LG planerar lansera kombinerad hd dvd/blu ray-enhet

Permalänk
Melding Plague

LG planerar lansera kombinerad hd dvd/blu ray-enhet

Som bekant pågår kampen om vilket av hd dvd och blu ray som skall bli framtidens media för högupplöst video. LG:s senaste drag i formatkriget heter BH100 och är en stationär enhet som klarar av att spela upp båda formaten.

Läs nyheten: LG planerar lansera kombinerad hd dvd/blu ray-enhet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom la väl ner detta projekt nydligen då dom var rädda att bli stämda. Den stödde inte HDi och därför fick dom inte kalla den HD-DVD spelare eller något.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Detta lär inte vara det sista vi ser av spelare som klarar båda formaten. Det kommer sluta som dvd+ och dvd- antar jag. Skönt det iaf

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Fast på DVD fronten fast det bara ett "färdigt format för film" om jag inte missat nåt? Det är ju faktiskt viss skillnad.

Permalänk
Medlem

Bluray och HD DVD är dödsdömda.. billiga flash-minnen alternativt internet-distribution är framtiden..

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk

rezuth: Nej det är inte nerlagt, men de får inte licens iom att den inte stödjer HDi.

pellen: Nej det hoppas jag verkligen inte att båda formaten stannar. Jag tar hellre HD DVD än att båda stannar.

NickeZ: Det är de verkligen inte på ett bra tag.. det dröjer länge innan vi kan se 50GB flashminnen till samma priser som en plastskiva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeZ
Bluray och HD DVD är dödsdömda.. billiga flash-minnen alternativt internet-distribution är framtiden..

inte än, men ett möjligt scenario sen när nästa generation skivor kommer om sisodär 10år.

Permalänk