CS Source hackar fast det inte borde!

Permalänk
Medlem

CS Source hackar fast det inte borde!

För några dagar sen gick jag in på en server (<30 ping) och skulle lira lite..av nån anledning har jag mkt lägre fps och det hackar rejält, fan va drygt tänker jag, skriver "retry" och när jag kommer in så hackar det mkt mindre, men fps:en är ändå lägre än var den har varit dom senaste månaderna (har spelat ganska mkt css).

Sen dess har det gått lite upp å ner, ibland hackar det mer, ibland mindre.

Det konstiga är att det kom så plötsligt, (detta var kanske i tisdags/onsdags), kvällen innan funkade det hur bra som helst precis som alla andra dagar.

Anyway, dator är:

AMD 64 3700+ @ 2.6 Ghz
DFI LP NF4 Ultra-D
1GB Twinmos Speed Premium PC3200 @ 235 Mhz 2-2-2-5
Powercolor X1900GT (oklockat)
Seagate 320GB Sata2 (Windows XP)
Maxtor 200 GB (Steam på den disken)
Hiper 530W Type-M
Win XP Pro med SP 1 & 2 samt alla uppdateringar.
Temps: CPU 36 Idle, ~48 Load, HDD 30 och 24C och alla andra temps låga.

Datorn är stabil och hänger sig typ aldrig (förutom när windows är elak )

I Source kör jag med 1024x768 och det mesta på high, nåt på medium (enligt rekomendationer efter "CSS stresstest"), samt 2X AA.

Körde ett stresstest igår och det hackade rätt mycket, fick 127 i avrage fps vilket jag tycker är dåligt har för mig (kan ha fel) att jag hade 160-180 förra gången jag körde det.

Ibland hackar det även fast fps:en ligger på 120 och pingen <25, vilket är ganska skumt, t.ex. nu senast så skakade alla gubbar som fan, som om dom hade damp eller nåt ;o

Nån teori som jag har är att graffekortet blir för varmt (Idlar på 65C i windows) och/eller att det har blivit för mycket damm i lådan, var ett bra tag sen jag dammsög den och rummet.

Tips på vad jag kan göra och idéer om varför det plötsligt börjat hacka?

Har inte många program öppna när jag lirar CSS heller.

Kom på att jag kan uppdatera min grafikdrivrutin, vilket var ett tag sen.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Annars så kom det en ny update nyss som förstörde en del för många. En del får kass fps och för mig bl.a. så krashar det det ihop lite nu och då.

Permalänk
Medlem

Samma sak händer för mig i måndags. Min ping är detsamma, snittar runt 5-15, men FPSen halverades till runt 40-60, från 90-130. Det laggar som tusan, inte några jättestora "skalv" utan små hack, som om man körde i slowmotion.

Jag försökte med uppdatera min processor- och grafikkortsdrivisar, men allting verkade vara "up to date". Så jag körde

launch options:
- heapsize 1048576
- freq 100

i console:

rate 25000
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100

Efter det så var det gamla smidiga CSs som förut, inte lika höga FPS men jag snittar runt 80-110 nu varierande banor och hur "trångt" det är, men lagget är borta (förhoppningsvis)

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Severe
Samma sak händer för mig i måndags. Min ping är detsamma, snittar runt 5-15, men FPSen halverades till runt 40-60, från 90-130. Det laggar som tusan, inte några jättestora "skalv" utan små hack, som om man körde i slowmotion.

Jag försökte med uppdatera min processor- och grafikkortsdrivisar, men allting verkade vara "up to date". Så jag körde

launch options:
- heapsize 1048576
- freq 100

i console:

rate 25000
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100

Efter det så var det gamla smidiga CSs som förut, inte lika höga FPS men jag snittar runt 80-110 nu varierande banor och hur "trångt" det är, men lagget är borta (förhoppningsvis)

Tack!

ska prova dedär!

Anledningen till att jag inte svarat förens nu är att datorn har strulat så jag har inte kunnat spela.

Fråga:
Men när man skriver in launch options, ska jag skriva exakt såhär:

-console, -heapsize 1048576, -freq 100

Med komma, mellanslag och inget mellanslag mellan - och ordet?

Edit: eller utan komma med bara mellanslag istället?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Entusiast

-console -heapsize 1048576 -freq 100

kommer inte ihåg att man behöver ,

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
-console -heapsize 1048576 -freq 100

kommer inte ihåg att man behöver ,

Tack, det verkar fungera.

Edit: Update:

Det fungerade visst inte så bra som jag trodde, började på Dust 2 (som jag oftast kör), som CT. Hade kanske 130 fps i basen där det inte är så öppet.
Min 2x AA som jag kört med hela tiden var avstängd så det såg lite fulare ut.

Hackade ingenting när jag sprang ut i det "fria" men sen när det började komma fiender, t.ex. 2 terrorister på A när jag stod i gropen (ett ganska långt avstånd) så kunde inte träffa dom för det laggade så jävligt och siktet gick ihop sakta osv..jag dog direkt och kollade fps:en, den visade 50 fps :/

Detta upprepade sig ett antal gånger även om det inte alltid gick ner till 50 fps så märkte jag klart och tydligt att i fighter hade jag mycket sämre kontroll än vad jag haft förut.
Förvisso kör min cpu i 100 mhz lägre än förut men det är inte direkt mycket..och eftersom AA är avstängt så tycker man att det borde fungera bättre

Jävligt drygt iaf, måste få tag i en bättre San Diego som lockar 2.7-2.8 Ghz samt fixa bättre kylning till mitt X1900GT så jag kan klocka det lite.

Det känns lite irriterande.

Ändrade alla commands du sa btw.

fler tips?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Vänta på nästa patch och hoppas att dom fixar allt det som de hade sönder i förra patchen/patcherna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Vänta på nästa patch och hoppas att dom fixar allt det som de hade sönder i förra patchen/patcherna?

Hur fan vet man att dom har "haft sönder" allting?

De kanske bara uppdaterade nånting och har ingen aning om vad som hänt, eller finns det massor med trådar på steam forum om folk som plötsligt fått märkbart sämre fps helt plötsligt?

Och när släpper dom den isåfallt tror du?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Man snokar runt.

Kanske, ja.

Ingen aning, om dom ens fixar det.

Permalänk
Medlem

Umm, mitt source fick trevliga känningar för någon vecka sen. Det flöt relativt bra men det var stunder då det hackade till, helt utan någon anledning egentligen (som det oftast är då tycker man). Men jag installerade nya, eller om det var samma, drivrutiner till graffekortet och sen dess har jag inte haft några problem igen. Aja, jag vet inte om det här har något med saken att göra, men har du inte testat det så gör det. Jag menar det är ingen direkt komplicerad åtgärd och det är lätt att man kan glömma bort en sån sak.

EDIT: Precis som Severe, upplevde slow-motion hack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Umm, mitt source fick trevliga känningar för någon vecka sen. Det flöt relativt bra men det var stunder då det hackade till, helt utan någon anledning egentligen (som det oftast är då tycker man). Men jag installerade nya, eller om det var samma, drivrutiner till graffekortet och sen dess har jag inte haft några problem igen. Aja, jag vet inte om det här har något med saken att göra, men har du inte testat det så gör det. Jag menar det är ingen direkt komplicerad åtgärd och det är lätt att man kan glömma bort en sån sak.

EDIT: Precis som Severe, upplevde slow-motion hack.

Tack för tipset men datorn är nyinstallerad och likaså alla drivrutiner, men visst skadar det inte.

Dessutom har det blivit ännu värre, nu lagggar det 24/7, oavsett bana/terräng/grafikinställningar/fps.

kan ha 130 fps och det lixom hackar lite ändå!
Skit störande, provade att sänka allt till Low men det var ingen skillnad alls.

Man kanske kan säga att det hackar i slowmotion, vad som nu menas med det.

Varför har det blivit såhär helt plötsligt..fan, lika bra att installera om cs skiten, hur gör man det i steam btw

skit

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Css

Jag prvade skriva detta -console, -heapsize 1048576, -freq 100

men får nu upp

maxplayers set to 32
Heap: 256.00 Mb
Parsed 359 text messages
execing config.cfg
Can't use cheat cvar cl_forwardspeed in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
Can't use cheat cvar dsp_dist_max in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
Can't use cheat cvar dsp_dist_min in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
1 CPU, Frequency: 2.6 Ghz, Features: AuthenticAMD SSE SSE2 MMX 3DNow RDTSC CMOV FCMOV
execing valve.rc

hur gör jag för att få bort de vågar inte spela på nån server eftersom de uppenbarligen räknas som ett cheat

Visa signatur

Processor: Amd Athlon 64 3500+ @2,4Ghz
Grafikkort: Geforce 6800
Ram: 1024Mb Pc3200
Hårddisk: 200GB
Skärm: Hyundai ImageQuest L70S+

Permalänk
Medlem

Re: Css

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weider
Jag prvade skriva detta -console, -heapsize 1048576, -freq 100

men får nu upp

maxplayers set to 32
Heap: 256.00 Mb
Parsed 359 text messages
execing config.cfg
Can't use cheat cvar cl_forwardspeed in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
Can't use cheat cvar dsp_dist_max in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
Can't use cheat cvar dsp_dist_min in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
1 CPU, Frequency: 2.6 Ghz, Features: AuthenticAMD SSE SSE2 MMX 3DNow RDTSC CMOV FCMOV
execing valve.rc

hur gör jag för att få bort de vågar inte spela på nån server eftersom de uppenbarligen räknas som ett cheat

Det är ingen fara, jag tror inte det är fusk, dessutom går det ju inte att använda eftersom inga servrar har sv_cheats på 1

Jag skrev in samma sak som du gjorde och jag får upp nästan exakt samma text som du fast jag kan köra på alla servrar.
Spelar ingen roll om det är VAC eller inte osv..har inga problem med att spela.

Citat:

maxplayers set to 32
Heap: 1024.00 Mb
Parsed 359 text messages
execing config.cfg
Can't use cheat cvar cl_forwardspeed in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
Can't use cheat cvar dsp_dist_max in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
Can't use cheat cvar dsp_dist_min in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1.
1 CPU, Frequency: 2.6 Ghz, Features: AuthenticAMD SSE SSE2 MMX 3DNow RDTSC CMOV FCMOV
execing valve.rc

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Steam har varit konstigt för mig och ett par polare också.

Köpte nyss Dod Source och medans den laddar ner filerna till dod så hackar det till och med på desktoppen. man ser verkligen musen hoppa när man rör den kraftigt.

och sedan när ja lirade vanliga dod samtidigt som jag fortfarande laddade ner source så gick ja ner på 3 fps så fort det blev action.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |