Ni som spelar mycket, idrottar/tränar ni också?

Permalänk
Medlem

Bandy och Motocross.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Spelade innabandy på högnivå och har p.g.a. lumpen mm ett brake i det. Gymmar också mycket men har inte kunnat tränat sedan sommaren p.g.a. en skada i axeln, en muskelbristing där jag fick som orination av läkaren att vila och själv känna när jag kan träna.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Har haft praktikplatser ganska långt ut mot kanterna i stan som tagit 40-50 minuter att gå (har ej cykel) varje vardag samt att man jobbade. Jag skulle behöva röra mig mycket mer då jag märkt att kilona har ökat för mycket, väger runt 100kg just nu, men jag är ganska stor i övrigt också. Jag ska ligga runt 75-80 kg

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Tar en promenad varje dag

'En promenad om dagen håller päronen borta'

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Tränar handboll två gånger i veckan plus matcher

Permalänk
Medlem

Styrketräning 5 dar i veckan:)..Skulle fan inte klara av å sitta still annars

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Gym 5 dagar i veckan försöker avsluta minst 2pass/vecka med 20-30 minuter på band eller cykel.

Har gått upp 3kg de senaste 2-3månaderna

Permalänk
Medlem

Motionerar inte ett skit.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -TAGII
woah!

Du kommer ju träna sönder dig själv om du fotrstätter sådär!

styrketräning räcker gott och väl att bara köra 2-3 ggr i veckan om man gör det rätt.. 5 ggr i veckan plus 3 ggr innebandy e bara inte bra.

VILA ÄR A OCH O FÖR HÅRD TRÄNING! tänk på det!

// Ett litet tips från en f.d söndertränad idrottare

Vid det här laget har väl redan någon sagt det? Men pallar inte läsa igenom 3 sidor bara för att kolla det :/.

Men aye. Tänk på att han kanske tränar olika muskelgrupper? På det sättet vilar ju andra muskler medan han tränar andra

*edit: Tränar själv Kampsport( Thai Boxning ) och gymmar lite lätt hemma.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Är uppe klockan 05.15 och drar ut o springer innan skoldagen
Det tar emot ibland men det är ganska skönt när man väl är ute.
Kan tilllägga att jag går o sover vid 7-8 så att man orkar komma upp, sen ska man cykla till skolan oxo (6km) och ibland är man ute o spelar fotboll, förut va det mer men så sluta tränaren för mitt lag och det fanns ingen annan så det sket sig

Jag fattar ibland inte hur folk orkar gymma efter en hel dag i skolan 8-16!
och sen endå ha kraft till att gymma 1-2 timmar (jag avgudar er )

Permalänk

motion är farligt har jag hört. hur ska folk se att man är en datornörd om man är vältränad?

Permalänk
Medlem

skulle vilja ha ett till alternativ i omröstningen:
Nej, jag idrottar inte, men har ett jobb som är såpass fysiskt krävande att det inte finns någon anledning (förutom social) att träna :>

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk

Spelar basket och gymmar lite då och då

Permalänk
Hedersmedlem

Från att sitta vid datorn 8-15 (skola) för att sen komma hem vid 16 till datorn och sitta där till midnatt. Så har jag börjat styrketräna x antal gånger i veckan. Det har gett fina resultat, tappat mer än 22kg sen mitten av Juni. Har ju även ökat på styrkesidan.

Permalänk
Hedersmedlem

Styrketränar 2-4 gånger i veckan, ungefär 1 timme var. Kör ensam och kan inte köra tillsammans med kompisar då det inte blir "seriöst" så att säga. Alla är ju olika men jag verkar vara hyfsat ensam med att gilla att gymma ensam.

Har tidigare fått musarm och tränar jag inte på 2-3 veckor börjar det värka i högeraxel vilket är en enormt bra sporre till att verkligen åka till gymmet och träna (restid 3 timmar atm), men det gör jag iaf. Tränar jag inte ökar jag i vikt också då jag inte har något stopp i min mage (blir nästan aldrig mätt, oavsett hur mkt jag äter).

Vill träna kondition men det är så förbannat tråkigt tyvärr, så brukar bara värma upp 5-10 minuter på roddmaskinen innan jag styrketränar.

Sedan blir det ungefär 1 gång i veckan jag går ut och dansar, vilket är rätt bra träning för konditionen skulle jag tro.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

PacMan, är det så pass långt till närmaste gym? Det är lite synd faktiskt, för det är ju en faktor som kan få en att stå över ett träningspass eller två.

På sommaren är det ett ypperligt tillfälle att träna kondition, mp3 + springa är kanon. Långt, sakta.. kort, snabbt och kontinuerligt. Springer själv ca 3km ca 4ggr i veckan, och det räcker för mig. Dessutom är det ju utan avsaknad till anläggning, bara hitta något lämpligt spår och skaffa sig ett par rejäla dojjor så man undgår alla hemska skador som kan uppstå.

Nu står jag dock inför dilemmat hur jag ska göra nu när det snart är vitt och halt på marken, för att springa på löpband är bland det värsta jag vet. Blir nog till att öka på styrketräningen

Dansa är bra Mycket roligt också.

Permalänk
Medlem

Ändra gärna topic till "...tränar ni också?". Ser mycket bättre ut 8)

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Permalänk

Styrketränar 7 gånger i veckan. Det blir en situp per dag när man stiger ur sängen.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Styrketränar 2-4 gånger i veckan, ungefär 1 timme var. Kör ensam och kan inte köra tillsammans med kompisar då det inte blir "seriöst" så att säga. Alla är ju olika men jag verkar vara hyfsat ensam med att gilla att gymma ensam.

Har tidigare fått musarm och tränar jag inte på 2-3 veckor börjar det värka i högeraxel vilket är en enormt bra sporre till att verkligen åka till gymmet och träna (restid 3 timmar atm), men det gör jag iaf. Tränar jag inte ökar jag i vikt också då jag inte har något stopp i min mage (blir nästan aldrig mätt, oavsett hur mkt jag äter).

Vill träna kondition men det är så förbannat tråkigt tyvärr, så brukar bara värma upp 5-10 minuter på roddmaskinen innan jag styrketränar.

Sedan blir det ungefär 1 gång i veckan jag går ut och dansar, vilket är rätt bra träning för konditionen skulle jag tro.

får oxå ont i min stackar axel när jag inte tränar, då jag har ett fysiskt arbete. du är nog INTE ensam om att gilla att gymma ensam känner 3 som gillar det + mig själv oxå.
fast nu börjar mina handleder kännas slitna, dags att skaffa de där hand tränar sakerna då...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tja...vardagsmotion cyklar 5km till tåget, 5km hem på eftermiddagen. Annars så tränar jag kung fu 3 dar i veckan. Utöver den träningen så blir det ibland löpning och gym.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Tränar på gym 3-5 ggr i veckan, sen 8-10 år tillbaka, sedan jag slutade i brottning, som jag tillbringade 5-6 dar i veckan då, va tvungen o hålla "matchvikt" mm... rätt skönt när man kan bestäma när, och hur mycket man vill träna nu:P... kan tillägas att det är vanlig styrketräning jag tränar, ingen bodybuildning eller styrkelyft... men man har ju pressat upp 130 i bänk en gång i tiden(Riktigt lyft, inget studsande, och rumpan ibänken, och med en sekunkds stopp i bottenläget;)), och dragit 230 i mark, och 190 i knäböj, med en kroppsvikt på 79 kg
Men nu har jag inte kunnat köra riktiga mark/knäböj på 2 år, pga av ett komplicerat ben/fotledsbrott jag fick när jag åkte offpist... Benet fastnade i en stenklycka, och det blev en spriralfraktur strax nedanför knät, ner till-genom fotleden... och benet gick helt av på 3 ställen...:/

Vet inte hur det är att skada sig så har bar abrutit tummen. (kryss) Har brutit armen vid armbågen på 2 stycken i brottning dock. balansgrepp med nån snurr i^^ de satte ner handen mattan tror jag sen fortsatte det vrida och böjja eller nåt.. Blev ungefär samma fraktur på båda de personerna iaf:/ Va väl inte mer än 14 då men den ena har nästan full rörlighet igen. Den andra har jag aldrig sett efter:P skruvar o så blev det iaf:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Skumma genom tråden, är det bara jag som spelar ishockey här på swec?

Permalänk

Åker hissen varje dag i stort sätt, det måste räknas? Det är ju till 12:e våningen och allt.

Andra hobbies? Pluggar spelutveckling så det är ju inte så stor skillnad antar jag

Permalänk
Medlem

Jag dansar 6-7 timmar (mer eller mindre) i sträck ungefär en gång om helgen, rave is das shiet

sen går jag hem från skolan, uppför skitjobbiga backar, ofta med ryggsäcken full av mat & div från ICA.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Gymmar 2 timmar varje dag + amerikansk fotboll 2 ggr i veckan.
Nördar resten av tiden hemma.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av philipabcq
Gymmar 2 timmar varje dag + amerikansk fotboll 2 ggr i veckan.
Nördar resten av tiden hemma.

Studerar du i usa? Eller går det verkligen träna Amerikansk fotboll i svergie? ^^ Datanörd och Rugybyspelare"hurmannustavardet"

Permalänk
Medlem

oj vad alla tränar
jag springer/joggar ca 30min eller mer 2ggr i veckan, men då har jag iof fortfarande 2ggr 60min pass idrott på gymnasiet fortfarande...
lite armhävningar blir det ju lite då och då oxå

det är dock en bit till någon "rolig" sport (typ boxning eldyl) så det känns inte så kul att spendera halva tiden på bussen och andra halvan träna (bor i skogen)
blir kanske mer när jag flyttar (tänkt så iaf )

edit: anser dock inte att jag "tränar"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Studerar du i usa? Eller går det verkligen träna Amerikansk fotboll i svergie? ^^ Datanörd och Rugybyspelare"hurmannustavardet"

Finns många föreningar i sverige som sysslar med det riktigt skoj faktiskt men kan kännas ibland lite för mycket ^^,

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Nej för fan! Jag är fet som ett svin och har dålig motion!
Ska dock börja träna snart, då blir det seriöst, 5 gånger i veckan.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)