Jag får popup reklam utav CSS

Permalänk
Medlem

Jag får popup reklam utav CSS

Jag har av någon konstig anledning börjat få popups av att spela css. Reklam på svenska som öppnas i iexplorer. Jag har kör norton antivirus en massa gånger och adaware inget hjälper.

Det är jobbigt eftersom att jag får hög ping när väll sidorna laddas in och då blir man kickad ifrån servern. Jag fattar inte vad jag skall göra och ingen annan verkar ha samma problem som jag.

CSS= counter strike source

Kan nån hjälpa mig, cs är så jäklans kul men av att få popups blir jag arg.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Det låter ju som att du har fått in någon smörja. Möjligen att det är något som inte Norton Antivirus och Adaware hittar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, eller jag vet inte mera..för dom kom inte upp idag :S

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Finns det något bra sätt att hitta och ta bort smörja? Det är liksom konstigt att det bara är svensk reklam. Det känns som om det kommer upp en ny för varje gång jag byter server.

Är det möjligt att jag kan ha fått nått skit via en admin-plugin eller något?
Det är ju konstigt att det bara är när jag spelar cs, steam kan vara igång utan att det kommer något.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Vad är det som får dig att tro att Cs:s ligger bakom det egentligen?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte, men det kommer liksom bara när jag lirar cs. Jag är lite paranoid över steamet också, man hör ju om folk som får sitt konto hackat och sånna prylar. Ibland kommer det upp typ, steamticket expierd och sånt då blir man nojjig. Och typ att nån har lagt till mig på sin buddylist och sånt.

Wooe skoja du bara eller?

För grejen är att jag använder liksom också att jag använder opera som webläsare inte iexplorer. Det hela är liksom skumt och jag vet inte vad jag skall göra.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Prova köra med Spybot, den hittar väldigt mycket skit. Mer än Ad-aware på sista tiden iaf.

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Avstängd

testat med Arn (tror jag det heter).....Det fungerar bra

Permalänk
Medlem

Tack skall testa det, är dom gratis?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Jag svårt att det skulle kunna vara Cs:s som ligger bakom det. Självklart så finns det ju en chans att något spyware skulle kunna kolla om du har spelet i gång, men varför skulle någon göra det? Ur skaparens synpunkt så skulle det väl ändå vara bättre om sakerna ploppade upp hela tiden

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Alltså det kommer BARA när jag spelar cs. Ingen annan gång, jag har inga andra problem med popups alls. Varje gång jag byter server på css får jag en ny popup, ibland minimeras css utav det ibland gör det inte det så istället så ligger det typ fyra fem fönster öppe när jag stänger av. Ty partypocker och sån skit.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,