iriver S10 - en modefråga

Permalänk
Medlem

Kan bara säga ett S10 är en skittuff liten spelare
Men sen är det väl upp till en själv om man vill ha spelaren runt halsen eller om man vill ha den i fickan tycker jag är upp till individen själv.
Vad som passar för stunden och så..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är riktigt jäkla snygg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Skulle inte rekommendera att använda en telefonladdare till spelaren, möjligt att det fungerar med riktigt trist om den tar kål på spelaren.

Det finns som sagt USB laddare från iriver.

Den vita versionen (vit baksida, svart front) finns ute nu, den svarta (helsvart) är vi inte säkra på när den kommer. Mitten av november möjligtvis.

Varför skulle den ta kål på den? du får ju ut samma mängd ström/spänning som när du kopplar in den till datorn.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Varför skulle den ta kål på den? du får ju ut samma mängd ström/spänning som när du kopplar in den till datorn.

Hej RoleX!

Det är skrämmande hur många av alla de serviceärenden som vi får in som beror på att en kund har använt till exempel en Nokialaddare till våra spelare. Resonemanget på felbeskrivningen lyder ofta "ja, men kontakten passade i spelaren, så då pluggade jag in den i väggen och sen började det ryka ur spelaren. Det går väl på garantin va?"

Svaret på det är nej. Nokias laddare är inte gjorda för våra produkter. SonyEricssons laddare är inte anpassade för våra prylar. En digitalkameras laddare är inte heller anpassad för våra produkter osv. Detta trots att kontakten kanske skulle passa i spelaren. Det har med andra saker att göra. Vatten är flytande precis som bensin, men driver inte en Saab framåt osv.

Sen fliker jag in att billigt sällan är speciellt bra, och det har sina randiga och rutiga skäl. Här kommer några rader som jag saxar från ett inlägg på vårt forum:

"Det handlar mer om kvalitetskomponenter än strömstyrka. Det ska alltid vara +5V, strömstyrkan kan variera mellan 0,5A och 2A, en laddare på t.ex. 0,7A kan vara bättre än en laddare på 1,5A beroende på laddarens kvallitet. Man kan ha som tumregel att en billig laddare oftast inte är gjort av de dyraste och bästa komponenterna.

[_ _]

Tillägg:Laddare som är CE märkta är dock godkännda bland annat för att de har överladdningsspärr och inte förstör den utrustning de laddar. Använder du en CE märkt laddare ska det mycket till innan laddaren orsakar fel på spelaren, troligaste är att laddaren stänger av sig själv."

http://forum.iriver.se/viewtopic.php?t=9725"

Permalänk
Medlem

Jag var och köpte mig en s10 idag, håller på och testar den nu.
Det jag kan säga på direkten:
Lättmanövrerade menyer, att trycka på skärmens kanter fungerar bra.
Ljusstark skärm, fyller sitt syfte.
Är ingen audiofil... men jag är nöjd med ljudet. Antar att det inte är det bästa, men absolut inte dåligt.
Lurarna man fick med var inte så bra dock.. och det är ju lite dåligt med tanke på att de är de enda som fungerar med det där halsbandet...
Men jag håller med ovanstående om att det ser ganska så fult ut ändå.. man måste ju tänka på stilen
Vad mer... Jo den är ju riktigt liten, lätt och tuff

Permalänk
Medlem

Det första min flickvän sade var; "Du betalade alltså 1700 spänn för en plastbit?"

Storleken chockar fan. 2gb minne och så jävla liten! Hoho

Hittils är jag nöjd iaf. Är ingen audiofil men det låter helt klart bra. Menyn är lättskött och det är inga problem att styra via skärmens kanter

Permalänk
Medlem

Vissa av nokias laddare har även tre kontaktytor. Det beror på att i telefonen finns det en reglering mot laddaren som optimerar laddningen via detta extra"stift". Laddare ska man vara mycket noga med om man inte är säker på vad man gör. Det man kan ha åsikt om är om det ska vara möjligt att ansluta en nokialaddare i en Iriver osv. Laddning via USB är skillnad också då USB går efter en standard alla ska följa till punkt och pricka.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om nån kunde ge en värdering av ljudet tillsammans med några andra lurar än de medföljande. Gärna Koss portra pro Undrar också hur den står sig ljudmässigt mot Meizu M6, om den ligger i den klassen är det en potentiell julklapp..