Ägare av LG L204WT och dess lillebror, se hit, tack

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att ställa in min LG L204WT så jag får bra bild...får ej ordning på allt....någon som kan hjälpa?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

räcker med rätt upplösning.. jag kör 1680 x 1050.

Permalänk
Medlem

Woho...!
Nu ser det ut som den inte kommer förens ibörjan på nästa år.
Lev.datumet på shg.biz är ändrat ifrån idag till 5/1...
Nu blir det nog en Samsung 205BW för min del. Eller ska man vänta...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatpipe
Woho...!
Nu ser det ut som den inte kommer förens ibörjan på nästa år.
Lev.datumet på shg.biz är ändrat ifrån idag till 5/1...
Nu blir det nog en Samsung 205BW för min del. Eller ska man vänta...?

Så här var det för kompisen iaf när han köpte sina 2 skärmar.

Han beställde den 23:e (hemsidan sade 30:e), fick skärmen den 25:e fast hemsidan sade den 30:e fortfarande.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Jag e också väldigt sugen på en LG L204WT. Har kollat länge på den oläst en hel del. Har även kollat på en Mirai 22 tummaren. Jag hade egentlien tänkt köpa 204WT men när jag såg att det var dynamic contrast ratio från 800:1 och 2000:1 blev jag lite orolig. Någon som kan bekräfta att det är så? Läste på något forum att skärmen egentligen inet har 2000:1 i kontrast utan det lägre, 800:1. Att det är dynaiskt och att 2000:1 bara används ibland, men väldigt sällan...

Isåfall är ju en mirai 22 tummar elika bra, billigare o mer tum. Panelen med färgerna e kanske sämre men har hört att de på LG inte heller ska v aäkta 8-bitars. Så vilket stämmer?

Vor ebussig om någon kunde bekräfta eller dementera d här med kontrasten. E d dynamisk kontrast eller e det verkligen 2000:1?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tennisberg
Jag e också väldigt sugen på en LG L204WT. Har kollat länge på den oläst en hel del. Har även kollat på en Mirai 22 tummaren. Jag hade egentlien tänkt köpa 204WT men när jag såg att det var dynamic contrast ratio från 800:1 och 2000:1 blev jag lite orolig. Någon som kan bekräfta att det är så? Läste på något forum att skärmen egentligen inet har 2000:1 i kontrast utan det lägre, 800:1. Att det är dynaiskt och att 2000:1 bara används ibland, men väldigt sällan...

Isåfall är ju en mirai 22 tummar elika bra, billigare o mer tum. Panelen med färgerna e kanske sämre men har hört att de på LG inte heller ska v aäkta 8-bitars. Så vilket stämmer?

Vor ebussig om någon kunde bekräfta eller dementera d här med kontrasten. E d dynamisk kontrast eller e det verkligen 2000:1?

Det e dynamisk kontrast, vilket fungerar veldigt bra vad jag har läst. Och att den bara används ibland? Den används konstant om man inte stängt av den. Med andra ord så har denna skärmen bättre kontrast oavsett om den dynamsika kontrasten är på eller ej, än Mirais 22" skärm. Skulle tippa på att denna panelen är bättre på det mesta än Mirai skärmen. Men som du sa, den är ju 2" större.

Permalänk
Medlem

Mickys>>>

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=129290&st=...

Sista sdan står det en inställning som du annars kan följa...

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

en timme kvar på jobbet, sen är det raka vägen till posten och hämta skärmen!
återkommer med en uppdatering av det här inlägget eller ett helt nytt senare ikväll :]

Permalänk
Medlem

tack för att du länkade till min post ang inställning...just den inställningen jag inte är så nöjd med

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Oj såg inte att det var du som postat!
Sorry...

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Det e dynamisk kontrast, vilket fungerar veldigt bra vad jag har läst. Och att den bara används ibland? Den används konstant om man inte stängt av den. Med andra ord så har denna skärmen bättre kontrast oavsett om den dynamsika kontrasten är på eller ej, än Mirais 22" skärm. Skulle tippa på att denna panelen är bättre på det mesta än Mirai skärmen. Men som du sa, den är ju 2" större.

Ok. Men om man jämför denna dynamiska kontrasten på L204WT med de andra skärmarna fårn LG, t ex L194WT. Där är kontrast på 2000:1. Är det då också dynamisk kontrast elelr det är den "faktiska" kontrasten på 2000:1? Och om det är dynamisk på den också, gäller det alla LG skärmar? T ex L1919S också?

Sorry för alla frågor angående vissa modeller men ville typ bara veta om kontrasten verkligen ÄR det som det står i infon om skärmarna, eller om det är ett PR trick för att visa upp så hög kontrast som möjligt, och att det egentligen är dynamisk och inte alls alltid 2000:1.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tennisberg
Ok. Men om man jämför denna dynamiska kontrasten på L204WT med de andra skärmarna fårn LG, t ex L194WT. Där är kontrast på 2000:1. Är det då också dynamisk kontrast elelr det är den "faktiska" kontrasten på 2000:1? Och om det är dynamisk på den också, gäller det alla LG skärmar? T ex L1919S också?

Sorry för alla frågor angående vissa modeller men ville typ bara veta om kontrasten verkligen ÄR det som det står i infon om skärmarna, eller om det är ett PR trick för att visa upp så hög kontrast som möjligt, och att det egentligen är dynamisk och inte alls alltid 2000:1.

Det är Dynimisk kontrast på alla de skärmar du postade. Det är inte bara LG som använder sig av dynamisk kontrast. Dynamiskt kontrast innebär ju att kontrasten är minst 800:1 och som mest 2000:1 beroende på vad bilden kräver.

Skulle inte tro att det är ett PR trick utan mer en bra lösning för att få upp kontrasten mer. Men det e klart att en kontrast på konstant 2000:1 skulle vara bättre. Frågan är vad mina ögon skulle tycka om en sådan konstant kontrast. Däremot så borde det framgå tydligare hos återförsäljarna att det är dynamisk kontrast och inte bara på LG:s hemsida.

Om vi säger så här, så är en dynamisk kontrast på 800-2000:1 mycket bättre än en konstant kontrast på 800:1.

Permalänk

ok. tack för svaret. Blev bara orolig att L204WT hade dynaisk kontrast (läste det på prisjakt elelr någon annanstans) och sen att L194WT hade konstant kontrast på 2000:1. Så då övervägde jag att ta en L194WT istället. Men om de tär dynamisk kontrast på alla de skärmarna så blir det nog en L204WT om jag inte väntar på en LG i 22 tums storlek...

Om nu många andra tillverkare också använder dynamisk kontrast så borde det stå i anvisningarna. Annars e d ju typ luredrejeri

Men tack för svaret, hjälpte mig mkt!

Permalänk
Medlem

Är 194:an exakt samma skit som 204:an fast 19"? Är sjukt sugen på den.

Permalänk
Medlem

Om folk inte har märkt så har SIBA dessa på lager och dem går för 2 690:-

Riktigt billigt, jag slog till direkt, borde få den på fredag eller måndag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liquide
Om folk inte har märkt så har SIBA dessa på lager och dem går för 2 690:-

Riktigt billigt, jag slog till direkt, borde få den på fredag eller måndag

Nice! Kollade upp ifall Siba hade dem för nåra dar sen men jag hittade den inte på deras sida. Detta betyder att jag måste åka och köpa en asap

Permalänk
Medlem

Åk och köp, dom har ju Internetshop för faan. Har 25 mil till närmaste SIBA, knappar dock in en order nu! Lite ångest om jag ska ta två på en gång dock...gah....ska fundera på det medans jag tar en macka till.

Edit: Frakten blev dyrare om jag tog två på en gång, nu har jag iaf skickat en order. Funderar på om jag ska beställa en till. Sen hoppas jag verkligen att den ser ut som på bilden deras men det är tveksamt.

Edit: Beställt två stycken nu.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en LG L203WT på siba....

Permalänk
Medlem

Haha, skulle vara kul om dom skickade en 203wt....=)

Men om dom tycker det är så kul att betala igen pengarna ch frakten ner igen så, men personligen tror jag dom bara har fel bild.

Edit: Dom har bytt bild på skärmen nu, är i silver. Sen så är min första beställning på gång nu:
"Dina varor kommer att lämna SIBA inom kort."

Permalänk
Medlem

Drog iväg en beställning nyss jag också, i och med att SIBA i LKPG inte fått in dem ännu. :/ Får jag en flawless-skärm kommer jag att ändra inställning till SIBA ganska duktigt.

Permalänk
Medlem

La ordrarna, 2st efter frakten var billigast då med tio minuters mellanrum och dom strök en....lol...

Tydligen så om det var mindre än tre minuter emellan så stryker dom en, antar att dom har ngt problem med systemet, verkar ha gjort "fel" på min order. Nu har jag i.a.f. lagt en ny order.

"Får jag en flawless-skärm kommer jag att ändra inställning till SIBA ganska duktigt" Tror inte SIBA packar upp och kollar efter döda pixlr och dylikt...;o)

Första ordern, den dom inte strök, har jag fått kollinr på.

Permalänk

vadå? snacka rni om att en L204WT säljs på siba för 2690 kr?????????

Eller snackar ni om en 194WT?

svar snabbt så jag kan beställa en om d e för d priset!!!

såg precis!

d har ju sjunkit med 400 kr på 2 dagar??? SHIT!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tennisberg
vadå? snacka rni om att en L204WT säljs på siba för 2690 kr?????????

Eller snackar ni om en 194WT?

svar snabbt så jag kan beställa en om d e för d priset!!!

såg precis!

d har ju sjunkit med 400 kr på 2 dagar??? SHIT!!!

Läser du tråden överhuvudtaget? Kollar du så ser du tydligt att det är L204WT de pratar om..

Priset på Siba är ju extremt bra, kolla på komplett.se bara, där är den ju 900kr dyrare

Permalänk
Medlem

Var något till ställe med samma pris nu och en del ställen som sniffade någon hundring eller två bakom. Men SIBA har dom i lager för leverans, vilket är ett riktigt stort plus också. 99kr i frakt , om man nu inte bor nära SIBA d.v.s.

Permalänk
Medlem

Precis hemkommen ifrån Siba med en 204.
För ca en vecka sedan köpte jag en Samsung 205BW hos onoff. Tröttnade på ändrade leveransbesked hela tiden.
Den lämnades tillbaka idag och istället blev det denna LG.

Första intryck.
Samsungen är mycket gedignare med en underbar fot.
LGn är lite rangligare med lite taskiga inställningsmöjligheter. Darrar tex lite när jag skriver detta.

LGn är dock en mkt bättre skärm bildmässigt tycker jag. Mycket lugnare i bilden. Upplevs snabbare.
En pixel död på Samsungen, ingen död på LGn.
Har inte hunnit spelat eller kalibrerat så jätte mkt än så jag återkommer.

Men oavsett för 2690:- så är det galet mkt skärm för pengarna!

Permalänk
Medlem

bah! sjukt jobbigt att ha väntat på min i över 2 månader och så dyker det här upp NU ?!
3411 kr inklusive frakt fick jag betala från Inwarehouse.se, alltså typ 700 kr mer..

suck.

men men, ingen idé att vara less för det. nu kan fler få njuta av LGs mästerverk :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Läser du tråden överhuvudtaget? Kollar du så ser du tydligt att det är L204WT de pratar om..

Priset på Siba är ju extremt bra, kolla på komplett.se bara, där är den ju 900kr dyrare

Läser tråden vadå överhuvudtaget? Läser DU tråden? Jag har skrivit flera inlägg här ovanför och jag vet vad TRÅDEN handlar om. Men om du läser lite högre upp så snackades det om 194WT precis innan någon skrev d där med priset. Du skrev även att det såg ut som en L203WT. Så DÄR har du orsaken till missförståndet.

Och efter att ha kolla 20 gånger per dag i 2-4 veckor på priset på L204WT, blev man smått förvirrad när de skrev att dne kostade 2690, när den ha rkostat mellan 3000-3100 kr hela tiden. Och eftersom siba inte brukar vara billigast trodde jag att de snackad eom priset på L194WT.

Om du sen läser hela min post så ser du at tjag själv kollade upp priserna och skrev att den blivit 400 kr billigare... Så nu finns e inga fler oklarheter, eller??

För att återgå till topic: jag ska te siba imorrn o kolla in skärmen. Kul o se hur den ser ut innan man köper den. Händer sällan då man köper d mesta från nätbutiker.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu var skärmarna slut hos SIBA (Internetvaruhuset iaf). Det skulle inte förvåna mig ett jävla dugg om de får in den här i stan fortare än jag kommer få den nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tennisberg
Läser tråden vadå överhuvudtaget? Läser DU tråden? Jag har skrivit flera inlägg här ovanför och jag vet vad TRÅDEN handlar om. Men om du läser lite högre upp så snackades det om 194WT precis innan någon skrev d där med priset. Du skrev även att det såg ut som en L203WT. Så DÄR har du orsaken till missförståndet.
.

Du hade inte själv funderat på att kolla på SIBAs hemsida innan du postade?

Permalänk
Medlem

Najs fick min idag från SIBA, calibrerat den och gjort lite tester med färgerna och spelat lite.

Jävligt nöjd måste säga, märker ingen banding och den blöder inte, färgerna är som dom ska och jag märker inte av nån ghosting alls i spel. Inga döda pixlar

Enda jag kan klaga på är fotstödet, det är stabilt som fan, inte det som är problemet. Utan att fotstödet stricker ut framåt istället för bakåt, det är ur vägen för min keyboard, små jobbigt.