Permalänk

Comhem har dragit sig ur 100Mb!

Det ryktas om att comhem inte kommer att erbjuda 100Mbit trots allt. :((((((

Jag har inte hört något officiellt uttalande ännu men om detta stämmer så är det riktigt tråkiga nyheter. Någon som kan bekräfta dementera?

Permalänk

Re: Comhem har dragit sig ur 100Mb!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Det ryktas om att comhem inte kommer att erbjuda 100Mbit trots allt. :((((((

Jag har inte hört något officiellt uttalande ännu men om detta stämmer så är det riktigt tråkiga nyheter. Någon som kan bekräfta dementera?

Det e ju själva F--N om det skulle va så

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Re: Comhem har dragit sig ur 100Mb!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Det ryktas om att comhem inte kommer att erbjuda 100Mbit trots allt. :((((((

Jag har inte hört något officiellt uttalande ännu men om detta stämmer så är det riktigt tråkiga nyheter. Någon som kan bekräfta dementera?

Man ska inte gå på rykten, som sagt, finns ju inget officellt uttalande om detta?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Inte helt oväntat.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=561...

Vad var det jag sa

Det är som sagt bara rykten än så länge,...

Permalänk
Medlem

Och vart kommer dom här ryktena ifrån?

Jag tror dock på 100Mbit.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

finns det någon gräns på hur många Mbit en "Coax"kabel eller vad kabeln heter kan leverera?

jag tror iaf att det kommer bli kanske 50/4Mbit eller nått sånt där fjutt, å sen så finns det 100/20Mbit eller nått sånt, men då kommer 100tjänsten kosta upp emot 1k i månan eller nått sånt,

ska bli fint å se hur det kommer gå för dom iaf :),
hoppas det blir lyckat för er alla Comhem kunder

Permalänk

över 500 mbit i alla fall!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
över 500 mbit i alla fall!

Flera Gbit klarar väl en Coax kabel?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Har hört att coax kabel klarar runt 4 Gbit.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk

Uh, finns det verkligen folk som trodde dom skulle leverara 100mbit?
Ni får vara glada om det blir över 24/1. Dom tjänar liksom inget på att släppa 100mbit direkt.

Permalänk
Medlem

Det e ju bara kolla deras reklam ... dom riktar sig ju till puckade töntar som ska köpa grisen i säcken. Alla uttalanden är nog bara ett sätt o dämpa lan/fiber utbyggnaden ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Uh, finns det verkligen folk som trodde dom skulle leverara 100mbit?
Ni får vara glada om det blir över 24/1. Dom tjänar liksom inget på att släppa 100mbit direkt.

Jag var väl naiv och trodde på dem antar jag. Om de inte erbjuder 100megabit lär de vara chanslösa när nya statsnät successivt byggs ut. Stokab ska ju bygga ut fiber till hela stockholm allmännyttan i GBG utreder nu om även de ska bygga ut fiber i hela göteborg. Om inte Comhem ligger ett steg före kommer de förlora många marknadsdelar.

Permalänk
Medlem

Tur man kan få BBB 100Mbit då om det kniper

(har både comhem o bbb, kör med comhem pga överlägsen ekonomi och bra stabilitet)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Tur man kan få BBB 100Mbit då om det kniper

(har både comhem o bbb, kör med comhem pga överlägsen ekonomi och bra stabilitet)

wtf? Vem i hela friden väljer en 8/1 kabeltjänst framför LAN 100/10 för mindre pris...

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
wtf? Vem i hela friden väljer en 8/1 kabeltjänst framför LAN 100/10 för mindre pris...

Kanske billigare om man nöjer sig med sämsta uppkopplingen + telefoni + 8 kanaler, eller nått.

Permalänk

jag säger så här Comhem har i vilket fall som hälst inte sagt att dom inte kommer leverera docis 3.0 så någon typ av höjning kommer det bli i alla fall , bara inte mindre en 24/8 för då ligger till och med C-Sam före med 26/10 för 399 kr/ månad via docis 2.0

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonII
Har hört att coax kabel klarar runt 4 Gbit.

Har för mig att det var närmre 6,4Gbps.

@toxi.. suck vad ska man säga..... Du kan ställa frågan till BBB exempelvis om dom satsar på liknande utbyggnader & peering avtal?

ComHem ökar sitt fibernät drastiskt. (gammal nyhet, jag vet)

Citat:

Com Hem har slutit avtal med Banverket Telenät om ett nationellt stamnät med mycket hög överföringskapacitet - hela 10 Gigabit/s. Det nya avtalet ger Com Hem lägre kostnader och ökad kvalitetssäkring. De tre triple play-tjänsterna, tv, bredband och telefoni kommer att använda den nya nätlösningen.

Com Hem hyr en optisk våglängd i Banverkets rikstäckande nät som kommer att nå alla orter där Com Hem idag levererar digitala tjänster, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Nätet byggs i tre separata ringar och ger full redundans för eventuella fiberbrott.

Som en del av den nya lösningen har Com Hem även slutit avtal med Alcatel som levererar backbone-routrar och Cisco som levererar de peering-routrar som behövs. För utbyte av internationell bredbandstrafik har ett avtal tecknats med Telia International Carrier. Com Hem har tidigare hyrt stamnätslösningen från Telias nätbolag Skanova.

www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_pageLabel=pub...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Inte hört någon officiell info om 100mbit från comhem. Det jag vet är att docsis 3.0 fortfarande verkar vara försenat och då kommer de troligen maximalt leverera 24/8 via docsis 2.0 tills docsis 3.0 blir klart.

Ser dessutom ut som att de regält kommer sänka priserna framöver iom sina snart kommande erbjudanden så en eventuell 100/10 tjänst eller vad det nu kommer bli lär inte kosta mer än 450kr.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

450 då kommer jag inte skaffa det , min familj klagar rwedan på 438 / månad för 20/20 som jagfår ut av mina 8/8 :S

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
450 då kommer jag inte skaffa det , min familj klagar rwedan på 438 / månad för 20/20 som jagfår ut av mina 8/8 :S

kan vi få ett TPtest av dina 20/20

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Koaxialkabeln klarar en viss specad frekvens. Hur mycket man kan pressa in i data per sekund, beror på vad man använder för teknik att överföra datan med (modulationssätt osv).

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas Epradius
Koaxialkabeln klarar en viss specad frekvens. Hur mycket man kan pressa in i data per sekund, beror på vad man använder för teknik att överföra datan med (modulationssätt osv).

precis, dessutom är det meningslöst o hetsa upp sig i vad koaxen klarar i teorin då varken befintlig eller kommande kabel modem standarder kommer ens i närheten av dessa siffror. Det är ung lika intressant o diskutera den nuvarande teoretiska gränsen som fiber klarar, vilket i jämnförelse hamna på ett par tio potenser över vad koax klarar.

Fiber/lan kommer troligen alltid vara överläset kabel modem både i pris/prestanda såsom i max kapacitet.

Permalänk

"Comhems vd, Gunnar Asp, lovar att erbjuda hd-tv till hösten och säger att bolaget ska öka kapaciteten till 24 eller 100 Mbit per sekund i sitt bredbandsnät."

Källa: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=558998&previou...

Skriven idag (12:e Juli 2006)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holyfieldddd
"Comhems vd, Gunnar Asp, lovar att erbjuda hd-tv till hösten och säger att bolaget ska öka kapaciteten till 24 eller 100 Mbit per sekund i sitt bredbandsnät."

Källa: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=558998&previou...

Skriven idag (12:e Juli 2006)

24 eller 100? Det är ju ganska så stor skillnad mellan de 2

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur jag ska göra nu..

Vi ska få "tre-hål" i väggen under September månad. Kommer dock bli utan internet ifrån 30 Juli. Jag funderar på vilket jag ska skaffa, telia eller comhem.

Ang, comhems uppgr till 24, blir det som med ADSL tro? 1Mbit upload.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Comhem, 95% säkrare att du får ut 8/1 och det är stabilare.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Inaktiv

mellan ADSL och Kabeltvmodem. Så väljer man klart kabeltvmodemet (comhem). Med adsl så är det ju alltid lotto hur hög hastighet man får.

Permalänk
Medlem

Men då står jag utan internet i ~2 mån. Aja, kanske värt det endå.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |