Permalänk
Medlem

Installera XP

jag köpte en Dell laptop förra året och det följde inte med någon cd med xp så man kunde installera om utan det låg en image på hdd så man skulle bränna ut till en cd,till mitt problem är att jag inte lyckades bränna ut någon cd så jag installerade med en kopia och som alla vet är det inte rätt

men nu har jag köpt en ny statonär dator kan man använda cd´n som var med till den och installera för jag har ju en riktig nyckel till min laptop eller hur kan man göra

//Svenna

Visa signatur

//
Svenna

Permalänk
Medlem

testa?

ja det lär gå så länge det är samma version av XP

Permalänk

Licensen som följde med din Dell-laptop är en OEM-licens, vilket innebär att den hör till datorn. Om datorn av någon anledning upphör att fungera får du inte överföra eller använda licensen på någon annan dator. Kort och gott.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk

haha bla bla.. hmm du kan bara bränna ut vilken xp image/iso som helst p använda din nyckwel till vilken dator som helst..

Visa signatur

Vista Ultimate x86 / xubuntu 8.04 |AMD 64 4800+ 2.5@3,0 | 2x2024mb pc6400 kingston hyperX | GF8600GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråden lite. : Funkar En OEM nyckel till alla OEM licenserade XP skivor? Ja fattar att det inte fungerar till en retail version men om man fixar en annan skiva? skulle det fungera då?

Visa signatur

LAN-------- >>>http://www.strikeoutlan.se

64 3000+, 1024 Ddr, ATI Radeon 9800pro

Permalänk
Medlem

jag har 3 st datorer med 3 st riktiga nycklar till men jag har bara 2 st cd skivor med den kan jag använda en av dom andra att installera på den som jag inte har någon cd till eller???

Visa signatur

//
Svenna

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

en OEM nyckel får bara användas till den datorn du köpte , ingen annan,
Znorx : det borde funka om du snor en annan oem skiva och kör din egna nyckel :)..

invader : mycke möjligt men det stridet mot deras regler och SweC's regler om diskussion kring piratkopiering osv..

Permalänk
Medlem

Jojo givet är det min egen OEM nyckel som står på burken. tack för svaret.

Visa signatur

LAN-------- >>>http://www.strikeoutlan.se

64 3000+, 1024 Ddr, ATI Radeon 9800pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ingen fara, kom mer än gärna hit igen om du får problem ;)..
det går som skrivet att låna en annan's oem skiva bara du kör din
alldeles egna lagliga oem nyckel

likadant gäller då retail skivor/nycklar

Permalänk
Medlem

Har nu installerat och jag behövde inte skriva in någon nyckel hur kommer det sig då

Visa signatur

//
Svenna

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

har du formaterat eller bara installerat ?.. kanske bara återställt den till originalskick ?? för då behövs det nämligen ingen nyckel, eller så e det så att den är integrerad ?

Permalänk
Medlem

Tycker det e rejält kasst att man inte får en riktig Xp skiva med vid nytt datorköp

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.