Permalänk
Medlem

lite fråger

Idag när jag skulle ta bort kylaren från processorn så lossa jag den.Men de går lixom inte att dra bort den den sitter typ fast i processorn..Ska den göra de??

Men sen när de inte gick så skulle jag spänna fast den igen.Då tryckte jag till på båda sidorna så att den där aluminium grejen sitter fast..Men jag kan inte tycka ner spaken riktigt..Gör de nått om den inte är i tryckt?

Jag vill att ni där ute ska länka program som testar tex så att processorn är stabil och funkar utmärkt..Jag vill ha de till minnerna,processorn,hdd,moderkortet.....

sen undrar jag om dom här temperaturena kan stämma med orginal kylning på en amd 3700+ san diego
cpu:34grader
cpu diod:42grader (vad är cpu diod för nått?)

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

föst så borde du försöka få bort CPUn från kylaren.
Försök at "snurra" lite på processorn och dra loss den eller dra ut CPUn till kanten på kylningen.

Hoppas att det löser dina problem

Permalänk
Medlem

asså jag får inte bort kylaren från själva moderkortet...När jag har kopplat lås den så sitter den fortfarande som att den är limad...Är det bara att dra lr??

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

lätta lite på spaken som håller prosessorn och ta ut hela prosessorn med kylaren, då kan du trycka lite lätt på den i sidled och vicka fram å tillbaka så ska den låssna

Permalänk
Medlem

jag menar så här..Kylaren sitter fast i processorn,processorn sitter fast i moderkortet..Hur ska jag då få bort kylaren+processorn?om jag dra så går de väll sönder?

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benadam
lätta lite på spaken som håller prosessorn och ta ut hela prosessorn med kylaren, då kan du trycka lite lätt på den i sidled och vicka fram å tillbaka så ska den låssna

skulle testa det här alternativet men väldigt försiktigt
om du inte kommer åt spaken så försök peta med något på spaken men inte metall utan en plasbit typ en penna liknande

Visa signatur

Evga, q9650