Permalänk
Medlem

Ska knäppa en bild min min burks insida. Ser dock riktigt jävla illa ut där. Hade lite väl brådis när jag fick hem delarna och har inte orkat ta tag i det än. Det är ju såååå tråkigt att göra, men skönt att ha det ordnat när man ska jobba i det. Har inte ens orkat montera min zalman vf-900 än. Eller jo, jag har gjort två försök men det slutade med att jag inte hittade min AS båda gångerna. Ska fixa allt det där vilken dag som helst.
Min htpc får inte vara med på bild. Kolla på mina andra burkar och tänk på att det är en shuttle.

Jag trodde att P180 skulle vara ett lättarbetat chassi. Visst är det lättarbetat när man ska få in komponenterna i burken. Men att ha PSU i botten försvårar lite tycker jag. Äh, får ta det där en regnig dag.

Edit:
Ws

Servern

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

mkt fint eller vad säger ni?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Inga häftiga grejer här inte. Och en del damm. Men den håller sig alltid under 38 grader, lätt klockad, oavsett load, oavsett komponent.

2x80 in
120mm, psu, ice-q ut

120mm är f.n urkopplad, för den är ett gammalt as, och låter som ett sådant också. Nytt skall införskaffas när webhallen får in billigaste shit.

Om jag orkar ska den få lysa lite blått inom en snar framtid, men ett "htpc" emulator-projekt ligger före i tiden!

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem

Jag behöver en ny kamera, brorsans mobilkamera är inte mycke att skryta med,
Mina Sleevningar går ut på att använda flera rullar eltejp, å sen när alla kablar är tajta å fina, då drar man fast dom med 50 buntband.... å dessutom ska alla kablar gå på baksidan av lådan om de går, dock ser de inte ut sådär längre, har stoppat i 8 diskar till, varav 5 ide, så nu ser de förjävligt ut... å snälla, klaga inte på hålet ovanför nätagget, behövde akut plats för ett till nätagg, å hade bara borr till hand...

Permalänk

Äntligen fick man plåtat nya maskinen. Dock är inte kabeldragningen klar ännu, väntar på vinklade sata-strömkontakter, efter det ska det piffas upp ordentligt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Tobbe Nukem# Snyggt grafikkort! Mycke kablar men det ser bra ut ändå.
(Får det plats många spel på diskarna? xD)

Edit: Jag kommer förresten också med ett bidrag så fort mitt X1950XTX har kommit.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Antec SLK3000B:

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat m1nken!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Ash, har grubblat lite över min kabeldragning o funderat ut vad som kan tas bort o inte:
*Dom gula små kablarna från fläktarna ? vad gör dom egentligen,dom som kopplas till mobon , ger temp ?
*Diodkabeln till min GPU-fläkt, önskar att jag vallt en utan, eftersom den knappt lyser något o utan lyse så hade jag kunnat koppla direkt i graffet
+ mkt mkt mer...

Snygga dragningar som vissa laggt upp, gillar att min tråd går som den ska ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.c0pp3rh34d
Ash, har grubblat lite över min kabeldragning o funderat ut vad som kan tas bort o inte:
*Dom gula små kablarna från fläktarna ? vad gör dom egentligen,dom som kopplas till mobon , ger temp

På "3pins fläktar" så är kabeln i mitten (oftast gul) den kabel som ger RPM-signaler.

Inget nödvändigt, dvs.. ^^

Visa signatur

---

Permalänk

Antec SLK3000B
Har endast IDE diskar i denna burk, så det är inte så snyggt.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra tråd. Skall posta här när jag får mitt moderkort

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Mitt dragon, ingen ordning alls...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Avstängd

Here´s my computer, inte nöjd med min kabeldragning men men, blir bättre så småningom!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Here´s my computer, inte nöjd med min kabeldragning men men, blir bättre så småningom!

http://img291.imageshack.us/img291/153/compnl2.th.jpg

förutom kabeldragningen som du själv anmärkte så är det inte särskillt snyggt å se lysrör, tycker persoligen det är så fult som det kan bli, det kan vara snyggt med upplyst men dölj lysröret på något smart vis..

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag:

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
ser du inte det

yrkeshemligheter du vet;)

http://pici.se/pictures/xA0p5b.jpg

min server

rätt hyfsat dock så stör idekablen mig lite att den är dumt dragen men som sagt den ska ju in i min nya burk ( sign ) så jag kommer inte att fixa det isf

photoshop måste det vara!

(ska rita en bild i paint för att illustrera mitt chassi..)

edit: http://img179.imageshack.us/img179/6350/datorghgo2.png

Permalänk
Medlem

Ibland blir jag skrämd över hur stora kylarna är, hur klarar moderkortet den vikten?
Snyggt i chassit f.ö

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Ibland blir jag skrämd över hur stora kylarna är, hur klarar moderkortet den vikten?
Snyggt i chassit f.ö

man bör ju nästan få med någon ställbal ställning till sådär stora.. jag vet att min orginalkylning till min D 805 har redan böjtmoderkortet så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
På "3pins fläktar" så är kabeln i mitten (oftast gul) den kabel som ger RPM-signaler.

Inget nödvändigt, dvs.. ^^

nej. om man ser en sån kontakt ovanifrån och tänker den som ett C, så är det den övre kontakten som är rps signal. jag har flera gånger nämligen tagit fläktar från gamla nätagg o liknande som är på 2 pinnar o kopplat till moderkortets 3pins kontakt. Många fläktar kör med svarta, röda och vita kablar. då är det den vita som är signalkabeln och ibland är det blåa istället för vita signalkablar.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Ibland blir jag skrämd över hur stora kylarna är, hur klarar moderkortet den vikten?
Snyggt i chassit f.ö

Äsch, det är ingen större fara. Basen för fästet är ganska stor, och om man dessutom spänner kylaren riktigt hårt så är det ingen fara.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Här kommer då mitt Antec Solo <3 Otroligt smart med kabelhållarna på baksidan av hårddiskracket, hjälpte otroligt mycket

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Inaktiv

Fan vad vackert<3

Permalänk

Såhär ser mitt ut

Ska dock sälja denna dator och köpa mig nya delar och fixa till mitt gamlachieftech chassie.

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

inte så mkt tid nerlagd här inte... ska se om jag orkar fixa till det, men vet inte riktigt hur bara. jag funderar på att montera in mitt hiper nätagg då men då får jag inte in någon optisk enhet. eller så gör jag en egen lösning och öppnar nätagget, sen pillar lite med några xlr kontakter jag har liggandes här hemma får se var orken tar mig.

Visa signatur

:)

Permalänk
Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

duger enligt mig

Permalänk
Medlem

Lian Li Pc-70

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att de flesta har väldigt lite grejer i sina burkar?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Neee, min burk är knökad med kablar och annat nödvändigt(?) skit...

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...