Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel släpper prestandatest

Permalänk
Melding Plague

Intel släpper prestandatest

Intel har i samarbetet med Futuremark släppt ett prestandatest som visar fördelen med processorer som har flera kärnor. Prestandatestet heter Ice Storm Fighters och använder datorsystem med flera kärnor för att bland annat beräkna ai, fysik, dekalmodeller och mycket annat.

Läs nyheten: Intel släpper prestandatest

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Konstigt att det inte funkar med AMD då;/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Och enligt J. Carmack är sån här typ av programering lönlös och slöseri med tid... </sarkasm>

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Undrar vad nästa "hur många poäng får ni" tråd kommer handla om??:P

Permalänk

Det kommer alltså inte att funka med Pentium D heller?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Måste ju kodas så att det funkar med AMD så att man kan få ett kvitto på hur mycket bättre C2D är en X2.

Permalänk
Medlem

Orka äns bry sig om ett test som är gjort av tillverkaren själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caizer
Måste ju kodas så att det funkar med AMD så att man kan få ett kvitto på hur mycket bättre C2D är en X2.

Eller så är Intel rädda att dom skall bli slagna av AMD

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Syftet är inte att jämföra med AMDs processorer utan att visa de komparativa fördelarna med ett system som har fler trådar (processorer, kärnor) än singeltrådade system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caizer
Måste ju kodas så att det funkar med AMD så att man kan få ett kvitto på hur mycket bättre C2D är en X2.

Du menar så här;

if (graphicsCard == k_ATI) { renderMode == BAD; } else { renderMode == GOOD; } while 1 { renderFrame(renderMode); If (processor == k_AMD) { delay(); } }

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Du menar så här;

if (graphicsCard == k_ATI) { renderMode == BAD; } else { renderMode == GOOD; } while 1 { renderFrame(renderMode); If (processor == k_AMD) { delay(); } }

LOL!!!!:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
Och enligt J. Carmack är sån här typ av programering lönlös och slöseri med tid... </sarkasm>

Lät intressant, källa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias72
Lät intressant, källa?

http://www.sweclockers.com/news_show.php?id=5394

en av dom senaste nyheterna här på sWeclockers

Permalänk
Medlem

Carmack är strikt objektiv då DirectX är hans favorit. </sarkasm>

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Eller så är Intel rädda att dom skall bli slagna av AMD

Slagna med vad? amd har ju inget :/

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk

Jag testade demot, det gick ju sjukt dåligt, hade mellan 15-35fps måste vara mitt grafikkort som är flaskhals....? Konstigt med tanke på att jag har 300fps i Half Life 2 episode 1 med max på allt.

Men det gick ju sjukt snabbt att starta och stänga av spelet =).

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem

Coolt demo, man märkte att det var ganska stor skillnad om man körde med en eller två kärnor

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Du menar så här;

if (graphicsCard == k_ATI) { renderMode == BAD; } else { renderMode == GOOD; } while 1 { renderFrame(renderMode); If (processor == k_AMD) { delay(); } }

Hehehe programmeringshumor

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Hur och var laddade nii ner det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mmomento
Hur och var laddade nii ner det

Genom länken som stod i nyheten

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk

Lika bra att lägga upp en länk på en gång för de som inte hittar ^^
http://www.intelcapabilitiesforum.net/IceStormFighters.zip

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Carmack är strikt objektiv då DirectX är hans favorit. </sarkasm>

Tänkte först att du var ironisk och att det egentligen skulle läsas som: Carmack är strikt subjektivOpenGL är hans favorit. Får en väldigt schizofren bild av killen. Open Source förespråkare, och ID är som bekant än av de få företag som släpper sina spel även till Linux.

Man tror man har hyfsad koll på var han står, och så kommer han med uttlanden som detta:

Citat:

We still very much like the PC, and most of that is due to Microsoft’s general support of making it reasonable to do that there. I’ve never been a big believer in cross-platform games, because there are too many compromises you need to make to design the game to be the same game play on both of them and have co-op play across them and all that. So, that’s not a major direction for me.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Du menar så här;

if (graphicsCard == k_ATI) { renderMode == BAD; } else { renderMode == GOOD; } while 1 { renderFrame(renderMode); If (processor == k_AMD) { delay(); } }

Den där koden funkar inte, du kan inte ha två lika med tecken när du sätter renderMode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Den där koden funkar inte, du kan inte ha två lika med tecken när du sätter renderMode.

Jag vet, och man ska ha parenteser om ettan i while. Konstanterna är inte definierade, och inte delay() eller renderFrame() heller.

... men jag tänkte jag att det kanske var tillräckligt tydligt för att idén skulle gå fram.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

inte så konstigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Jag testade demot, det gick ju sjukt dåligt, hade mellan 15-35fps måste vara mitt grafikkort som är flaskhals....? Konstigt med tanke på att jag har 300fps i Half Life 2 episode 1 med max på allt.

Men det gick ju sjukt snabbt att starta och stänga av spelet =).

Din processor är den bästa dualcoreprollen på marknaden, dock så ska detta demot skala bra med fler kärnor vilket leder till att en fyrkärnig C2Q på 2.4 GHz kommer att visa bättre resultat, dessutom, ja graffekortet är inte det bästa.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Jag testade demot, det gick ju sjukt dåligt, hade mellan 15-35fps måste vara mitt grafikkort som är flaskhals....? Konstigt med tanke på att jag har 300fps i Half Life 2 episode 1 med max på allt.

Men det gick ju sjukt snabbt att starta och stänga av spelet =).

be hapy med en p4 hackar skiten då märks det att två kärnor är bra att ha
(2-3 fps) (demo 0)

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
be hapy med en p4 hackar skiten då märks det att två kärnor är bra att ha
(2-3 fps) (demo 0)

Vilket är Intels avsikt att visa fördelen med mer än en (1) kärna (processor).. jag gissar på att hade det varit Intels avsikt att på något sätt försöka dominera AMD hade dom implementerat stöd för AMD´s prollar med... eller?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Carmack är strikt objektiv då DirectX är hans favorit. </sarkasm>

Det är en massa spel som kör Direct3D som ger en kännsla av mouse smooth 10 eller nåt. Så jag har skipat en del spel pga av detta "problem"..

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]