Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows XP Service Pack 3 ytterligare försenat

Permalänk

Men vad synd, ingen bryr sig ändå, vet iaf att SP2 suger, har svårt att tro att det är något revolutionerande med detta Service Pack..

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $en$eLes$
Men vad synd, ingen bryr sig ändå, vet iaf att SP2 suger, har svårt att tro att det är något revolutionerande med detta Service Pack..

utveckla gärna, jag har då inte märkt nånting som skulle påverka min upplevelse av WinXP negativt efter att SP2 vandrade in i min dator.

Och jag säger inte det här för att försöka sätta nån dumstrut på dig, utan eftersom du uppenbarligen är missnöjd med den så måste det ju finnas brister, och sånt vill man ju veta av

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
utveckla gärna, jag har då inte märkt nånting som skulle påverka min upplevelse av WinXP negativt efter att SP2 vandrade in i min dator.

Och jag säger inte det här för att försöka sätta nån dumstrut på dig, utan eftersom du uppenbarligen är missnöjd med den så måste det ju finnas brister, och sånt vill man ju veta av

Vet att SP2 i början hade otroligt mycket problem med hårdvaran. Skrivare och scanners som inte ville fungera, konstiga omstarter och andra idiotiska problem. Rätt konstigt då det är menat att vara en uppgradering och inte tvärtom.

Sen så har jag inte mycket positivt att säga om Windows inbyggda brandvägg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Sen så har jag inte mycket positivt att säga om Windows inbyggda brandvägg...

Som brandvägg är den inte särskilt bra nej, men den gör extremt stor nytta och i SP2 blev den bara bättre så det i sig ser jag inte som något negativt mot SP2.

Ett väldigt stort steg framåt.

Visst var det problem med SP2 i början men idag är det säkerligen fler saker som kräver SP2 än som inte fungerar pga. SP2.

edit:
Men sen ser jag själv inga större anledningar (några små dock) till SP2 och det tog väldigt lång tid för mig att installera SP2. Så någon större förlust att inte installera det ser jag inte heller.
Men om SP1 inte får några säkerhetspatchar längre så är väl det den största anledningen.

Permalänk

Ni som inte har bytt upp er till SP2 än kanske ska tänka på att SP1 inte stöds längre.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Avstängd

Varför INTE uppgradera till SP2? Varför fortsätta med SP1?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Som brandvägg är den inte särskilt bra nej, men den gör extremt stor nytta och i SP2 blev den bara bättre så det i sig ser jag inte som något negativt mot SP2.

Ett väldigt stort steg framåt.

Visst var det problem med SP2 i början men idag är det säkerligen fler saker som kräver SP2 än som inte fungerar pga. SP2.

edit:
Men sen ser jag själv inga större anledningar (några små dock) till SP2 och det tog väldigt lång tid för mig att installera SP2. Så någon större förlust att inte installera det ser jag inte heller.
Men om SP1 inte får några säkerhetspatchar längre så är väl det den största anledningen.

Det enda jag upp till dagsdatum inte har lyckats installera var alternativa versionen av Paint (Paint.net)....

Sen det här med säkerhetspatchar hit och ditt börjar bara bli löjligt. Inte en enda gång sedan installationen har jag dragit ner någon uppgradering. Hade människor bara satt sig ner, plockat bort allt skit i XP som de verkligen inte behöver, stängt av funktioner så som WiFi (som är auto enablat av någon idiot anledning) och skaffat sig en jävla brandvägg så hade de aldrig haft problem...

Sen kan man bara undra hur folk lyckas få virus och trojaner hela tiden... Dagens tips vorre att inte öppna det där mailet där det står "get larger penis" eller surfa in på den där cracksidan där det är fullt av porr-reklam...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Det enda jag upp till dagsdatum inte har lyckats installera var alternativa versionen av Paint (Paint.net)....

Sen det här med säkerhetspatchar hit och ditt börjar bara bli löjligt. Inte en enda gång sedan installationen har jag dragit ner någon uppgradering. Hade människor bara satt sig ner, plockat bort allt skit i XP som de verkligen inte behöver, stängt av funktioner så som WiFi (som är auto enablat av någon idiot anledning) och skaffat sig en jävla brandvägg så hade de aldrig haft problem...

Sen kan man bara undra hur folk lyckas få virus och trojaner hela tiden... Dagens tips vorre att inte öppna det där mailet där det står "get larger penis" eller surfa in på den där cracksidan där det är fullt av porr-reklam...

Håller med fullständigt men det är kanske lite väl att kräva av 'vanligt folk' men visst är det klart ett fullgott skydd och klart bättre än alla SP2 fullt uppdaterade system utan brandvägg....

Jag vågade aldrig installera SP2 på mitt system förrns jag köpte ny dator och ändå installerade om från scratch, då vågade jag testa eftersom jag inte hade nåt att förlora

Permalänk
Medlem

Känns ändå som att många underskattar windows och dess tillbehör endast för att dom kommer ifrån Microsoft, eller för att tuffa polare som vet allt säger hur dåligt det är, utan att prova själva... det känns lite så faktiskt. Vill inte klaga på någon.. bara säger hur det känns rent allmänt..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Med dom enorma resurser MS har så borde dom aldrig i livet missa en deadline. Och borde också kunna leverera betydligt bättre produkter.

Håller med, de har i stort sett oändliga tillgångar och borde kunna leverera en produkt i tid för att inte tala om en bättre produkt. Hur stor del av Vista är kvar jämfört med vad de sa att det skulle innehålla? Allt av värde har skurits bort och ändå är det försenat.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Varför byta ett vinnande koncept? Det finns uppenbarligen några stycken... 1 eller 2... 200.000, 800.000... eller faktiskt ett par miljoner som köper Windows så varför skulle egentligen MS ändra på alltför mycket. Och eftersom folk köper skiten så måste det ju funka för X antal..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Sen kan man bara undra hur folk lyckas få virus och trojaner hela tiden... Dagens tips vorre att inte öppna det där mailet där det står "get larger penis" eller surfa in på den där cracksidan där det är fullt av porr-reklam...

https://addons.mozilla.org/firefox/722/ Kör man FF med denna med är det ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Skyll gärna dåligt skrivna program och ram minne på XP....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Håller med, de har i stort sett oändliga tillgångar och borde kunna leverera en produkt i tid för att inte tala om en bättre produkt. Hur stor del av Vista är kvar jämfört med vad de sa att det skulle innehålla? Allt av värde har skurits bort och ändå är det försenat.

Om det vore så enkelt att göra ett operativsystem som att bara sätta em miljon pers att jobba på det så hade det inte varigt några problem. Nu är det inte så lätt och ju större utvecklingsteam man har desto komplexare blir det.

MS drunknade i princip under utvecklingen av vista pga. all komplexitet. Detta krävde väldigt mycket tid att reda ut och är grunden till alla förseningar.

Permalänk
Inaktiv

Onödiga inlägg?

Hej på er,

Jag satt och läste lite om nyheten och märkte att det fanns en hel del kommentarer på det. Efter en stunds läsning var jag tvungen att skriva jag med, pg.a en del saker.

1. Att börja klanka ner på Microsoft för att dom inte håller en "deadline" som folk här påstår att dom inte kan hålla, är löjligt. Det finns ingen deadline, däremot har dom presenterat en eventuellt färdig produkt under ett visst kvartal/halvår.

2. Att påstå att Windows 2003 Server är samma skit som XP är befängt. Den ända likheten är produktutvecklaren och att man efter en stunds (onödigt) knåpande kan få det här underbara server OS'et att se ut som ett lekrum på dagis.

3. Gnäll inte på en produkt som du inte tänker köpa, eller har köpt. Det är ju skrattretande. Vista KOMMER att ha babybuggar, that's it.

4. Ett annat intressant inlägg väckte intresset av att skriva en fjärde punkt; vilket företag tror ni skulle köra ett tungkört OS som Vista på sina arbetsstationer? Visst, det finns bantade versioner av Vista, men ur en synvinkel på säkerhet är det förhoppningsvis inget företag som flåsar Microsoft i nacken så dom kan köra Vista på sina datorer så fort som möjligt. Det lan poängteras att många företag fortfarande kör Win95.....

Nä, jag är ingen Microsoft-älskare. Jag lever för GNU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Men vem vill ha vista?

Hellre Vista än XP imo.

Fast helst Mac OS X

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Precis va dom vill att man skall göra gå över till Vista...och dom har ju jobbat 100% med Vista...inte fan hadde dom tid med SP3

Visa signatur

:D

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Hellre Vista än XP imo.

Fast helst Mac OS X

Hellre Ubuntu än Mac OS X. Gratis, vackert och fungerar jättebra

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Tror förseningen beror på Vista och DirectX10.
MS kommer nog implementera stöd för 10an i XP men vill inte ligga allt för nära lanseringen av Vista.

Sorry om jag citerar mig själv men är det ingen som har tänkt på detta som jag har skrivit?

Eller är allt som har med MS att göra endast konspirationsteorier!??

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Sorry om jag citerar mig själv men är det ingen som har tänkt på detta som jag har skrivit?

Eller är allt som har med MS att göra endast konspirationsteorier!??

Tvivlar på det.
Har inte MS sagt att det inte kommer något DX10 till XP?
Har antagligen med de stora olikheterna mellan operativsystemen...

DirectX har heller aldrig släpps tillsammans med ett service-pack tidigare.

Permalänk
Discokungen

Det kommer väl DX10 till XP men de funktionerna som finns i DX10 kommer bara fungera i Vista.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det kommer väl DX10 till XP men de funktionerna som finns i DX10 kommer bara fungera i Vista.

alltså..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
alltså..

Oj, heh. Det blev lite fel. Vad jag menar är att det måste ju gå att köra spelen som har DX10 även om man har XP. Och som det varit nu så har man inte kunnat spela spelen utan DX9.x även om grafikkortet inte stödde det. Borde inte MS släppa en DX10-version till XP som gör att man kan spela DX10-spel fast i DX9-läge?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

ok, då är jag med. jo, "borde" är ordet. men men..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Behövs inte, spelutvecklarna gör spelen så att spelet känner av om det skall köras i DX9 eller DX10-läge.

HalfLife 2 har tom en egen kodversion för DX7 som spelet känner av, går att spela på TNT2Ultra.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Tvivlar på det.
Har inte MS sagt att det inte kommer något DX10 till XP?
Har antagligen med de stora olikheterna mellan operativsystemen...

DirectX har heller aldrig släpps tillsammans med ett service-pack tidigare.

MS sa att det aldrig skulle komma dx9 till Win2k.
Om jag kommer ihåg rätt så var man tvungen att installera sp1 till W2k för att få dx9 i W2k + det fanns endel fulhack för att installera dx9 på datorer med W2k, där dem tog bort versionskontrollen av vilket os du hade.

MS kapitulerade o gav W2k ägare möjligheten att installera DX9 paket lika dem utgivna till XP.

Samma sak tror jag kommer att hitta oss ägare av XP, därav förseningen av sp3 + det skulle ju av affärsmässiga skäl vara ganska idiotiskt att erbjuda dx10 till båda plattformarna samtidigt.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Hedersmedlem

Så med en liten fulhack som tog bort versionskontrollen så fungerade det?
Nu är ju DX10 med Vistas drivrutinsmodell för grafikkort osv så stora förändringar så det krävs nog en hel del arbete/uppgradering av XP för att det ska fungera. Och de säljer inte nya XP-licenser på det...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

anCOOL: Möjligt att du har rätt.
Men som Aqualize säger så är det ju en helt annan sak att fixa DX från XP till 2k än Vista till XP.

Permalänk
Avstängd

hur många av er har laddat ner sp3 betan

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Men vem vill ha vista?

Jag vill ha Vista, Ultimate Edition, för dess förmåga att särskilja cpu cores, och sockets, samt dess funktion för att ladda ur stora delar av operativet för att spela.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Tror förseningen beror på Vista och DirectX10.
MS kommer nog implementera stöd för 10an i XP men vill inte ligga allt för nära lanseringen av Vista.

Gör de det allt för snabbt, kommer de sannolikt skaffa sig ovänner. Direct X 10 ska vara helt inkompatibelt för att det är helt annorlunda. Delvis för att drivrutins subsystemet är helt annorlunda.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

Mr_B uttveckla om cores och sockets. Är det licensmodellen eller något annat? För XP och 2003 ska ju klara av det på den biten men 2000 fattar inte att det är flera kärnor (man måste t.ex. ha 2000 server istället för professional om man har en quad core eller 2st dual core).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG