Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vattenkylda Geforce 8800

Permalänk
Melding Plague

Vattenkylda Geforce 8800

När Nvidia igår lanserade Geforce 8800 använde de en vanlig luftkylare på referenskortet. Men det har inte hindrat flera tillverkare från att leverera Geforce 8800-kort med vattenkylning.

Läs nyheten: Vattenkylda Geforce 8800

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Häftigt, undrar hur dessa block presterar gentemot de som säljs separat.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Haha, fan va coolt att ett helt vattenkylningssystem som är så dyrt som Zalmans Res.2 följer med ett grafikkort. Vad kommer hela kalaset kosta egentligen :S

Är det meningen att reseratorn _bara_ ska kyla graffet?!

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

är det ingen som vet vad det är för temperaturer på detta kortet?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Nice! snyggt va det åxå

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Haha, fan va coolt att ett helt vattenkylningssystem som är så dyrt som Zalmans Res.2 följer med ett grafikkort. Vad kommer hela kalaset kosta egentligen :S

Är det meningen att reseratorn _bara_ ska kyla graffet?!

Man har ju kompressor till cpu:n ju :D^^

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Vad är detta, menas det att man bara kan köpa det där eller måste man ha vattenkylning också, asså måste man ha andra saker också?

Permalänk
Medlem

Korten skäns inte lika mäktiga utan luft kylare, vatten block dock perfekt till sli. ^^

Permalänk
Medlem

det lär ju stanna på typ 8k med resevator 2 paketet men lite tufft att det hivar med det när man köper ett graffe

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Hedersmedlem

Vad tror ni om storleken på blocket?
Bracket:en är ju som vi ser att det bara tar upp en plats, men är blocket tunt nog för att sätta något kort direkt under grafikkortet (så man kan pilla in något kort i mellan två 8800GTX i SLI alltså)?
Jag är rädd för att det är för tjockt

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=H2O-501...
Det blocket i en variant utan blåa strimman uppfyller vad jag frågade om enligt tillverkaren (innovatek).

Jag tror tyvärr blocket på BFG-kortet är för tjockt

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Sexigt

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Vart i Sverige går det att köpa dessa varianter av 8800GTX??

Permalänk
Medlem

Kinc har ju lyckats få upp sitt 8800GTX i över 700MHz på kärnan med luftkylning

Iofs ganska extrem luftkylning i form av kanalfläkt på 1000W som tog kalluft utifrån, men ändå.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stege99
Vart i Sverige går det att köpa dessa varianter av 8800GTX??

Kanske inte just i sverige men man får en upfattning av vad det kommer att kosta BFG GeForce 8800 GTX Water Cooling Edition

Permalänk

jävlar, rediga grejer det uppskatas, ser ut att vaara tunnare och tystare än standard flänsen snyggare om inte annat.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheShaman™
Kanske inte just i sverige men man får en upfattning av vad det kommer att kosta BFG GeForce 8800 GTX Water Cooling Edition

Det var ju inte alls farligt. Mycket tunnare och troligen brutalt mycket effektivare kylning. Dessutom är det garanti på det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Detta kort måste vara ett av dem grymaste just nu

Permalänk
Medlem

Ja det tråkiga är att sådana här varianter sällan eller aldrig går att köpa i Sverige. Jag hade lätt tagit ett sånt här för 8000kr än ett luftkylt för 6500kr om det visade sig att jag fick ned tempsen och ökade överklockningen. Som det ser ut nu får man väl vänta minst någon vecka innan 8800GTX dyker upp överhuvudtaget.

Permalänk

Mm men beställa från usa kanske?

Permalänk
Medlem

England är närmare:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/8800_Series.html
Man får en gratis tshirt

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk

Hehe låter ju bra
Men nu är det den andra stora frågan vilken processor och moderkort ska man satsa på?

Permalänk

ONESLOT!:D:D

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Va fan, vem fan vill köra med den där reserator-skiten, man har ju allt inbyggt i låddan, orka ha massa skit utanför.
Undrar vad det där går på om man bara vill ha blocket, lär ju vara mycket billigare att köpa aftermarket-block och sätta på själv kan jag tänka mig (vilket är stört egentligen).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Kinc har ju lyckats få upp sitt 8800GTX i över 700MHz på kärnan med luftkylning

Iofs ganska extrem luftkylning i form av kanalfläkt på 1000W som tog kalluft utifrån, men ändå.

Ja om man hade radiatorn utanför med en fet fläkt på hade man haft ännu bättre resultat med vattenkylning, du kan ju inte jämföra rumstempererad vattenkylning och nästan minusgradig luftkylning.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
ONESLOT!:D:D

Är det någon som kan bekräfta att det är bara en slot? Så inte blocket är för tjockt som jag skrev tidigare.
Hojta till om ni ser någon recension av det, då de kanske har tagit fler egna foton och skriver om detta.
Enda nyttaom det inte är one-slot "internt" är väl att man kan sätta I/O-bracket på den plåten, men det är ju rätt tråkigt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Är det någon som kan bekräfta att det är bara en slot? Så inte blocket är för tjockt som jag skrev tidigare.
Hojta till om ni ser någon recension av det, då de kanske har tagit fler egna foton och skriver om detta.
Enda nyttaom det inte är one-slot "internt" är väl att man kan sätta I/O-bracket på den plåten, men det är ju rätt tråkigt.

Tror det ska gå bra. Blocket ser inte speciellt tjockt ut. Tror nästan mitt GPU-block från swiftech är aningen tjockare och det fungerar perfekt i SLI på mitt SLI-DR som bara har en slot mellan korten.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem

En slot mellan korten? Jo det är det jag är det jag talar om. Jag länkade till ett 7900GTX-kort som var så tunnt att man kunde använda sloten i mellan korten.

Vill bara klargöra att jag inte är seriös med att köpa detta, bara spekulerar. Se drömdatornyheten med detta inlägg:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=695...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Discokungen

Om du menar Asus KFN32-D SLI så har det moderkortet två kortplatser mellan PCI-Expressplatserna.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Är det någon som kan bekräfta att det är bara en slot? Så inte blocket är för tjockt som jag skrev tidigare.
Hojta till om ni ser någon recension av det, då de kanske har tagit fler egna foton och skriver om detta.
Enda nyttaom det inte är one-slot "internt" är väl att man kan sätta I/O-bracket på den plåten, men det är ju rätt tråkigt.

hittade en artikel om bfg kortet på bit-tech
http://www.bit-tech.net/news/2006/11/10/bfg_tech_watercooled_...

ps. aqualize får mitt kfn32-d sli den 21a nov.
får sem om jag har råd med 8800 efter det:P ds.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Om du menar Asus KFN32-D SLI så har det moderkortet två kortplatser mellan PCI-Expressplatserna.

Det är inte om grafikkorten ska få rum när de kör i SLI, det är hur många kort som får rum i mellan dem

Senaste stationära jag hade var 5PCI+AGP. Tidsvis hade jag också 5 PCI-kort i burken med. Jag är en sån som kan behöva alla portar som finns. Då är det tråkigt med bjässekylare (standard 8800GTX).

Nu ska jag bara vinna pengar och sen blir det monsterdator

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG