Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Jag vill bara starkt avråda alla att importera en PS3. Undantaget om man har garanti. Även att man kan leva med att inte se Blu-ray film i PAL. Slutligen att inte kunna köpa spel via PSN.

Vad gäller kvaliten på spel, så är de vi får oftast mest kompletta. Se bara på Japans version av Motorstorm...

Kommer mycket skoj via PSN, så risken är stor att man kommer vilja ha nått därifrån. Sen kanske man vill se PAL-film, om man t ex kommer över en 1080p HDTV... (you never know...)

Men har man råd, och vill prova PS3, för att sedan sälja och byta till en PAL, så är det en annan fråga. Annars råder jag till att tänka långsiktigt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Som sagt så kommer det en patch som fixar online funktionen när den släpps i mars. Och MP delen online hade jag klarat mig utan till mars om jag ska vara ärlig

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

Fast en PAL-patch kommer inte...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

ouch,tungt slag för dom som nu har importerat=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Som sagt, går ju fortfarande att sälja med vinst, så jag förstår dom som vill testa före våran release. Men att behålla den för gott kanske inte är så kul, man betalar ju ändå en viss del för Blu-ray, men om man struntar helt i PAL-film så gör man, det är ju upp till var och en...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Fast en PAL-patch kommer inte...

Skulle inte ps3 vara regionsfri, eller snackar du om blu-ray filmer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Skulle inte ps3 vara regionsfri, eller snackar du om blu-ray filmer?

han pratar om online möjligheterna och att kunna se PAL film.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Fast en PAL-patch kommer inte...

Stör inte mig direkt. BLA cdon.com importerar amerikanska filmer och även spelbutiken.se

Även PowerStore nere i malmö importerar amerikanska filmer. Sen är det även en bonus att filmerna är billigare där än i sverige.

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

Jo, om man inte gillar svensk sub så är det snarare en fördel. Bara så man inte glömmer det, menar jag. Lätt att förhasta sig om man blir ivrig, hehe!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Jo det har du rätt i

Glömde att inte alla tycker som jag

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

Trevligt med bilder som inte fungerar

Redan fått bevisat att Ragnar snackar skit så

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Trevligt med bilder som inte fungerar

Redan fått bevisat att Ragnar snackar skit så

Lägg ner, har sett bilderna. Mycket att bråka om?

Permalänk
Medlem

tror han var ute efter bilder på rainbow six. ragnar skulle fixa det hos sin polare

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jag tänker fortsätta "bråka" tills den där fanboyen visar bilderna på spelet som inte är färdigutvecklat

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Så iom. att jag köpte en amerikansk PS3 så kan inte jag ladda ner små arkadspel som Flow? Det finns inget sätt att kringgå det?

Grejen är också att jag köpte mitt PS3 från EB Games. Och jag köpte även med ett års garanti. Killen bakom disken sa då att garantin gäller internationellt så länge det finns ett EB Games där och det finns det ju i Sverige. Kan inte jag då dra dit och säga att jag har problem med mitt PS3 eller nåt så får jag ett nytt PAL PS3 från de? Det var det som var min plan så att säga.

Det där med Bluray är helt lugnt för min del för att jag föredrar att importera mina filmer men det med PSN fick mig att må dåligt. Men jag kan väl spela MP iaf.?

Finns det nån sajt där alla dessa detaljer står så jag kan läsa det själv? Jag hade sökt upp alla dessa onödiga frågor själv annars men jag sitter tyvärr på 56k så jag är smått handikappad..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Så iom. att jag köpte en amerikansk PS3 så kan inte jag ladda ner små arkadspel som Flow? Det finns inget sätt att kringgå det?

Grejen är också att jag köpte mitt PS3 från EB Games. Och jag köpte även med ett års garanti. Killen bakom disken sa då att garantin gäller internationellt så länge det finns ett EB Games där och det finns det ju i Sverige. Kan inte jag då dra dit och säga att jag har problem med mitt PS3 eller nåt så får jag ett nytt PAL PS3 från de? Det var det som var min plan så att säga.

Det där med Bluray är helt lugnt för min del för att jag föredrar att importera mina filmer men det med PSN fick mig att må dåligt. Men jag kan väl spela MP iaf.?

Finns det nån sajt där alla dessa detaljer står så jag kan läsa det själv? Jag hade sökt upp alla dessa onödiga frågor själv annars men jag sitter tyvärr på 56k så jag är smått handikappad..

Skaffa ett amerikanskt betalkort så ska det inte vara några problem. Lär väl inte vara så enkelt om du inte bor där, men om du har bekanta där kan det ju gå.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid sälja det, om inte din plan fungerar. Finns ju som sagt de som helt klart föredrar att importera film, tror inte det blir svårsålt bara för att PAL har släppts här...

Annars stämmer väl det sprucetwig säger?

Men hursomhelst så passa på att njuta istället för att oroa dig.

Det går ju säkert att byta till ett PAL utan större problem.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Vart kan man importera en Playstation 3 (60gb) billigast?

Gärna någon webbutik med bra referenser.

Permalänk
Avstängd

RagnarOhman: det har redan framkommit att du ens inte har ägt en PS3:a och att du kan köpa en PS3 med 2 kontroller och 9 spel, hmmm skulle inte tro det.

Du kunde ens inte svara på mina frågor om PS3:an nätverk och inte heller visa bilder på spelet R6:vegas som du påsått dig spela. Så varför skulle någon tro dig om att du kan köpa en för 7k med massa spel och 2 kontrollers?

Och så bra du pratade om den så skulle du knappast sälja den. så varför inte bara erkänna att du ens inte haft någon alls och inte har någon på gång heller förens den finns i sverige.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Jag hade främst tänkt att testa PS3:an, kan inte bara sitta och titta på alla filmer de gör mig galna

Men Ni grabbar som har koll på det här med regioner, borde inte det bli som med DVD spelare att man kan göra dem regionsfria?
Eller vad är det som gör skillnaden på NTSC och PAL?
Sedan nu om Ragnar inte har ägt någon PS3, stämmer det han säger om att det kommer en patch om jag inte lyckas sälja PS3:an med vinst?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
tror han var ute efter bilder på rainbow six. ragnar skulle fixa det hos sin polare

Vill ju inte vara den som är den, Men RSV till PS3 kommer väl inte förräns nångång 2007?

Permalänk

Säg vad ni vill jag har t.o.m filmat när jag spelar GTHD.

Tänk att folk kan vara så avundsjuka på andra att de sjunker så lågt genom att ignorera bilder och film ?

mBr: Det enda som har visats i denna tråd är att jag möjligen inte har spelat RB6. Sen ahr jag visat bilder och allting på att jag äger en PS3a. Jag kan t.o.m visa kvittot på den.

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Vill ju inte vara den som är den, Men RSV till PS3 kommer väl inte förräns nångång 2007?

Därför jag vill se de bilder Ragnar påstår han kan skaffa på spelet han spelat hos sin "kompis", som han påstått äger det.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Du ska få se dem. Jag postar dem så fort han kommer in på msn och han skickar bilderna till mig.

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Sötast

Droppa skitsnacket nu grabbar, det finns telefon msn eller pm eller vad i helvete ni vill, varför träffas ni inte på riktigt istället och fjantar där istället?

Gör oss andra en tjänst och lämna det utanför tråden tack?

Det var "Den NYA (av en anledning) Playstation 3-tråden"
Inte "HAHA HAN LJUGER JAG HAR RÄTT JAG HAR RÄTT" tråden.

Permalänk
Medlem

Håller med här faktiskt. Varför ska de bråka hela tiden?

Jag kan säga att jag har ebayat lite ikväll och skaffat mig WII och PS3 i samma auktion!

Hade lite pengar till övers så jag tänkte: Varför inte satsa på två bra konsoller?

Har spelat PS3 hos en polare och det är sjukt bra! Men WII verkar roligare när man är fler än två typ.

Vi får se om det blir ett bra köp !

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Håller med här faktiskt. Varför ska de bråka hela tiden?

Jag kan säga att jag har ebayat lite ikväll och skaffat mig WII och PS3 i samma auktion!

Hade lite pengar till övers så jag tänkte: Varför inte satsa på två bra konsoller?

Har spelat PS3 hos en polare och det är sjukt bra! Men WII verkar roligare när man är fler än två typ.

Vi får se om det blir ett bra köp !

Det är rätta takter grabben

Men verkade som min fråga försvann i ja ni vet, jag upprepar den:
"Kommer inte det bli som med DVD att man till slut kan göra Blu-Ray regionsfri?"

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RagnarOhman
Säg vad ni vill jag har t.o.m filmat när jag spelar GTHD.

Tänk att folk kan vara så avundsjuka på andra att de sjunker så lågt genom att ignorera bilder och film ?

mBr: Det enda som har visats i denna tråd är att jag möjligen inte har spelat RB6. Sen ahr jag visat bilder och allting på att jag äger en PS3a. Jag kan t.o.m visa kvittot på den.

Så du har inte spelat det? hmm du sa ju att du hade det och var väldigt påstridig med det, me nnu kan du visa kvitto på en konsoll du köpt via ebay? jag kan med skaffa kvitto från någon annan som köpt den varför inte bara droppa snacket och erkänna att du ljugit? Jag vill inte bråka eller tjafsa men när folk ljuger så uppenbart som du har gjort så kan jag tyvärr inte låta bli.

Jag håller med Allexz om att vi borde sluta tjafsa om detta.... nu vet jag att det komemr att komma komentarer där folk anklagar mig för att "bråka och trolla" Men det är jag van vid för så har det varit enda sedan jag skrev mitt första negativa inlägg om PS3 som dom inte gillar.

Och så fort jag skriver något ÄVEN att det är någon annan som "börjar" så får jag skulden för att jag inte tycker som dom, och att den andra tycker som dom så är det ok att skylla det på mig. Jag är van jag vet vad dom går för

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
MODERATOR LÅS TRÅDEN ELLER TA BORT OFFTOPIC INLÄGGEN!

Men skicka ett PM till en moderator då isåf. Herregud.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Det är rätta takter grabben

Men verkade som min fråga försvann i ja ni vet, jag upprepar den:
"Kommer inte det bli som med DVD att man till slut kan göra Blu-Ray regionsfri?"

Det har jag inte hört om. Men jag kan bekräfta det "Mister Ohman" har sagt är sant angående online MP funktionen.

Men jag tror inte de kommer att patcha DVD region grejset

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|