Permalänk
Medlem

första gången på en bärbar

är första gången jag äger en bärbar, därför har jag en jävla massa frågor.

- det är en HP nx6325, som leverades med XP Home Edition och en jävla massa lulllull-program installerade - vilket jag vill bli av med. därför tänkte jag mig formatera och installera om Windows, till antingen XP eller Vista. det är väl som att installera drivrutiner till en statinär antar jag?

- någon som testat Vista? har läst om det, det verkar sehviiinfint. något ni (som testat det!) rekommenderar?

- köpte till ett extra minne, vilket jag verkar vara alldeles för försiktig för att sätta i. behövs det vara lite kraft?

hjälp mig göra den här övergången lite smidigare.

Permalänk
Medlem

Det var ju inte så många frågor

1. Har inte testat Vista.

2. Jag fick trycka ganska mycket för att få i mitt minne.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem

haha, jag vet, jag hade fler men glömde bort. det kommer nog.
ok, får göra om.

Permalänk

Re: första gången på en bärbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
är första gången jag äger en bärbar, därför har jag en jävla massa frågor.

- det är en HP nx6325, som leverades med XP Home Edition och en jävla massa lulllull-program installerade - vilket jag vill bli av med. därför tänkte jag mig formatera och installera om Windows, till antingen XP eller Vista. det är väl som att installera drivrutiner till en statinär antar jag?

- någon som testat Vista? har läst om det, det verkar sehviiinfint. något ni (som testat det!) rekommenderar?

- köpte till ett extra minne, vilket jag verkar vara alldeles för försiktig för att sätta i. behövs det vara lite kraft?

hjälp mig göra den här övergången lite smidigare.

Bjud på en mini recension!!

Är den slö den där burken?
Är det ovant att bara sitta på 1024*768?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Re: första gången på en bärbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
är första gången jag äger en bärbar, därför har jag en jävla massa frågor.

- det är en HP nx6325, som leverades med XP Home Edition och en jävla massa lulllull-program installerade - vilket jag vill bli av med. därför tänkte jag mig formatera och installera om Windows, till antingen XP eller Vista. det är väl som att installera drivrutiner till en statinär antar jag?

- någon som testat Vista? har läst om det, det verkar sehviiinfint. något ni (som testat det!) rekommenderar?

- köpte till ett extra minne, vilket jag verkar vara alldeles för försiktig för att sätta i. behövs det vara lite kraft?

hjälp mig göra den här övergången lite smidigare.

Att köra vista lagligt verkar löna sig enbart om man köper upgrade Home Premium. Vilket i ditt fall inte är några problem överhuvud taget!

Jaa minnet är väldigt viktigt, och har du en massa usb minnen över så kan de hjälpa till med det hela. Men minst 1gb ram är nog bäst även för de mindre aktiviterna.

Att lägga till minnen kräver oftast lite tryck och vilja Det måste liksom tryckas fast i fickan. Var inte rädd, men om känner att du kommer trycka sönder något, så trycker du nog fast minnet fel.

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

Re: Re: första gången på en bärbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Bjud på en mini recension!!

Är den slö den där burken?
Är det ovant att bara sitta på 1024*768?

ja, det är lite ovant med tanke på att jag brukar ha 1280x1024, men det är ju bara en vanesak.

nej, tycker den känns snabb som attan. sitter just nu med någon Vista-beta, tycker allt flyter på bra. då har jag inte ens satt i dom där extra 512 jag köpte.

Permalänk
Medlem

Hur uppfattar du ljudet från fläkten?

Hörbart vid vanligt användande, typ surfande?
Hur är det vid belastning?

Har beställt en jag med, men är lite allergisk mot surrande

Väldigt tacksam för svar..