Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan mitt 360 ha slutat fungera redan efter en vecka?!

Permalänk
Medlem

Kan mitt 360 ha slutat fungera redan efter en vecka?!

Tjenare folk!

Jag beställde ett Xbox 360 bundle med Gears of War ifrån komplett på julafton.
Detta fick jag hem i onsdags förra veckan, och nu förfarar jag att dvd-spelaren i konsolen är sönder.

Detta problem uppstod för ca 30 minuter sedan medans jag satt och spelade för fullt. Mitt i banan jag var på kom det upp ett medelande på tvn i vilket det stod att skivan var skitig eller trasig och att jag borde rengöra skivan/kontakta support. Efter att ha startat om Xboxet testade jag igen - men icke.
Det enda som händer är att dvd-läsaren varvar upp skivan tre gånger och sedan så händer det inget mera. Efter att man stoppat i en skiva så brukar det vanligtvis komma upp alternativet "Play" längst ner på games sektionen i Xbox tray, men nu står det endast "Open tray".
Jag testade därefter att starta en dvd-film i konsolen, men samma sak hände - den varvade upp tre gånger och sedan...nada.

Jag kollade på Gears of War-skivan om det fanns några större repor på den, men endast ytterst små repor (sådana som uppstår när man torkar av skivan) syns.

Jag har heller inte rört konsollen under tiden den varit igång och den har sedan jag packade upp den legat ner horisontellt.

Är det någon som vet vad som är problemet? Jag har inte kontaktat vare sig komplett.nu eller Microsoft Sverige, utan hör istället med er här om råd.

/Chopha

Permalänk
Medlem

det låter som dvdläsaren är paj, kontakta komplett.se kundtjänst vilka brukar vara mycket trevliga och kompetenta. Jag skulle tro att de sköter all nödvändig kontakt med Microsoft.
lycka till

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

ha en vecka är ingenting jag har läst om 360 som varat i minuter.. verkar nog som läsaren har pajat ja tyvärr.

Permalänk
Medlem

Fy fan va risigt...
Jag tackar för svaren dock!

/Chopha

Permalänk
Inaktiv

Hände för mig också 2 dagar innan dead on arival tiden gick ut fick en helt ny låda... från webhallen, väldigt bra imo.

Permalänk
Medlem

Alltid trist att vara den som får ett måndagsexemplar. :'( Det kunde varit värre, det kunde varit jag. ;P Hoppas att det löser sig snabbt och smidigt för dig.

Permalänk
Medlem

Testa bara att sätta in en DVD film ganska snabbt. Tvivlar dock att det är fel på Gears of War Skivan men skadar inte att testa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Kontakta komplett bara, de brukar vara väldigt bra när det gäller att få nya grejjer o sånt. Snabba också

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Testa bara att sätta in en DVD film ganska snabbt. Tvivlar dock att det är fel på Gears of War Skivan men skadar inte att testa.

Citat:

Jag testade därefter att starta en dvd-film i konsolen, men samma sak hände - den varvade upp tre gånger och sedan...nada.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren och det visade intresset.
Jag kontaktade komplett idag och efter att enligt hänvisning talat med Microsoft först, så fick skickade jag tillbaka konsolen idag via uthämtningsstället här i stockholm. När jag får tillbaka det får vi se, men antagligen i mitten på nästa vecka.

Eftersom felet uppstod inom en månads tid ifrån köptillfället, så beblandar sig Microsoft sig inte i problemet eftersom man enligt konsumentköpslagen har rätt till en ny produkt ifrån butiken. Har en månad gått berättade de, så kommer Microsoft personligen hem till en och hämtar maskinen för reparation.
Dock tar det ca tre veckor för maskinen att bli reparerad då den skickas till Tyskland, vilket är skönt att få slippa.

/Chopha