Permalänk

Sweclockers runda boxar?

Hallå!
Hur har sweclockers löst det med att ha runda hörn på alla deras "boxar", jag tror att dom har kört dom som div.. men har dom löst det med bakgrundsbilder i dom eller??

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Du säger du kan HTML, prova då öppna källkoden. Du kan nog lista ut stora delar då.

Jag vet själv inte hur dom gjort. Men tips alltså.

<div id="fixedarea"> <div class="narrowcolumn"> <form onSubmit="return sitesearch(this);"> <fieldset> <h3>Sök</h3> <h4>Sweclockers.com</h4> <input type="text" class="text" name="query" id="word" alt="Sök" /><br /> <select name="where" id="soki"> <option value="news">Sök nyheter</option> <option value="articles">Sök artiklar</option> <option value="gallery">Sök galleri</option> <option value="market">Sök marknad</option> <option value="jobs">Sök jobb</option> <option value="membership">Sök medlem</option> </select><br /> <input type="submit" value="Sök" class="submitbutton" /><br /> </fieldset> </form> </div>

Kan det ha med narrowcolumn att göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

#mainnav {float: left; display: block; margin: 0; width: 940px; padding: 0;} #mainnav ul {margin: 0; padding: 0 2px; position: absolute; bottom: 0; font-size: 0.8em; list-style: none;} #mainnav ul li {margin: 0 0 0 -1px; padding: 0; text-align: center; float: left;} #mainnav ul li a span {padding: 5px 1.8em 3px; white-space: nowrap; background: url(/images/mainnavBgR.gif) no-repeat top right;} #mainnav ul li a, #mainnav ul li a:visited {margin: 0; padding: 5px 0 3px; background: #e7e7e7 url(/images/mainnavBgL.gif) no-repeat top left; color: #000000; display: block; text-align: center;} #mainnav ul li a:hover, #mainnav ul li a:active {background-color: #f2f2f2;} #mainnav ul li a.selected, #mainnav ul li a.selected:hover {font-weight: bold; background-color: #fff !important; padding-bottom: 4px !important;} #mainnav ul li a.selected span {padding: 5px 1.6em 4px;} #mainnav ul li a.important:hover, #mainnav ul li a.important:active, #mainnav ul li a.important {background: #e9cfb6 url(/images/mainnavimportantBgL.gif) no-repeat top left;} #mainnav ul li a.important span {background: url(/images/mainnavimportantBgR.gif) no-repeat top right;}

<div id="mainnav"> <ul> <li><a href="/"><span>Nyheter</span></a></li> <li><a href="/tester/"><span>Tester</span></a></li> <li><a href="/galleri/"><span>Galleri</span></a></li> <li><a href="/marknad/"><span>Marknad</span></a></li> <li><a href="/jobb/"><span>Jobb</span></a></li> <li><a href="/forum/" class="selected"><span>Forum</span></a></li> <li><a href="/medlemskap/"><span>Medlemskap</span></a></li> <li><a href="/tavling/" class="important"><span>Tävling (Galleri)</span></a></li> </ul> </div>

Ser ut att vara löst med just bilder, ja.

antennen

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Inte för att vara övernitisk, men hur svårt är det att högerklicka på ett hörn och välja "visa bakgrundsbild" för att lista ut att bilder har använts?
http://www.sweclockers.com/images/darkcolumnBgL.gif

Permalänk
Medlem

Hehe, väldigt optimalt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Inte för att vara övernitisk, men hur svårt är det att högerklicka på ett hörn och välja "visa bakgrundsbild" för att lista ut att bilder har använts?
http://www.sweclockers.com/images/darkcolumnBgL.gif

Fortfarande finns det vissa som inte bytt till Firfox, inte för att jag är en av dom men jag tänkte upplysa dig om att sådana tyvärr existerar.

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j.green
Fortfarande finns det vissa som inte bytt till Firfox, inte för att jag är en av dom men jag tänkte upplysa dig om att sådana tyvärr existerar.

Och kommer så att göra så länge Opera existerar