K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

Vad är det billigaste sättet att få en K800i? Jag ringer för ca 120/månad. Är det då Comviq Knockout, förhöjd månads avgift med 100 kronor. Och betala 1995 kronor?

Visa signatur
Permalänk

SE K800i James Bond limited edition

Några bilder på min Sony Ericsson K800i James Bond limited edition. Framsidan är silverfärgad och ser ut att vara borstad aluminium, baksidan är aningen ljusare. Telefonen innehåller några tråkiga teman, bilder, signaler och video från den kommande James Bond filmen. Det som tilltalade mig var helt klart färgen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett problem med att telefonen glömmer bort de genvägar jag har tilldelat joysticken. Om jag exempelvis låter tilldela Alarm till joystick-höger så försvinner denna genväg om jag startar om telefonen. Är det ett vanligt fel eller? Mjukvaran är R1ED001, dvs senaste för olåsta telefoner.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur jag får bort datumvisningen på min K800?

Vill ha bort den från själva huvuddisplayen.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

ok, man kan inte låsa upp telefonen på vanligt vis men ngon som vet ifall man kan göra det genom testpoint?

Permalänk
Medlem

Jag ville bara kort saga att jag har strukturerat om bilderna till foljande sida:

Bilder från Sony Ericsson K800i

Jag anvander fortfarande mobilen 24/7 och den funkar ypperligt. Inga tecken po slitage eller nagot som gatt sonder. Jag har nu senaste firmware vilket har andrat om lite smasaker pa mobilen, inget markvardigt.

Skulle de kunna fixa videoinspelning i 320x240 vore detta underbart! Aven nagon mjukvaruuppdatering av kameran skulle saklart uppskattas!

Nogon som vet hur manga SMS som max for plats i mobilen? Jag har aldrig tagit bort ett enda an sa lange men jag SMS:ar a andra sidan inte sa mycket heller.

(Ber om ursakt for min svenska. Har inte nagot svenskt tangentbord har.)

MVH

Johan

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velotex
Jag har ett problem med att telefonen glömmer bort de genvägar jag har tilldelat joysticken. Om jag exempelvis låter tilldela Alarm till joystick-höger så försvinner denna genväg om jag startar om telefonen. Är det ett vanligt fel eller? Mjukvaran är R1ED001, dvs senaste för olåsta telefoner.

Så var det på min innan jag körde SEUS.
Nu har jag:
Aktuell programvaruversion:
CXC1250210
R1ED001
060831

Testade skapa en genväg när jag läst din post & startade om mobilen och den var kvar. Skapade en genväg så att man direkt vid joystick höger hamnade så att man kan växla mellan 3G/GSM eller bara GSM, smidigt om man vill ha bättre passningstid.

Permalänk
Medlem

Försvinner kontakterna om man gör en total återställning??

Permalänk
Medlem

har kameran timer-utlösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ainur
har kameran timer-utlösning?

Yes, man kan inte stalla in tiden men jag tror det ar efter 10s.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

1000 st sms får plats enligt my phone explorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
1000 st sms får plats enligt my phone explorer.

phone explorer? Ar det nagot program i datorn eller i telefonen?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
phone explorer? Ar det nagot program i datorn eller i telefonen?

Program till datorn. Sök lite på my phone explorer så hittar du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Program till datorn. Sök lite på my phone explorer så hittar du

www.fjsoft.at/en

Slår SE's egna Pc Suite med hästlängder. Man kan undra vad som skulle ske med telefonerna om denna killen gjorde mjukvaran till dem med

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Yes, man kan inte stalla in tiden men jag tror det ar efter 10s.

fint, tack. beställer en då

Permalänk
Medlem

Hejsan alla

Undrar om det är någon som vet typ vad man kan få för en helt olåst alltså orginal K800 tängte nämligen köpa en ny med tre:s programvara i så jag kan få MSN den är knappt 4 mån gammal

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Hejsan alla

Undrar om det är någon som vet typ vad man kan få för en helt olåst alltså orginal K800 tängte nämligen köpa en ny med tre:s programvara i så jag kan få MSN den är knappt 4 mån gammal

Micke

Det beror val pa hur sliten den ar antar jag. En ny kostar val strax over 3500 kr i dagslaget sa jag vet inte, 2000 kr? Jag skulle dock aldrig lagga 2000 kr pa en anvand mobil, sa mycket kan jag saga.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Det beror val pa hur sliten den ar antar jag. En ny kostar val strax over 3500 kr i dagslaget sa jag vet inte, 2000 kr? Jag skulle dock aldrig lagga 2000 kr pa en anvand mobil, sa mycket kan jag saga.

Oki tack för svaret kanske bättre att lägga in någon bytes annons någonstanns , mobil är i fink skick har använnt displayskydd på den hela tiden

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Hejsan alla

Undrar om det är någon som vet typ vad man kan få för en helt olåst alltså orginal K800 tängte nämligen köpa en ny med tre:s programvara i så jag kan få MSN den är knappt 4 mån gammal

Micke

kan du inte bara skaffa ett tre abonemang och ladda ner deras msn??

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
kan du inte bara skaffa ett tre abonemang och ladda ner deras msn??

Jag har redan ett abonnemang hos tre och mobilen köpte jag rent utan abonnemang så det är SE egna programvara och då går det inte att ladda ner Tre:s MSN, den saknar något certifikat pratas det om för det ska gå

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Kan jag få högre volym ur mp3spelaren på något sätt?

Permalänk
Medlem

Re: SE K800i James Bond limited edition

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexander.l
Några bilder på min Sony Ericsson K800i James Bond limited edition. Framsidan är silverfärgad och ser ut att vara borstad aluminium, baksidan är aningen ljusare. Telefonen innehåller några tråkiga teman, bilder, signaler och video från den kommande James Bond filmen. Det som tilltalade mig var helt klart färgen.
http://img517.imageshack.us/img517/6809/pict0006ti8.th.jpg http://img292.imageshack.us/img292/2572/pict0009da9.th.jpg http://img261.imageshack.us/img261/9140/pict0014we2.th.jpg

Jag undrar lite över Bond-versionen av K800i. Är det något annat än färgen som skiljer, bortsett från teman? Några nya funktioner eller så? Vore kul med lite nya prylar, är ju trots allt en Bond-mobil

Känns ju som att deborde ha gjort något mer än att bara byta färg? För övrigt verkar ju en vit mobil rätt skumt i min mening, blir den inte väldigt lätt smutsig?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Re: Re: SE K800i James Bond limited edition

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Jag undrar lite över Bond-versionen av K800i. Är det något annat än färgen som skiljer, bortsett från teman? Några nya funktioner eller så? Vore kul med lite nya prylar, är ju trots allt en Bond-mobil

Känns ju som att deborde ha gjort något mer än att bara byta färg? För övrigt verkar ju en vit mobil rätt skumt i min mening, blir den inte väldigt lätt smutsig?

Hm det enda som är ändrat är färgen på skalet, och det är inte vitt utan silver. Nja, smutsigt vet jag inte SE K750i har ju funnits länge i silver och den blir inte smutsig vad jag vet. Meningen med en "Bond-edition" är ju inte att det är en nyare K800i utan en lite mer exklusiv K800i. Så inga funktioner är annorlunda i telefonen.. Som sagt det som är annorlunda kan vara att det följer med någon/några fler ringsignaler och något/några mer teman. Jag vet inte exakt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixipixi
Efter min uppdatering så kommer ja inte in i mapparna med program och spel.. får meddelandet "åtgärden misslyckades"
nån som har fått samma?

Har provat med allt.. göra om uppdateringen, återställa den till fabrikinställningar, formaterat memory stick.. med mera

HJÄLP MIG SNÄLLA!

Jag har fått samma fel! Skickat mail till SonyEricsson men inte fått något svar:/ Ingen annan med samma problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gneter
Jag har redan ett abonnemang hos tre och mobilen köpte jag rent utan abonnemang så det är SE egna programvara och då går det inte att ladda ner Tre:s MSN, den saknar något certifikat pratas det om för det ska gå

Micke

provat att ringa supporten?

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor ang. uppdatering av firmware till 3-brandade lurar.
varför vill inte tre låta en uppdatera själv och varför finns det ingen ny firmware till den att få tag på?

om man nu skulle få för sig att unbranda den hur blir det då med garantin om den skulle gå sönder eller så. och om det nu skulle vara kinkigt med garantin går det att enkelt få tillbaka sin gammla firmware?

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber
Jag har två frågor ang. uppdatering av firmware till 3-brandade lurar.
varför vill inte tre låta en uppdatera själv och varför finns det ingen ny firmware till den att få tag på?

om man nu skulle få för sig att unbranda den hur blir det då med garantin om den skulle gå sönder eller så. och om det nu skulle vara kinkigt med garantin går det att enkelt få tillbaka sin gammla firmware?

Ehm, vanta lite nu. Ifall du ska lamna in mobilen po garanti nagon gang lar den med storsta sannolikhet inte fungera. Darmad blir det valdigt svart att flasha tillbakaoriginalfirmware?

Jag skulle tro att 3 lackar ifall du unbrandar och forsoker att lamna in pa deras garanti. Jag har dock ingen aning.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

ibland när min har varit avstängd och jag vill starta den igen så är den "trögstartad"... jag måste trycka och hålla in startknappen flera gånger innan den startar.

Har jag dålig startteknik eller ska det vara så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilhelm
ibland när min har varit avstängd och jag vill starta den igen så är den "trögstartad"... jag måste trycka och hålla in startknappen flera gånger innan den startar.

Har jag dålig startteknik eller ska det vara så?

Samma här. Har ingen aning om vad det beror på. En gång så vägrade den gå igång bara, blev ett garantiärdende av det och fick den ersatt med en ny. Den nya krånglar likadant, dock går den igång till slut.

Permalänk
Avstängd

Har samma problem. Detta även efter att jag uppdaterat den nya programvaran.

Det var samma på W850..

Fast efter tredje tryckningen går den alltid på!!!

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!