Kan inte få bild när jag kopplar laptopen till tvn..(Pics)

Permalänk
Medlem

Kan inte få bild när jag kopplar laptopen till tvn..(Pics)

Tjenare ! Köpte nyss en laptop här nere i Australien och jag ville koppla den till tv'n. Så man drog till datorbutiken och köpte en S-video kabel som passade till min bärbara dator. (utaget i mitten på bilden)

Kopplade in den i bärbara, och sen till tvn. (gula såklart)

Nu till själva problemet... Det funkar inte ! , först och främst så hittar jag inte tvn
när jag trycker på "Detect Displays" (Catalyst Control center, Display Manager)

Gick in på Display Option och bocka in "Force TV detection", fick fram en tv då i "Display Manager". Prövade att "clona tvn med bärbara".. men ingen bild!?

Så vad mer kan man pröva ? Det måste ju funka... Och det är inget fel med kontakterna på tvn.. för dvdspelaren funkar ju utmärkt när man pluggar in sladdarna där.

Skulle vara jätte tacksam ifall nån kunde hjälpa mig...

Permalänk
Medlem

Jag chansar på att du använder S-video kabel in i laptopen och sedan S-video->composite konverterare till tvn.

Kontrollera så det är rätt antal pinnar i alla svideo-kontakterna som det är hål i motsvarande del. Vissa S-video kontakter är 7, 5 eller 4-pinnars nämnligen. Rätt antal annars kan det bli problem.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Dom passar perfekt ihop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wavedude
http://img187.imageshack.us/img187/314/laptop2cq6.th.jpg

Dom passar perfekt ihop

Jävlar vad ambitiös du var med bilder.. grymt .. Hittar du inget "Tvinga hitta tv" eller liknande.. vet att det finns på nvidia när man får sånna problem att den inte hittar tvn.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Har du ingen svideo på tvn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jävlar vad ambitiös du var med bilder.. grymt .. Hittar du inget "Tvinga hitta tv" eller liknande.. vet att det finns på nvidia när man får sånna problem att den inte hittar tvn.

Yeah, love zee pictures ;p
Yeah hittar en tv såklart när jag har bockat in "force tv detection"
Men de hjälper inte... får fortfarande ingen bild.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Har du ingen svideo på tvn?

E inte den gula runda utaget på första bilden svideo ?

Permalänk

Nej det är komposit. Ska finnas små sladdar som fungerar som omvandlare.

Om du har en Scart-kontakt på TV (vilket du har) så kan du köpa en sån här:

http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=109270

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Vad har du för tv-apparat? Om den har dvi/vga kontakt skulle jag förslagsvis använda dvi-porten på datorn (den till höger om s-video porten). Antar att tv:n saknar kontakten men men...