Permalänk
Medlem

64MB eller 128MB?

Hej

Hittade ett grafikort nyligen på jobbet som låg "slängt", jag har satt i det i datorn och fått fram information GeForce 4 ti4200

Jag undrar är det 64MB eller 128MB, jag ser det inte någonstans.

Permalänk
Avstängd

det är säkert 128mb minne på det kortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
det är säkert 128mb minne på det kortet

Det är inte alls säkert.
Kolla i riva tuner.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
Det är inte alls säkert.
Kolla i riva tuner.

Aja 90% chans att det är 128mb minne. Alla mina GeForce 4TI har haft 128mb minne. Fast det kan ju variera

Permalänk

Peter, jag vet inte hur du upskattar dina 90%
med tanke på hur billiga 64mb-korten var ett tag så bör de ha varit riktigt populära (jag har ett)
i detta fallet är det iaf klart ett "vi kan inte svara säkert på din fråga, du får kolla med program"-svar

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Ok tack.

ska ladda ner Riva turner och se.

Testade Riva turner nu och det visade sig vara 128bit NV25 med 64MB DDR minne.

Permalänk
Medlem

Min kompis kör med sånt.
Det är 128mb minne

Permalänk
Medlem

Din kompis minne eller mitt?

Av det jag förstog så är mitt ett 64MB, eller?

Permalänk

old - lita på riva tuner, du har 64MB

både 64 mb och 128mb versioner tillverkades
enligt den ursprungliga nVidia rekomendationen/specifikationen (som jag har för mig nästan bara Albatron följde) så skulle 64mb verionen ha 500MHz minneshastighet och 128mb skulle köra på 444MHz, de flesta tillverkare körde med 500 även på 128MB-versionen
sedan fanns ju "super"-versionerna med snabbare minne, och jag har för mig att det även fanns dom som hade ti4600-PCB
ett otal olika versioner allt som allt

oavsett hur stort minne det är på ditt kort så tror jag inte du kommer använda det till något så krävande att de 64MB kommer spela någon stor roll

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

det har dock en buss på 128 det var ett fin fint kort när det kom

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Avstängd

Men ska det inte stå i början (när man startar upp datorn) hur mycket video minne kortet har. Det gjorde det på mina 4200TI som ja hade

Permalänk
Medlem

jag ahr ett ti 4200 och det har 64 minne, men det kan lika gärna ha 128, det brukar stå när du startar datorn,den första texten som kmr upp.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Mitt Creative GF Ti4200 har 64mb minne.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.