Permalänk

Hjälp med cmd

Hej på något vis kan inte jag längre skriva cmd i kör.. när jag skriver cmd får jag upp "cmd är inte ett giltigt Win32 program" .. skriver jag cmd.exe så fungerar det som vanligt... men det är liksom som om förkortningen cmd är borta i registret eller var det ligger för nånstans. Behöver verkligen hjälp... vad kan ha händ har kontrollerat så cmd.exe existerar i System32 så.. ja hoppas någon kan hjälpa till.

Visa signatur

Java PHP :D

Permalänk
Medlem

Har du kollat att cmd finns med i miljövariabler under avancerat-fliken på systemegenskaper?

Nåt liknande som nedan

ComSpec

%SystemRoot%\system32\cmd.exe

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cla77
Har du kollat att cmd finns med i miljövariabler under avancerat-fliken på systemegenskaper?

Nåt liknande som nedan

ComSpec

%SystemRoot%\system32\cmd.exe

Jag har kollat och den verkar finnas med det står att ComSpec = c:\windows\system32\cmd.exe

Jag har testat att själv lägga till cmd men det funkar inte.. står fortfarande cmd är inte ett giltigt Win32 program...

men det kostiga är att den skriver ut det och inte det går inte att hitta filen o.s.v... alltså känner den iallfall av att cmd finns men att något är fel

Visa signatur

Java PHP :D