Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Får upp hand-pekaren på sängen men kan inte göra nåt. Varken klicka in på den eller använda nåt på den.

Dagboken...

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Dagboken...

Sa att jag hade pinnen.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Sa att jag hade pinnen.

Justefan...man får ju den av sängen. Aja, du är inte långt från att klara rummet iaf hehe.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk

Kan inte göra nåt. Har testat allt.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

ok.. kommer fan inte förbi dörren..
16752*7 är vad jag får det till :/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat i badrummet, har kombinerat vissa prylar men inget hjälper. Verkar som om jag saknar något (tom plats till höger om tändaren i listan). En hint, någon?

edit: Hm, nu startade jag om för att fixa badrummet på ett annat sätt. Men när jag kommer till rum 3 så är allt välordnat och vackert, förut var det annorlunda minsann.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också fastnat på 3:e rummet. Har Nyckel, pinne, dagbok och nål. Testat allt som går att testa men inget fungerar. Tror det har något med bollen att göra eller radion, men inget fungerar. Lite hjälp?

Edit: Klarade det Sista rummet var det lättaste ju!

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Medlem

där sitter jag med fast :).. tog ett bra tag innan jag kom på att man kunde close-up'a radion, men det gjorde ingen skillnad

Edit: ey, nu när jag kom tillbaka till rum 3 såg det annorlunda ut

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rIt4rD
där sitter jag med fast :).. tog ett bra tag innan jag kom på att man kunde close-up'a radion, men det gjorde ingen skillnad

Edit: ey, nu när jag kom tillbaka till rum 3 såg det annorlunda ut

Tänk, Fågel, fisk eller mittemellan..: Fågel! När du ser radion och tavlan

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

haha lol nu klarade jag det ^^

Edit: klarade sista rummet nu också

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Medlem

"Hello son! We have no strong feelings about your return or what so ever."

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Jag är tondöv så jag kommer inte förbi först rummet >.<. Någon som kan vara snäll och ge mig koden? efter många försök har jag kommit fram till detta: 1675 och inget annat..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
edit: Hm, nu startade jag om för att fixa badrummet på ett annat sätt. Men när jag kommer till rum 3 så är allt välordnat och vackert, förut var det annorlunda minsann.

Samma här nu

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

"See you in heaven Son! Love, kiss and hugg. Mom, Dad & Jacob"

Hur många olika sätt finns det?

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Hedersmedlem

Hey son... or Grandpa .... or eh

Trevligt litet spel.

Permalänk

Det var på tiden.

"Hello son! We have no strong feelings about your return what so ever."

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr inte fatta vilka siffror det ska vara från bandet... har ett uselt "ljudminne"...

Permalänk

Koden är: 1675347, vill jag minnas.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Koden är: 1675347, vill jag minnas.

Tack så mycket

Edit: klarade det nu också, spelade det två gånger och fick olika slut-texter jag med.

Har en liten sak att klaga på, när man hittar sladden till datorn står det att det är en "power outlet" men det betyder ju uttag och r den som sitter på väggen. Borde stå att man hittat en "power cord"

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hi son welcome back.
Mum, dad and Jack.

Diggade att man både kunnde döda killen som satt på bandspelaren eller ge honom en morot.

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk

Tänkte bara dra en liten uppdatering.

I söndags fick jag ett meddelande från administratören på en server på universitetet där spelet ligger. Han undrade vad det var som låg på min användare, eftersom det höll på att sänka servern. Då det enda jag har där är spelet kollade jag in besöksräknaren (som en veckan innan låg på ca 600).

Räknaren visade på 32768 besök.

Räknaren hade dock slagit i taket (cint har ett max på 32768 i asp), men när jag fick igång den igen så ökade den med ~100 besök per minut.

Började sedan googla, och det visade sig att natten mot lördagen hade det postats på en japansk site, och räknaren hade 12 timmar senare slagit i taket.

Hittils har spelet haft över 200.000 besökare, och även om den värsta rushen verkar vara över så ligger besökarantalet fortfarande över 12.000 dagligen.

Permalänk
Medlem

Klar..Jävla roligt spel faktiskt!

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag drar upp tråden igen, men jag blev imponerad av hur många olika slut det har och att ens handlingar verkar påverka hur det går. Har dock aldrig lyckats klara det sunkiga badrummet, och fan vad rädd jag blev när råttan hemsökte mig.

Men till frågan då, hur många slut finns det och påverkas det av spelandet?

Permalänk
Medlem

"Hey son, or.. Grandpa.. or.. eh." fick jag, roligt men lite kort spel.

Märkte bara två buggar..
1) Kofoten gick att lägga på dörren, och sen fastnade den där och låg kvar på skärmen fast man roterade bilden.
2) Dunken med aceton ligger kvar i lådan efter att man plockat upp den, men den försvinner efter nån tiondels sekund varje gång man öppnar lådan så man kan bara plocka upp den en gång.

Ett par olika bilder:

Edit: Tog ett par bilder på ansiktena oxå

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

hur fan kommer man ut ur första rummet?

EDIT: Nu har jag problem i barnkammaren.. Står ju att det skall vara något ovanför "the curtain". Men komme rinte åt det. Hade nålen, tills jag använde den på ballongen eller vad det nu var. Dokboken och nyckel

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Läs dagboken så bör du komma vidare

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

fattar inte vad dagboken menar. har ju hittat sängen och vart den är trasig

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

fattar inte heller vad dagboken menar

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

OK.... Spoiler kommer HÄR till dagboks ledtråden.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

kom igen nu grabbar!
tänk lite!

/ En av utvecklarna bakom spelet