Permalänk

Inte läst denna tråd på flera veckor men de är alltså fortfarande folk som har problem? Fan va jobbigt.
Jag har haft konstant minst 22/1 sedan flera veckor.

Småstäderna kanske fixas först

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Och nu har jag fått 2/0.5 helt plötsligt >_<....

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

så här har min uppkoppling sett ut denna månad:

Dec 1 03:01:18 : TCP Send: 7506329 bps (7.51 Mbit/s)
Dec 1 03:01:18 : TCP Recv: 23234706 bps (23.23 Mbit/s)
Dec 2 03:01:21 : TCP Send: 6938984 bps (6.94 Mbit/s)
Dec 2 03:01:21 : TCP Recv: 22415272 bps (22.42 Mbit/s)
Dec 3 03:01:27 : TCP Send: 4169484 bps (4.17 Mbit/s)
Dec 3 03:01:27 : TCP Recv: 20962853 bps (20.96 Mbit/s)
Dec 4 03:01:19 : TCP Send: 6840054 bps (6.84 Mbit/s)
Dec 4 03:01:19 : TCP Recv: 21932618 bps (21.93 Mbit/s)
Dec 5 03:01:24 : TCP Send: 4926604 bps (4.93 Mbit/s)
Dec 5 03:01:24 : TCP Recv: 22231215 bps (22.23 Mbit/s)
Dec 6 03:01:21 : TCP Send: 7468598 bps (7.47 Mbit/s)
Dec 6 03:01:21 : TCP Recv: 19078897 bps (19.08 Mbit/s)
Dec 7 03:01:18 : TCP Send: 7439885 bps (7.44 Mbit/s)
Dec 7 03:01:18 : TCP Recv: 23190456 bps (23.19 Mbit/s)
Dec 8 03:01:18 : TCP Send: 7549182 bps (7.55 Mbit/s)
Dec 8 03:01:18 : TCP Recv: 23122552 bps (23.12 Mbit/s)
Dec 9 03:01:18 : TCP Send: 7174423 bps (7.17 Mbit/s)
Dec 9 03:01:18 : TCP Recv: 22911810 bps (22.91 Mbit/s)
Dec 10 03:01:17 : TCP Send: 7293282 bps (7.29 Mbit/s)
Dec 10 03:01:17 : TCP Recv: 23343304 bps (23.34 Mbit/s)
Dec 11 03:01:20 : TCP Send: 6865275 bps (6.87 Mbit/s)
Dec 11 03:01:20 : TCP Recv: 23287109 bps (23.29 Mbit/s)
Dec 12 03:01:18 : TCP Send: 6959185 bps (6.96 Mbit/s)
Dec 12 03:01:18 : TCP Recv: 22819200 bps (22.82 Mbit/s)
Dec 13 03:01:19 : TCP Send: 6963101 bps (6.96 Mbit/s)
Dec 13 03:01:19 : TCP Recv: 22743485 bps (22.74 Mbit/s)
Dec 14 03:01:19 : TCP Send: 7068425 bps (7.07 Mbit/s)
Dec 14 03:01:19 : TCP Recv: 23006384 bps (23.01 Mbit/s)
Dec 15 03:01:20 : TCP Send: 6885247 bps (6.89 Mbit/s)
Dec 15 03:01:20 : TCP Recv: 23101681 bps (23.10 Mbit/s)
Dec 16 03:01:40 : TCP Send: 3469043 bps (3.47 Mbit/s)
Dec 16 03:01:40 : TCP Recv: 21587621 bps (21.59 Mbit/s)

(och natten till idag så tokseedade jag en torrent, så det är förmodligen därför den kröp ner lite där)

har absolut inget att klaga på.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

trevligt me upc upload=)

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

ja 24/8 duger gott och väll tills docsis 3 kommer

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Hatar com hem. Just nu är det segt som sirap att surfa. Tror inte ens jag vågar testa hastigheten i.o.m att det säkerligen kommer ta tid innan resultatet kommer fram. Uselt!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
ja 24/8 duger gott och väll tills docsis 3 kommer

jag skulle gott och väl nöjja mig med det ja. surpelle

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

nu går det inte ens o surfa nu kommer jag sätta den där jävla supporten på PRO!!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
nu går det inte ens o surfa nu kommer jag sätta den där jävla supporten på PRO!!

varför är det supportens fel, tycker du?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

För dom inte fattar ett jävla skit dom pingar bara modemet och all annan jävla ping utgående dom kan dom väll kolla på deras Hc vet dom inte ens om dom varit och kollat på och dom är så dåligtförstådda att man vill bara skrika i luren på dom!

Nu är det krig ComHem tro det du!

Ping-statistik för 80.216.106.1:
Paket: Skickade = 3309, mottagna = 3291, Förlorade = 18 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 4 ms, Högsta = 291 ms, Medel = 20 ms

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
För dom inte fattar ett jävla skit dom pingar bara modemet och all annan jävla ping utgående dom kan dom väll kolla på deras Hc vet dom inte ens om dom varit och kollat på och dom är så dåligtförstådda att man vill bara skrika i luren på dom!

Nu är det krig ComHem tro det du!

Jag tror Com Hem skakar i sina skor.

Supportens roll är knappast att "kolla på deras HC", jag ställer mig skeptisk till att de ens har tillgång till sådana verktyg. Supportens roll är att ta emot kundsamtal, diagnosticera fel, avgöra om huruvida det är lämpligt att eskalera detta vidare till servicetekniker, och isåfall göra detta.

Jag tror inte riktigt du förstår vilket helvete com hem-supporten får genomlida just nu, med tanke på samtalsvolymerna som Com Hem slåss med, och om du på fullt allvar tror att det är supportens fel att du inte får låg ping till nån jävla cs-server, så är du helt ute och cyklar.

Om du får 100 samtal per dag, och 99 av dessa är kunder som har klantat till det (dvs, "skit bakom spakarna"), som du dessutom löser (trots att du absolut inte har någon sådan skyldighet), men en av kunderna faktiskt har ett reellt fel, hur stor är risken att du lyckas märka detta genom att prata med denna kund? Hade supporten tagit precis allting (och då menar jag ALLA skruvade idéer som kunder får för sig) på allvar så hade de förmodligen exploderat. Killarna och tjejerna på alla supportavdelningar i landet är okrönta hjältar/hjältinnor med tanke på vad de får stå ut med från fullständigt korkade, respektlösa, nedlåtande och inkompetenta kunder så som dig, t.ex.

Med tanke på hur du uppför dig så ställer jag mig skeptisk till att du ens betalar din uppkoppling själv, så eh, take a chill pill, huh?

Jag föreslår att du är trevlig, tillmötelsegående och framförallt REALISTISK när du talar med supporten. Då kan jag garantera dig att de hjälper dig på absolut alla sätt de har möjlighet till. Om inte annat så hoppas jag att du hamnar på en supportavdelning på valfri ISP i framtiden, först då kommer du inse hur jävla fel du hade, och vilken idiot du har varit.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

jag är trevlig men när man lidigt med detta skiten i 1 år och kan inte ha adsl för stationerna är fulla och m.m

detta händer bara efter 18.00

och joo jag betalar sj för det.

och 438 kr / månad för detta är det skandalöst

och jag kan hålla med att det inte är Comhems supports fel utan comhems nät.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
jag är trevlig men när man lidigt med detta skiten i 1 år och kan inte ha adsl för stationerna är fulla och m.m

Du, jag är rätt skeptisk till att du är trevlig med tanke på vilka historier du dragit i tidigare inlägg. Du rekommenderar att man "pratar ner" supporten, du kallar dem "inkompetenta" i varannan mening (trots att du förmodligen själv inte har en jävla aning om hfc-nät och hur kabelmodem fungerar, eller ens hur IP fungerar), och dessutom hittar du på att du får ut 30/30 av din uppkoppling (en teoretisk omöjlighet), att du kan se all trafik som skickas mellan alla datorer i ditt subnät bara för att du kört cain & abel för första gången och eventuellt haft första kontakten med paketsniffning, och diverse fler grejer. Du verkar vara en obstinat halvt-om-halvt-mytoman, med för mycket snack och lite hockey. Dessutom är knappast 18 förlorade paket av ~3000 mycket att orda om. Vissa skulle tom kalla det helt normalt.

Citat:

och jag kan hålla med att det inte är Comhems supports fel utan comhems nät.

Vad trevligt. Är det ett löfte på att du kommer börja behandla folket på den stackars supportavdelningen som människor, istället för de ondskefulla blodsugande avarter av människor som du beskrivit dem som hittills? Det hoppas jag.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

Har beställt Telefoni nu , då kan vi se om jag får problem , annars är det bara något att leva med

take care of you.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Ordna upp alla Com Hem-inlägg (och övriga operatörer)!

Varför inte ordna upp inlägg och trådar efter operatörer som underrubriker. En del av överskådligheten saknas idag på Swedclockers.com's forumdelar. I dessa fall specifikt under >Internet, uppkoppling och nätverk. Bara lite enkel brainstorming på 3:e advent. Ha en trevlig kommande vecka!

Permalänk

Fakking jävla kuk Com hem, nu har det gått 4 månader med samma skit dvs det går inte att spela multiplayer efter 17:00. Ska bli ett RENT nöje att få säga upp mitt Com hem abonnemang nästa månad, då blir det 100/10.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört tptest 5 hela helgen, med resultatet:
Minsta: 10,5Mbit/s
Medel: 15,7Mbit/s
Max: 19,0Mbit/s

Antal mätvärden: 45st.

Verkar vara väldigt olika dag för dag, trodde det skulle vara ungefär samma tider som det blev lägre hastighet, men så var inte fallet.

Permalänk

C:\Documents and Settings\Dark>ping 80.216.106.1

Skickar signaler till 80.216.106.1 med 32 byte data:

Svar från 80.216.106.1: byte=32 tid=139ms TTL=255
Svar från 80.216.106.1: byte=32 tid=99ms TTL=255
Svar från 80.216.106.1: byte=32 tid=84ms TTL=255
Svar från 80.216.106.1: byte=32 tid=60ms TTL=255

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
ja 24/8 duger gott och väll tills docsis 3 kommer

Jag har nyligen beställt Com Hem 24/1 som kommer att installeras hemma hos mig i veckan. Är det värt att uppgradera till 24/8? Och vad är docsis 3?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

docsis 3 är en sak som ska kunna ge oss 100 mbit eller mera // kortfattat

Från 24/1 ---> 24/8 avgör du väll om du behöver ladda upp snabbare till torrent sidor / serveR ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Trodde tråden va "Comhem har dragit sig ur 100Mbit" men alla verkar diskutera vidare 24/1 eller 24/8 funkar eller inte...pingtider som e dåliga/bra....kostnader dyrt/billigt? ...telefon eller inte ? tråden har tappat fokus verkar det som . Varför inte skapa en ny tråd som T.ex Comhem 24Mbit så kan alla diskutera det där så håller vi oss till 100Mbit snacket här !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag har nyligen beställt Com Hem 24/1 som kommer att installeras hemma hos mig i veckan. Är det värt att uppgradera till 24/8? Och vad är docsis 3?

Docsis 3.0 är den nya Docsis-tekniken som dom håller på att jobba på och den ska kunna ge oss 100Mbit.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
C:\Documents and Settings\Dark>ping 80.216.106.1

Skickar signaler till 80.216.106.1 med 32 byte data:

Svar från 80.216.106.1: byte=32 tid=139ms TTL=255
Svar från 80.216.106.1: byte=32 tid=99ms TTL=255
Svar från 80.216.106.1: byte=32 tid=84ms TTL=255
Svar från 80.216.106.1: byte=32 tid=60ms TTL=255

Och? Hur många paket har du skickat för att få detta?
Vad i helsicke gör det att ett enskilt ICMP ping paket har lite hög responstid? Vad är ditt snitt?
Vet du ens i detalj hur IP och TCP fungerar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brage
Och? Hur många paket har du skickat för att få detta?
Vad i helsicke gör det att ett enskilt ICMP ping paket har lite hög responstid? Vad är ditt snitt?
Vet du ens i detalj hur IP och TCP fungerar?

Jag utgår ifrån att det är hans gw, och en fördröjning på 60ms mot sin gw är knappast acceptabelt.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

man kunde ju tro att om natten så skulle man ha bra fart, men det visar sig att ja har bättre testvärden på dagtid än mitt på natten, får knappt 12mbit nu i tptest , men kl 1400 på dagtid får ja nästan 18mbit, men som phunky sa, den 20 e nära, kanske får 24mbit i julklapp =). god jul gubbar !

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Adamo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
man kunde ju tro att om natten så skulle man ha bra fart, men det visar sig att ja har bättre testvärden på dagtid än mitt på natten, får knappt 12mbit nu i tptest , men kl 1400 på dagtid får ja nästan 18mbit, men som phunky sa, den 20 e nära, kanske får 24mbit i julklapp =). god jul gubbar !

.

Äntligen så har jag blivit av med Comhem, har nu fått Adamo 100MB tjänst.
Upload 74MB och download 91MB, det kan väl vara ganska nöjd med eller ?

Permalänk
Medlem

Re: Adamo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stridis
.

Äntligen så har jag blivit av med Comhem, har nu fått Adamo 100MB tjänst.
Upload 74MB och download 91MB, det kan väl vara ganska nöjd med eller ?

Du fuskar=) Grattis , trevlig julklapp

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Butten
Trodde tråden va "Comhem har dragit sig ur 100Mbit" men alla verkar diskutera vidare 24/1 eller 24/8 funkar eller inte...pingtider som e dåliga/bra....kostnader dyrt/billigt? ...telefon eller inte ? tråden har tappat fokus verkar det som . Varför inte skapa en ny tråd som T.ex Comhem 24Mbit så kan alla diskutera det där så håller vi oss till 100Mbit snacket här !

Ja, tråden handlar om att Comhem tydligen dragit sig ur 100 Mbit-racet, vilket de inte har - det är fördröjt. Vi kan alltså stänga tråden helt och hållet. Tycker jag, men jag är inte moderator.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk

viktore : det stämmer det är gateway ping . och på dagen har jag 5 och på kvällen nästan 200 ms , har beställt tele , hackar den bör jag nog få comhem att fixa felet // Razer.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Tror ej felet kommer uppträda på tele, felet sitter troligen i underdimensioneringar på UBR'erna eller i backbonet och teletrafiken tas bort innan detta. Om det sitter i backbonet kommer det ej bli bättre förrän det flyttas från Aorta till comhem. Är det UBRen så bör de ju fixat det vid dethär laget kan man tycka.

Finns liknande fel i Uppsala hos comhem, uppkopplingar som bryts och höga pingtider men telefonen fungerar normalt.

Visa signatur

Dooh!