Quake 3-tävling lördag 20:30, var beredda! (single player)

Permalänk
Glömsk

Quake 3-tävling lördag 20:30, var beredda! (single player)

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Testpilot

Måste man vara bra på Q3 för att kunna vara med? typ kunna namnen på alla banor och vapen (sånt som jag aldrig lär mig till nått spel). Det jag menar är att det känns lite ovärt för mig at vara med om tävlingen går ut på "posta en bild på plasma-vapnet på dm7-banan" då jag knappt har en aning om vart det ligger (om det ens finns). Annars verkar det intressant.

Kan man inte få lite mer info?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Glömsk

Alla kan vara med! Har man någon gång spelat något Quakespel (eller Doom, eller Duke Nukem 3d) mer än 30 minuter kommer man inte ha några problem. Jag kommer förklara allt nödvändigt på lördag för dem som inte spelat Quake på flera år.

Den som är bra på Quake sedan tidigare kommer givetvis ha ett visst övertag, men bara marginellt. En smart spelare skulle mycket väl kunna slå någon bättre genom finurlighet.

Krävs ju ingen anmälning eller så heller, den här tråden är mest att informera. Om ni sedan på lördagkväll kommer på "just fan, quaketävlingen", kollar forumet och upptäcker att tävlingen verkar dryg behöver ni givetvis inte delta.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

något man skall göra på single player...blev jag nyfiken kommer jag defenitivt kolla upp vad det är på lördag!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

I'll be there, here! Ska bli intressant att se vad det här kan tänkas vara.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Oink!
<klappar händer>

Permalänk
Medlem

Låter kul! Jag är med

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk

Jag är med!

Låg mig gissa tävlingstypen ... något sorts pussel är det säkert. Ta sig från punkt A - B. Banan är krångligt byggd. Hitta och ta en bild på objectet man skall finna?

EDIT: Allting borde väl ligga på en server? Eftesom man på singelplayer kan använda fusk.

Permalänk
Medlem

Jag vann.

Permalänk

Precis vad jag tänkte på: eastereggs!

Permalänk
Glömsk

Så enkelt är det inte. Meb bra försök.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Hehe synd att man inte kan testa detta(undrar vad man skall göra )
av nån anledning så kan jag ej spela mot bottar längre funkade förut klarat nästan hela Tier 1 men nu så när man hoppar in i SP så finns det inga Bots längre =/
ända som funkar är MP...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag är med!

Är säkert DeFraG eller något dyl.

Permalänk
Avstängd

Häftigt,dags att leta upp min gamla Q3 orginalskiva då:-)))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

måste man ha q3 orginal?

jag har bara demot men jag andvänder mig inte av cdn till datorn så då måste jag koppla in den

vinner man något eller är det äran av att vinna man får ?

edit:@Juno Reactor du plocka ju printen från nätet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
Juno Reactor du plocka ju printen från nätet

Ja, men jag vet exakt var han finns ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Hehe synd att man inte kan testa detta(undrar vad man skall göra )
av nån anledning så kan jag ej spela mot bottar längre funkade förut klarat nästan hela Tier 1 men nu så när man hoppar in i SP så finns det inga Bots längre =/
ända som funkar är MP...

bots_enable 1 tror jag löser problemet

Jag kan dock inte köra single player då spelet hänger sig i SP, måste vara något med cfg'n som inte är som det skall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axelander
bots_enable 1 tror jag löser problemet

Jag kan dock inte köra single player då spelet hänger sig i SP, måste vara något med cfg'n som inte är som det skall

Nice det funkade:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juno Reactor
Jag vann.

http://www.fpsteam.it/img2005/quake3/quake3_dopefish4.jpg

Äh, det är psionicist vi snackar om. Han monterar raketer åt Nasa när han inte har något bättre för sig, lite mer finurligt än så lär det vara.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Skall man köra plain q3 eller får man ha moddar? Känns lite fusk om man kör så att man kan flyga eller har hocks med mera..

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
måste man ha q3 orginal?

jag har bara demot men jag andvänder mig inte av cdn till datorn så då måste jag koppla in den

vinner man något eller är det äran av att vinna man får ?

edit:@Juno Reactor du plocka ju printen från nätet

Om du stoppar in en q3 skiva och sen när du ska skriva serialen så trycker du ner "A" tills det står ok så har du hela spelet.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Om du stoppar in en q3 skiva och sen när du ska skriva serialen så trycker du ner "A" tills det står ok så har du hela spelet.

hehe nice:P

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

jag lira lite q3 med en kompis igår o fick leta upp min gamla skiva.

cd nyckeln behöver man bara skriva i för o köra online

Permalänk
Glömsk

Lite förtydliganden:

* Ni behöver inte ladda ner någon modd.

* Fuska helst inte. Vissa fusk kan ge ett (rätt) litet övertag, fast är annars taskigt mot de som inte fuskar.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer tävlningen pågå?

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death
Hur länge kommer tävlningen pågå?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Tävlingen kan ta allt mellan 2 till 60 minuter. Kanske längre om ni har otur eller ger upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
...

Fast det var ju inte det han frågade. Han undrar hur länge efter 20:30 man kan börja delta.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Fast det var ju inte det han frågade. Han undrar hur länge efter 20:30 man kan börja delta.

Tävlingen börjar 20:30 och går ju ut på att posta en screenshot först, så den som börjar 20:30 har ju ett övertag. Dock själva utmaningen kan man göra när som helst!

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

här kan ni ladda upp bilder.
http://imageshack.us/
samt
http://photobucket.com/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Hmm, intressant.. Får se om jag kommer ihåg detta om en timme också

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G