Samsung demostrerar ny 30-tums lcd-monitor

Permalänk
Medlem

men då måste det väl komma dit ganska snart..
skall bli ett himmla trevligt år nästa år alltså hehe..

Permalänk
Medlem

snorbilligt ju, älska Samsung.

hade man bara vetat detta lite tidigare blitt det nog en sån istället fär ny dumburk.. *hytter ilsket med näven åt elektronikguden*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

haha ja vad säger man. Avundsjuka eller liten penis verkar vara samma sak här och på många andra ställen så fort någon unnar sig nåt nytt till burken. Jag tycket personligen att behöver man/vill ha en sån skärm så köper man helt enkelt det. 16.000 var förövrigt riktigt billigt för vad man får om man köper en sådan. Skärmen är det enskilt viktigaste objektet på datorn.

Man har ju sett skräckexempel där folk har 10TB disk och värsta grafikkorten, fetaste CPU men en 15" TFT eller som för några år sedan 14" CRT.

Sammanfattningsvis: Hur kul är det att ha ett titthål in till tjejbastun när man kunde ha tummat lite på utseendet av den snyggaste tjejen och fått ett bättre snitt samt då ha hela dörren öppen och se allt tydligare ;=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xAyiDe
samanfattningsvis: Hur kul är det att ha ett titthål in till tjejbastun när man kunde ha tummat lite på utseendet av den snyggaste tjejen och fått ett bättre snitt samt då ha hela dörren öppen och se allt tydligare ;=)

Det är imoho intressantare när man inte ser allt så man får fantasera lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redhawk
Det är imoho intressantare när man inte ser allt så man får fantasera lite.

Det här är så jävla on-topic, tycker ni inte det?:D

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xAyiDe
Sammanfattningsvis: Hur kul är det att ha ett titthål in till tjejbastun när man kunde ha tummat lite på utseendet av den snyggaste tjejen och fått ett bättre snitt samt då ha hela dörren öppen och se allt tydligare ;=)

Vadå dörren öppen? Menar du inte en sådan där vägg som man bara kan se igenom från ena hållet som polisen har (när det är mörkt på ena sidan och ljust på andra går det inte att se igenom).
Har kört 19" crt förut och var tvungen att fixa något på en gammal mac som typ har 12". Jag fick fan klastrofobi. Har en 19" tft står hemma också men blir nog en större, widescreen, tft när jag kommer hem om pengarna tillåter
Widescreen är så fint, har 15,4" sådant nu.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Men varför bryr sig alla så mycket om pixlar hit och diT? den är stor och dyr, det är det enda som spelar roll.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Hade den varit 24" så hade jag beställt en direkt

30" är för stort för att ställa på skrivbordet.. tyvärr

2560*1600 med 24" menar du? Eftersom Samsung redan har 24"-skärmar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
2560*1600 med 24" menar du? Eftersom Samsung redan har 24"-skärmar.

Ja, 2560x1600 borde bli ganska lagom stort på en 24" skärm. Ska jag köpa ny bildskärm så ska den ha högre upplösning.. inte större bildyta (inte så mycket större i alla fall).

30" blir nog lite väl stort att ha på skrivbordet tyvärr.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Ja, 2560x1600 borde bli ganska lagom stort på en 24" skärm. Ska jag köpa ny bildskärm så ska den ha högre upplösning.. inte större bildyta (inte så mycket större i alla fall).

30" blir nog lite väl stort att ha på skrivbordet tyvärr.

Jo, 2560*1600 lär inte vara några större problem att ha på en 24"-skärm men sen blir det enormt smått då det är dubbla antalet pixlar (ungefär) jämför med 1920*1200. Sen är 30" alldeles för stort för att använda smidigt som skrivbordsskärm om man inte sitter typ 1½ meter från den.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Annars hade IBM en trevlig 22.2-tummare för tre-fyra år sen som hette T221...

Skulle vara kul att se fyra 1080p-filmer samtidigt på en sån nån gång.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Annars hade IBM en trevlig 22.2-tummare för tre-fyra år sen som hette T221...

Skulle vara kul att se fyra 1080p-filmer samtidigt på en sån nån gång.

bläddrade omkring på pricerunner för ett tag sen. dom verkar vaara långsamma med uppdateringar (såg den där skärmen)

Permalänk
Hedersmedlem

IBM:s har hög upplösning Den har jag sett förut. Att klämma in många pixlar på liten yta är inte så speciellt svårt. Finns ju 15,4" laptopskärmar med 1920x1200 och de är inte så mycket dyrare än 1680x1050 (som jag har). Detta är nästan halva diagonalen jämfört med en 30".

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG