Logitech släpper bilspelares dröm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vilka konsoller är det ratten fungerar till?

PC och Playstation2.
Enligt rykte kommer den även att fungera till PS3, men det vet jag inget om.

Permalänk
Medlem

Aeqvist: Jag har Logitech FF GP också (har typ 12-13 rattar liggande hemma) och den uppgradering lär du bli glad över. Den ratten kommer inte ens från samma planet

Dvärgen: G25 funkar till PS2 och PS3 och PC. Microsoft har ett eget system för sina rattar och vägrar också tillåta någon tillverka force feedbackrattar till xbox/xbox360. De kommer själva släppa en force feedbackratt till xbox360. Så de vill väl inte ha konkurrens.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vilka konsoller är det ratten fungerar till?

Till konsol är det Ps2 och den kommer nog oxå att funka till Ps3, verkar vara den ultimata ratten till någon konosol. Som pricken över it så funkar den även till pc. Man måste ju bara älska Logitech för detta, tänkte köpa dfp innan men när jag läste om G25 blev det snabbt en beställning på en. G 25 är kanske en tusing dyrare än Dfp men sen så är den ju i rostfritt stål och är den första (kanske enda) ratt som har koppling:).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Blev lite orolig när den stog kvar på Stockholm Södra igår kväll. Brukar alltid visa alla steg bland de olika platserna på posten i städerna. Nu har den i alla fall passerat Göteborg och ä påväg till "mottagarens postombud", för Tröllhättan (bor i Vänersborg), dock ingen tid eller datum (om den är påväg dit från Götebord nu, bör den vara framme om en timma eller något).
Hoppas den hinner fram till mig idag!

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Ja, håller tummarna för dig D A

Måste uppdatera lite om växelspaken när jag kört några fler timmar GT Legends. Den funkar riktigt bra när man väl vänjer sig, gäller bara att vara väldigt lätt på handen. Och är relativt lätt att vänja sig hitta växellägen, har bara sprängt en motor idag

I sekvensläget är den däremot i mina ögon helt oanvändbar, det gör nu inte så mycket eftersom padlarna är rätt bra. Men eftersom de flest moderna GTbilar använder tiptronic så hade det varit bättre känsla att kunna använda det läget för dem. Men man får väldigt mycket för pengarna iaf, så man ska väl inte klaga

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Har inte kommit åt Posten.se sedan 10 tiden idag, synd att man inte kan spåra paketet. Blir väl till att åka dit vid 16.30 och hoppas att det kommit fram.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

har du fått tag i ratten D A ?

även om många har skrivit om den kan jag inte få nog av recensioner

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Är så sugen på att testa, mailade Tdj data och deras svar var att dom inte hade nån datum när dom skulle få in den. Kan bara säga att jag är grymt avundsjuk på er som redan har den, beställde den för en månad sen så man börjar ju bli lite otålig nu:).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Fick ratten för några timmar sen, har testat Live for Speed och NFS:Carbon

Snabb review

Ratten:
Känns grymt bra, FFB:n är mycket bättre än på min MS-ratt, och betydligt bättre precision också. I LFS så känns bilen mycket mer stabil och kapabel till mycket bättre car-control. I nuläget är jag en del långsammare men kommer nog snart att bli ganska snabb när jag lär mig att använda ratten ordentligt. Några veckor kanske...

Pedalerna:
Alla pedaler är tyngre än på min gamla ratt, känner att jag har bättre kontroll över pedalerna vilket ger stabilare körning. Bromsen är grymt tung, nästan lite för tung, men det kan bero på att jag inte använt nån kraft alls i princip tidigare för pedaler. Kommer nog ta ett tag innan jag tycker att tyngden är okej.
Det har också hänt att jag tryckt ner fel pedal när jag kommer till en kurva, så bilen går bara rakt fram, detta när jag använder H-lådan med kopplingen, annars går det ganska bra.

H-lådan:
Inte lika bra som ratten och pedalerna, väldigt lätt att få i fel växel, men det tar väl ett tag innan man kommer på var alla växlar ligger. Lyckades också vid några tillfällen att få H-lådan att låssna från bordet.
Jag har inte fått i backen av misstag, tycker det var lite halvsvårt att få i backen på det sättet jag håller spaken. Har inte heller fått spaken att röra sig när jag använder knapparna på lådan, dock har jag lite svår att få spaken att stanna kvar i position vid växelbyte ibland.

Slutsats:
Bra ratt och pedaler, lite sämre H-låda.

Testade också NFS:Carbon, fungerade sådär, växelspaken fungerar okej, dock så finns det ingen användning för kopplingen vid växlingar (i alla fall med de inställningar jag har använt), men vad förväntar man sig från ett skitspel.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

åhh ge mig ratten seg tdjdata!

men man får väl det man betalar för....suck...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen ha den där ratten!
Önskar man bara hade pengarna, suck...

Förhoppningsvis är denna ratt bara den första i sitt slag, lär ju komma fler med H-låda och koppling.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

joo nu när logitech bryter isen så att säga kommer vi nog se fler rattar inom kort med koppling och H låda!

men bra att det händer något! vi kommer säkert se fler spel som har stöd för detta också! mycket bra.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Avbeställde min igår... om det blir någon väntar jag några månader. Sitter ju inte direkt i sjön med min röda momo.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk

Nu har komplett flyttat fram sin leverans till den 15:e

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag beställde min ratt från Webhallen i torsdags och den står fortarande som "Under behandling", trots att dom har haft den i lager sen i onsdags :S

Avbeställer nog snart och beställer från Dustin home istället.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Jag beställde min ratt från Webhallen i torsdags och den står fortarande som "Under behandling", trots att dom har haft den i lager sen i onsdags :S

Avbeställer nog snart och beställer från Dustin home istället.

Webhallen är riktigt sega, iaf nu. Beställde en dosa till Xbox 360 förra tisdagen och den är fortfarande "Under behandling" trots att den finns i lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetooth
Webhallen är riktigt sega, iaf nu. Beställde en dosa till Xbox 360 förra tisdagen och den är fortfarande "Under behandling" trots att den finns i lager.

Ok, har bara beställt några spel därifrån förut och då har det gått relativt fort.
Den är skickad nu iaf, tog dom bara 5 dagar

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Beställde i måndags från webhallen. Så då får man väll vänta ett tag till då som det ser ut med eran erfarenhet..... Som sagt Under berabetning... Tyckte det stod att dem skulle skicka det innom 24h om varan fanns i lager....

Man får väll vänta vidare då.

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk

Nu kanske det tar ännu längre tid: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16172

Permalänk
Medlem

Hämtade min ratt vid halv 5 tiden idag
Kan säga att jag är helnöjd iaf, har kört lite LFS med den, och det var ju lite svårt att köra med G25:an när jag har haft en SideWinder att köra med förut

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

det är jätte trevligt då alla är skitglada och jättenöjda med sin nyinstallerade g25:a. herregud jag kan fan inte vänta en vecka till

nää skärpning nu får jag ta och hålla mig. har inte råd att inte hålla mig

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har fått min ratt.

Har ju varit bortskämd med den absolut bästa ratten på marknaden (kommersiell alltså) i form av Act-labs fullt utrustad med Perfomance pedals och och växelspak, därför var ju inte detta någon större uppgradering. Dock schyssta pedaler med motstånd utan att man måste massakera squashbollar.

Ratten är helt underbar till GPL och Richard Burns Rally för PC. Däremot suger den ju till GT4, men det beror nog mest på att det spelet suger Arkad. Förstår inte att så många här inne ödslar sin tid på ett sådant spel när det finns guldkorn som GPL eller RBR.

Permalänk
Medlem

SpaceAce, hur känns växellådan (växellägena) jämfört mot din
gamla Act-Labs?

Visa signatur

AMD 5200+, 7900GTX, X-Fi, Z-5500, Diboss 26" LCD + 2st TFT 19" Wide

Permalänk
Medlem

precis vad var bättre med den och sämre gentemot act-labs ratten?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Så där ja. Nu ligger den på ICA där man får hämta sina paket. Rullar förbi där snart och hämtar den. Känner en viss nyfikenhet nu

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
precis vad var bättre med den och sämre gentemot act-labs ratten?

Det som är bättre med G25 är precisionen i ratten, force feedbacken och kvalitetskänslan. Act-labs performance pedals har lite bättre känsla i bromspedalen eftersom bromstrycket är progressivt. Däremot är kvaliten hos performance pedals under all kritik.
H-växelspakarna har ungefär samma (o)känsla, men G25 har lite kortare slaglängd i växlingarna, dock är det ingen av de som är speciellt övertygande.

G25 tycker jag har betydligt högre kvalitetskänsla och byggkvalitet och fungerar mycket bättre i praktiken.Den är verkligen ett precisionsvertyg med oslagbar force feedback känsla.
Det känns lite som jag tror en jämförelse mellan en NASCAR-bil och en Formel1-bil skulle kännas.

Permalänk
Medlem

Ratten och pedalerna är helt otroliga imo, men jag har fått problem med shiftern.
Jag kan inte lägga i backen, det gick första dagen, men igår så gick det inte helt plötsligt.. jag kan dra spaken till backläget, men sexan hoppar i istället.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

ajdå lät inte bra :/ bara att lämna in och få en ny?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jo jag mailade Webhallen, dom skulle skicka en fraktsedel så jag kan skicka in den och få en ny, så det löser sig

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

härligt, idag hade tdjdata preliminärt lev datum, ska maila dom och fråga om dom fått in den än, troligen skjuter dom bara upp det :/ om så är fallet funderar jag på att beställa från ett annat ställe

EDIT:

fick ett mail tillbaka :

Vi har nu ett bekräftat lev. datum till första veckan i Januari!
herregud jag kommer avbeställa for som attan, vart ska man köpa där dom har inne?

EDIT2: Har nu beställt från dustin istället 140:- dyrare får väl ta den smällen då känns som 140:- är värt 2 månader...

hoppas den skickas imorrn!

EDIT3: Woho nu är den påväg! får den troligtvis på torsdag!

EDIT4: blev många edit då ingen skrivit här på länge har hämtat ratten och den är verkligen grym! hade lite problem med installationen men det löste sig, har kör GTR2 och RBR, i GTR2 fungerar FF klockrent (tror jag) men i RBR fungerar den inte alls whats the problem? kan ju inte vara något fle på ratten, måste ju ha och göra med något i spelet right?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!