Permalänk
Medlem

Hörlurar....

Vad använder ni för hörlurar till er N73?

Jag vill helst ha ett par "in ear" hörlurar med bra bas men inte så att basen förstör allt annat... Helst vill jag att sladden ska vara kort, eftersom jag köpt HS-20 paketet med fjärrkontrollen (som för övrigt känns jävligt plastig).

Har kollat på dessa:

Creative Hörlurar EP630 http://www.webhallen.com/prod.php?id=42380

Sony Hörlurar MDR-EX71 http://www.webhallen.com/prod.php?id=33563

Sennheiser Hörlurar CX300 http://www.webhallen.com/prod.php?id=65118

Nån som vet om nån av dessa är nåt att ha?

Det får MAX kosta 400kr.

Permalänk
Medlem

vet ej men ja funderar på Koss da plug eller vad den heter. någon som vet om den ger feting bas? ska visst ha världsrekord i o återge bas. fast tycker dock att de är dåligt med bas oavsett hörlurar ändå, för testade med mina Philips HP890 hörlurar som klarar fett me bas men de var rät dåligt ljud i telefonen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Koss Spark Plug ger mkt bas, men jag har hört själv och läst att basen är för hög. Resten är inte så himla bra. Men det är sant det du säger, testade hörlurarna som man får med till W810i (vilket jag tycker var bra till W810an) på N73an, tyckte inte ljudet var lika bra alls. Man får väl ställa in EQ osv.

Förresten, vet du eller nån ifall det finns nå bättre program till att spela upp låtarna istället för det som medföljer (N73 ME)??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiG-GiB
Koss Spark Plug ger mkt bas, men jag har hört själv och läst att basen är för hög. Resten är inte så himla bra. Men det är sant det du säger, testade hörlurarna som man får med till W810i (vilket jag tycker var bra till W810an) på N73an, tyckte inte ljudet var lika bra alls. Man får väl ställa in EQ osv.

Förresten, vet du eller nån ifall det finns nå bättre program till att spela upp låtarna istället för det som medföljer (N73 ME)??

Jag använder dom som nämndes här- MDR-EX71/B och dom ger ett mycket klart ljud och supertung bas! Om man vill ha mindre bas så är det bara att dra ner på EQ:n och/eller koppla bort loudnessfunktionen i sin N73ME. Men basen är inte störande i dessa lurar och går som sagt att tona ner om man vill. Jag kan varmt rekommendera dessa!

Det ska finnas mp3-spelarprogram till symbiantelefoner men jag har ingen koll där. Tycker att ME:s program duger jättebra där.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

de gör inget att basen är för hög, hellre för mycke bas än för lite. så jag köper nog Koss.

( någon som vet hur man gör en tråd där man kan rösta på olika alternativ? )

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
de gör inget att basen är för hög, hellre för mycke bas än för lite. så jag köper nog Koss.

( någon som vet hur man gör en tråd där man kan rösta på olika alternativ? )

Skriv ny tråd > längst ner har du "ja skapa omröstning"

Permalänk
Medlem

Är intresserad av att köpa Music edition av denna lur, nån som vet vad det är för lurar som medföljer? Är dom nåt att ha eller?

Mvh
matte

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Är intresserad av att köpa Music edition av denna lur, nån som vet vad det är för lurar som medföljer? Är dom nåt att ha eller?

Mvh
matte

Tydligen skiljer det från butik till butik.
T ex katshing skickar med stereoheadset HS-23 medans tbh.se (ja nästan alla andra) skickar med Headset HS-28.

Permalänk
Medlem

Vilka är och föredra då?

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Vilka är och föredra då?

Jag vet faktiskt inte, då jag inte har någon av dem (har inte ens mobilen).

HS-28

HS-23

Permalänk
Medlem

Hörlurarna som följer med är skit... ett tips är att köpa ett par själv för att få bättre ljud.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Kan man byta till valfria lurar med dom headseten som medföljer tro?

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samel89
för att få bort teman från telefonen får du gå in på meny-->verktyg--->progr.hanterng.

där får du leta upp temat å sen avinstallera

Det fungerade inte i mitt fall eftersom de inte fanns med i listan.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga dig en grej Papphammar och alla ni andra som har N73/N73ME. Vad tycker ni om ljudNIVÅN???

Jag testade idag 3 olika hörlurar, Sony MDR-EX71, CX300 och Koss Sporta. Ljudet blev mycket bättre med dessa hörlurar, fast ljudnivån var fortfarande väldigt låg enligt mig. Jag hade Loudness på och Stereoutvidning (testade båda av och på). Finns det inget sätt att höja ljudnivån? Typ på iPod kunde man ju "cappa" den eller nåt sånt, så ljudnivån blev högre... ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Kan man byta till valfria lurar med dom headseten som medföljer tro?

Ej på hs-23 men på hs-28 kan du...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiG-GiB
Måste bara fråga dig en grej Papphammar och alla ni andra som har N73/N73ME. Vad tycker ni om ljudNIVÅN???

Jag testade idag 3 olika hörlurar, Sony MDR-EX71, CX300 och Koss Sporta. Ljudet blev mycket bättre med dessa hörlurar, fast ljudnivån var fortfarande väldigt låg enligt mig. Jag hade Loudness på och Stereoutvidning (testade båda av och på). Finns det inget sätt att höja ljudnivån? Typ på iPod kunde man ju "cappa" den eller nåt sånt, så ljudnivån blev högre... ?

Mja ljudnivån kunde gärna vara 10% högre. Men man kan inte begära allt. För övrigt så låter det kanon i mina sonylurar. Jag använder loudnessfunktionen och i EQ-inställnigarna använder jag mycket bas men inte så mycket mellanregister. Stereoutvidgningen blir jobbig att lyssna på i luraran i längden enligt mej. Dock kan den funktionen vara mycket användbar om man använder sin lur som "bergsprängare" och lyssnar i högtalarna(placera telefonen på tvären). Då ska man nog inte ha luren precis intill skallen utan placerad på lite avstånd så att man kan höra stereoeffekterna.

Vill man få ut så mycket ljud som möjligt så får man förutom att dra på loudness, höja alla nivåer i EQ:n. Men det låter nog inget vidare i längden.

Kom ihåg att ljudnivån kan variera mycket mellan olika mp3-rippningar och mellan olika cd-skivor! Jag tycker mej märka att äldre cd-skivor(inspelningar) låter lite klenare.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
N73 new Firmware 3.0649.0.0.1

some of the improvements:

menus are faster
no bold font in standby screen
more startup ram

not for Music Edition

Tack för det, nu har jag äntligen blivit av med ME som jag aldrig riktigt trivdes med.

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

Märker man nån skillnad i menyerna med den nya firmwaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaff
Märker man nån skillnad i menyerna med den nya firmwaren?

nja, njo.. lite snabbare är dom nog tycker jag.

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

Förösker uppgradera mjukvaran i min lur med nokia update men den stannar på detecting your phone, den hittar inge men den säger inte att det inte hittar någe heller.

Någe steg jag missat tro? Gjort precis som det står.

Permalänk
Medlem

Hrmm det verkar finnas en ny programvara när jag tryckte in min lur så hittade den... jag kör med ME mjukvara fast med "original" produktkoden.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag antar att frågan redan har behandlats, (ett antal gånger?) hittar dock inget svar efteersom jag inte har orkat bläddra igeom hela tråden... Men behöver lite hjälp angående wallpapers. Om jag gör en bild som är 240*320 i datorn, för över den via BT till telefonen, och säger att jag vill använda den som bakrundsbild, så blir bilden mindre än skrivbordet. Likaså om man tar ett vanligt foto som wallpapers. Hur gör jag för att få bilden till hela skärmen?

Visa signatur

Don't miss the donut by looking through the hole

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hrmm det verkar finnas en ny programvara när jag tryckte in min lur så hittade den... jag kör med ME mjukvara fast med "original" produktkoden.

du har alltså inte en "riktig" ME, men har flashat till en sådan, o sen ändrat tillbaka till den orginalkod du hade? för i så fall så kommer den ju säga att det finns en ny, fast det igentligen bara är den "vanliga" versionen som den nu ser som ny, fast det inte är nyare, utan bara en annan version.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
du har alltså inte en "riktig" ME, men har flashat till en sådan, o sen ändrat tillbaka till den orginalkod du hade? för i så fall så kommer den ju säga att det finns en ny, fast det igentligen bara är den "vanliga" versionen som den nu ser som ny, fast det inte är nyare, utan bara en annan version.

Nope, direkt när jag flashade till ME för några månader sedan så testade jag att leta efter ny mjukvara men den hittade inget.... får väl testa tillbaka till ME produkkoden och se om dem har släppt något till ME också.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rava
Jag antar att frågan redan har behandlats, (ett antal gånger?) hittar dock inget svar efteersom jag inte har orkat bläddra igeom hela tråden... Men behöver lite hjälp angående wallpapers. Om jag gör en bild som är 240*320 i datorn, för över den via BT till telefonen, och säger att jag vill använda den som bakrundsbild, så blir bilden mindre än skrivbordet. Likaså om man tar ett vanligt foto som wallpapers. Hur gör jag för att få bilden till hela skärmen?

Man måste göra en theme med bilden som bakgrundsbild tror jag. Ganska illa..

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

VARNING!!!!! Flasha inte om :S... gjorde det precis och förlorade ME nu har jag den "vanliga" mjukvaran fastän jag har ME koden...
fasen vill ha tillbaks ME

Har denna versionen nu

V 3.0649.0.0.1
30-11-2006

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

säker på att du har ME koden? du ändrade alltså till den innan du flashade? för jag flashade min vanliga N73 till en ME för bara en 4 dagar sen eller nått o det funkade då utmärkt. sen ändrade jag tillbaka till orginalkoden, så skulle ja koppla in den nu o söka, så skulle den säga att det finns en ny, men igentligen äre inte en ny, utan den tror att min ME mjukvara är en gammal, o vill lägga in den "nya" vanliga mjukvaran.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
säker på att du har ME koden? du ändrade alltså till den innan du flashade? för jag flashade min vanliga N73 till en ME för bara en 4 dagar sen eller nått o det funkade då utmärkt. sen ändrade jag tillbaka till orginalkoden, så skulle ja koppla in den nu o söka, så skulle den säga att det finns en ny, men igentligen äre inte en ny, utan den tror att min ME mjukvara är en gammal, o vill lägga in den "nya" vanliga mjukvaran.

Japp jag har ME koden :/, jag tror att den vanliga mjukvaran är nyare än ME så därför vägrar den flasha... ME mjukvaran kom 30-10-2006 och den som jag har nu är ju 30-11-2006

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

3 telefonernahar fortfarande inte fått ngn update....
ngn som vet när de kommer?
Sen tänkte jag fråga om hur man ser vilken version man har på telefonen typ *#blablabla# men glömt va de var

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Vad är det för snack om att flasha sin N73 till ME?

Har en N73 och skulle gärna vilja veta mer!!!

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq