AU Optronics största lcd-paneltillverkaren i oktober

Permalänk
Melding Plague

AU Optronics största lcd-paneltillverkaren i oktober

Under oktober lyckades AU Optronics gå om Samsung när det gäller antalet levererade lcd-paneler för datorskärmar, vilket gör företaget till världens största leverantör av dessa paneler.

Läs nyheten: AU Optronics största lcd-paneltillverkaren i oktober

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Vilka använder deras paneler då? Kan vara intressant att veta.

Permalänk
Medlem

Att de är större nu än i början på året är ingen större överraskning då de fusionerade med Quanta display i våras. LG och Samsung som är (var?) marknadsledande har väl gissningsvis också dragit ner produktionen lite eftersom produktionen är större än efterfrågan vilket har givit fallande priser.

LG, Samsung och AUO är väl rätt jämnstora med sådär 20% på de olika marknader (TFT, LCD-TV med mera) där de härjar.

Permalänk

Aldrig sett dom i affärerna

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Aldrig sett dom i affärerna

Antagligen har du sett massvis av dom. Inte så att det brukar stå med stora bokstäver vem som gjort lcd-panelen.

Permalänk
Medlem

jag har en auo-panel i min belinea 101920. ifall nu någon var intresserad så.
för övrigt likadan som sitter i viewsonic vp930.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan panel i min vp191b, weee!

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag har fått för mig att AUO i princip bara gör budgetpaneler (TN). Men det kanske inte stämmer längre.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Aldrig sett dom i affärerna

Finns massvis. Fast min Dell 2005 är jag ganska säker är LG som gjort (vad ryckterna har sagt mig iaf).