Fpsdrops med nya & gamla catalyst

Permalänk
Medlem

Fpsdrops med nya & gamla catalyst

Hej

Jag installerade om datorn i veckan och installerade då 6.10, hade 6.9 innan, och har sen dess fått grymma fps-drops i CS & CZ. Såfort jag tittar på folk omkring eller rusar in bland 5-6 motspelare hoppar fps:en ner till 40-50.
Så jag trodde de berodde på dessa drivrutiner, 6.10, och märkte då när jag kollade på ATis hemsida att dom släppt nya igen vilket då blir 6.11 så jag tankade ner dessa fast utan catalyst controlcenter och startade installationen. Efter installationen fick jag upp en ruta där de stog att de kommer göras tester när windows startats om så jag startade om och märkte först inga tester som kom upp samtidigt såg jag att hela skärmen var som "för stor" för min bildskärm så när jag drog upp musen i ena hörnet till det andra följde bilden med. Efter en omstart till såg allt Ok ut igen men jag har fortfarande fps-drops.

Är det någon som vet vad problemet är ?
Ska jag avinstallera dessa och testa och installera 6.9 igen och se vad problemet är ?

Ett problem till verkar vara att jag har inte längre någon avinstallation i Lägg till / ta bort program, det finns ingen ATi programvara alls där längre.

Vad ska jag göra ? :/

Permalänk
Medlem

Du borde testa att rensa dina drivrutiner med driver cleaner och sedan installera de nya.
Driver cleaner hittar du på http://www.drivercleaner.net/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figge^NinjA
Du borde testa att rensa dina drivrutiner med driver cleaner och sedan installera de nya.
Driver cleaner hittar du på http://www.drivercleaner.net/

Tankade ner driver cleaner, körde uninstall på ati display drivers.
Startade datorn i felsäkert läge och gjorde som det står skrivet i readme filen.

Ville prova något nytt så jag körde omegas drivrutiner.

Men jag får fortfarande samma fel. Fpsdrops ner till 30 fps när jag stöter på flera samtidigt.
Märkte på samma gång att Hz:en på bildskärmen bara stog på 65 så satte den på 75 Hz som jag alltid haft den på. Men fps-dropsen ger sig inte.

Någon som har någon mer idé innan jag testar och installerar om datorn, IGEN -_-

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem och vet ej hur man fixar det!
Har du fixat problemet så skriv gärna hur man gör det!
Har förresten installerat om C: och samma fel igen!FAst ner på 12 FPS
MVH
Petri

Visa signatur

petrified

Permalänk

Vad har du/ni för datorer då?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p