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk

Installera om hela suiten om du nu kör det. Är det inte ett baspaket som ligger i botten av hela programserien?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

nix.... funkar inte...

nån mer som har en idé?

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Ligger det några korrupta inställningsfiler i %USERPROFILE%\Local Settings eller %USERPROFILE%\Application Data kanske? Ta bort/flytta och se ifall det hjälper.

//C

EDIT: Självklart inte hela dessa katalogerna, utan bara de som berör Photoshop.

(PS är nog den absolut sämsta förkortning som finns på det programmet)

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hittade en lösning...

Så om någon råkar ut för detta eller liknande fel:

Det är en korrupt fil i Application Data/Adobe/Photoshop/9/ som heter nåt i stil med "Document size new"....

Ta bort den och starta programmet samtidigt som du håller ned Ctrl-Shift-Alt och välj att återskapa filer... Sedan tar det nån minut sen funkar allt som vanligt igen...

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"